בוננזה 2020: המרוויחים הגדולים של יום הבחירות
פייסבוק, העיתונים והקניונים: ברגע האמת, שהוא כמובן יום הבחירות, שתי המפלגות הגדולות בישראל ישקיעו יותר ממה שהשקיעו בכל הקמפיין. המפרסמים בעיתונים מחזירים את הפרינט לימי הזהר - ומה בין יום הבחירות לקניונים? מי הכי מרוויח מיום הבחירות.
מסע בזמן: הפרינט עושה קאמבק לימים אחרים
אחד המרוויחים הגדולים מיום בחירות הוא שוק העיתונות הכתובה. אולי אומרים שהפרינט מת, אבל בימים כאלה הוא חי, מפרסם ובועט, עם עיתונים גדולים שמזכירים ימים אחרים. לא פחות מ-80 עמודים (!), כמעט פי שניים מהממוצע, נספרו היום ב"ישראל היום", ולא סתם. צריך לשים משהו בין 43 עמודי המודעה שממלאים את העיתון.
גם ב"ידיעות אחרונות" נרשמה אינפלציה מרשימה בכמות העמודים. החלק הראשי כולל 56 עמודים (גם כן עלייה של עשרות אחוזים ביחס לממוצע) עם 23 עמודי מודעה. פרסומות נוספות נמצאות גם ב-24 שעות ומוסף מסלול, שמצורפים לעיתון.
ב"הארץ" העלייה עדינה יותר אך עדיין ניכרת: במקום 10 או 12 עמודים יש היום 14 כאלה, ולמרות שהמודעות ממוקמות כמעט באותו אופן שבו הן היו אתמול, הן גדולות יותר ולעתים תופסות מעל 50% מנפח העמוד. "מעריב השבוע", מצדו, הוציא הבוקר מוסף עם 32 עמודים, וביניהם 9 עמודי מודעה.
- השם של אביגדור ליברמן נפגע - כמה הוא שווה?
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזרה לעתיד: השדה האינטרנטי
המפלגות משקיעות עשרות מיליוני שקלים בכל מערכת בחירות. לפי שכלול של תחשיבי מקורות מימון - במערכת הבחירות הראשונה (אפריל 2019) הוציא הליכוד כ-80 מיליון שקל, כחול לבן לפחות 50 מיליון שקל, והעבודה - 20 מיליון שקל. כמה מזה הושקע בפייסבוק? עכשיו כבר יש לנו מושג: מאוגוסט 2018 חושפת פייסבק כמה כסף היא מקבלת ממפלגות ומגופים נוספים בעלי זיקה פוליטית.
מתברר שמאוגוסט 2019 ועד היום, הוציאו המפלגות 30 מיליון שקל על פרסום בפייסבוק. איך הסכום מתפלג? כחול לבן היא השיאנית, עם הוצאה שמפוצלת בין ארבעת חברי הקוקפיט. בני גנץ שילם לפייסבוק 832 אלף שקל בחודש האחרון, לפיד 600 אלף, אשכנזי 360 אלף, ויעלון 331 אלף. ההוצאה הכוללת של הארבעה עמדה על 2.12 מיליון שקל.
הליכוד, בניגוד לכחול לבן, הסתפק בהשקעה צנועה בהרבה. הדף של בנימין נתניהו שילם 1.15 מיליון שקל, והדף של הליכוד הוסיף 200 אלף שקל.
העבודה, בעיקר דרך הדף של עמיר פרץ, הוציאה 440 אלף שקל בחודש האחרון. ליברמן רק 150 אלף, ימינה 122, והמשותפת רק 100 אלף.
ממש ברגעים אלו, ביום הבחירות עצמו, העניינים רותחים ומגיעים לשיא: כחול לבן משקיעה כ-3.5 מיליון שקל, בליכוד מוציאים עכשיו כ-2 מיליון שקל, וחשוב להדגיש שמודעות של הקמפיינים השונים מופיעות גם באתרי חדשות. על מה הולך הכסף? בעיקר על באנרים - פרסומות שמופיעות בפיד של המצביעים. השאלה הגדולה היא איך לפנות לקהל רלוונטי, והתשובה היא טירגוט.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- האח הגדול לא מספיק - חדשות 13 תחת איום קיומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הכאן והעכשיו: עליה ברורה במדדי השופינג
ומה בין יום הבחירות לקניונים? גם כאן נרשם ריקוד טנגו סוער. לפי נתוני חברת מקס (לשעבר לאומי קארד), המחזיקה בנתח של כ-30% מכלל כרטיסי האשראי, בבחירות בספטמבר מחזור הקניות של עלה ב-13% לעומת מחזור הקניות של הצרכנים בבחירות באפריל 2019.
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
