בוננזה 2020: המרוויחים הגדולים של יום הבחירות
פייסבוק, העיתונים והקניונים: ברגע האמת, שהוא כמובן יום הבחירות, שתי המפלגות הגדולות בישראל ישקיעו יותר ממה שהשקיעו בכל הקמפיין. המפרסמים בעיתונים מחזירים את הפרינט לימי הזהר - ומה בין יום הבחירות לקניונים? מי הכי מרוויח מיום הבחירות.
מסע בזמן: הפרינט עושה קאמבק לימים אחרים
אחד המרוויחים הגדולים מיום בחירות הוא שוק העיתונות הכתובה. אולי אומרים שהפרינט מת, אבל בימים כאלה הוא חי, מפרסם ובועט, עם עיתונים גדולים שמזכירים ימים אחרים. לא פחות מ-80 עמודים (!), כמעט פי שניים מהממוצע, נספרו היום ב"ישראל היום", ולא סתם. צריך לשים משהו בין 43 עמודי המודעה שממלאים את העיתון.
גם ב"ידיעות אחרונות" נרשמה אינפלציה מרשימה בכמות העמודים. החלק הראשי כולל 56 עמודים (גם כן עלייה של עשרות אחוזים ביחס לממוצע) עם 23 עמודי מודעה. פרסומות נוספות נמצאות גם ב-24 שעות ומוסף מסלול, שמצורפים לעיתון.
ב"הארץ" העלייה עדינה יותר אך עדיין ניכרת: במקום 10 או 12 עמודים יש היום 14 כאלה, ולמרות שהמודעות ממוקמות כמעט באותו אופן שבו הן היו אתמול, הן גדולות יותר ולעתים תופסות מעל 50% מנפח העמוד. "מעריב השבוע", מצדו, הוציא הבוקר מוסף עם 32 עמודים, וביניהם 9 עמודי מודעה.
- השם של אביגדור ליברמן נפגע - כמה הוא שווה?
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזרה לעתיד: השדה האינטרנטי
המפלגות משקיעות עשרות מיליוני שקלים בכל מערכת בחירות. לפי שכלול של תחשיבי מקורות מימון - במערכת הבחירות הראשונה (אפריל 2019) הוציא הליכוד כ-80 מיליון שקל, כחול לבן לפחות 50 מיליון שקל, והעבודה - 20 מיליון שקל. כמה מזה הושקע בפייסבוק? עכשיו כבר יש לנו מושג: מאוגוסט 2018 חושפת פייסבק כמה כסף היא מקבלת ממפלגות ומגופים נוספים בעלי זיקה פוליטית.
מתברר שמאוגוסט 2019 ועד היום, הוציאו המפלגות 30 מיליון שקל על פרסום בפייסבוק. איך הסכום מתפלג? כחול לבן היא השיאנית, עם הוצאה שמפוצלת בין ארבעת חברי הקוקפיט. בני גנץ שילם לפייסבוק 832 אלף שקל בחודש האחרון, לפיד 600 אלף, אשכנזי 360 אלף, ויעלון 331 אלף. ההוצאה הכוללת של הארבעה עמדה על 2.12 מיליון שקל.
הליכוד, בניגוד לכחול לבן, הסתפק בהשקעה צנועה בהרבה. הדף של בנימין נתניהו שילם 1.15 מיליון שקל, והדף של הליכוד הוסיף 200 אלף שקל.
העבודה, בעיקר דרך הדף של עמיר פרץ, הוציאה 440 אלף שקל בחודש האחרון. ליברמן רק 150 אלף, ימינה 122, והמשותפת רק 100 אלף.
ממש ברגעים אלו, ביום הבחירות עצמו, העניינים רותחים ומגיעים לשיא: כחול לבן משקיעה כ-3.5 מיליון שקל, בליכוד מוציאים עכשיו כ-2 מיליון שקל, וחשוב להדגיש שמודעות של הקמפיינים השונים מופיעות גם באתרי חדשות. על מה הולך הכסף? בעיקר על באנרים - פרסומות שמופיעות בפיד של המצביעים. השאלה הגדולה היא איך לפנות לקהל רלוונטי, והתשובה היא טירגוט.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הכאן והעכשיו: עליה ברורה במדדי השופינג
ומה בין יום הבחירות לקניונים? גם כאן נרשם ריקוד טנגו סוער. לפי נתוני חברת מקס (לשעבר לאומי קארד), המחזיקה בנתח של כ-30% מכלל כרטיסי האשראי, בבחירות בספטמבר מחזור הקניות של עלה ב-13% לעומת מחזור הקניות של הצרכנים בבחירות באפריל 2019.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
