אסף נאומבורג מכינת עוצם עמרי מניב
צילום: מסך: כאן 11

חדשות 13 התנצלה - בעקבות האייטם על הרב נאומבורג

בקלטות ששידר עמרי מניב נשמע הרב קורא לא ללכת לצבא ולהתרחק מחילוניים. 'פרספקטיבה' חשף כי מדובר בתרגיל ודבריו הוצאו מהקשרם. בנתיים האייטם הוסר מהרשתות
אלכסנדר כץ | (3)

הקלטות ששודרו לפני כ-10 ימים בחדשות 13 על הסבריו של הרב אסף נאומבורג מדוע אסור ללכת לצבא ולהתקרב לחילוניים, היו למעשה תרגיל מחשבתי ומשחק תפקידים לתלמידי מכינת עוצם, שנועד להמחיש את קו המחשבה של החרדים, ולא הביעו את עמדתו האישית של הרב נאומבורג. בעקבות חשיפת אתר פרספקטיבה ושידור אתמול (יום א') בערב בכאן 11, מהם עלה כי דבריו של הרב הוצאו מהקשרם, שיגרה חדשות 13 התנצלות על הדברים. גם הכתב עמרי מניב התנצל על כך בציוץ.

 

בהודעת חדשות 13 שהועברה לכתבים אחרי חצות, נכתב: "הערב הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע לכתבה שעסקה ברב  נאומבורג. בעקבות הטענות הללו התחלנו בתהליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות 13 תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".

 

ב-28 באוגוסט פרסם מניב כתבה בה נשמעות הקלטות של אמירות חריפות במכינת עוצם אותה ניהל עד לפני מספר חודשים שר החינוך הנוכחי רפי פרץ. הכתבה נערכה כך שהציגה את המכינה באור בעייתי.

 

בעקבות אותו פרסום, שיגר שר החינוך הרב פרץ, מי שהיה מנהלה הקודם של מכינת עוצם, תגובה נגד הכתבה של מניב: "המכינה שלנו מחנכת לאהבת ישראל, את הדרך הזו של המכינה אנחנו נכניס גם לבתי הספר. אני בז לאלה שמנסים להכניס מקלות בגלגלים לצרכים ציניים, לא יצלח להם. אני מלמד ולימדתי את תפיסת בן גוריון, אם הוא היה כאן, היה גאה שיש לו שר מהציונות הדתית".

 

אתמול בבוקר פורסם באתר ביקורת התקשורת פרספקטיבה אייטם על הכתבה של מניב, לצד קטעי וידאו שמציגים את הדברים כהווייתם. מניב תקף את פרספקטיבה בתגובה שהתבקש למסור: "שוב חנן עמיאור (עורך אתר פרספקטיבה ומי שחתום על האייטם אתמול, א"כ), שמועסק במאות אלפי שקלים ככותב נאומים במשרד החינוך במינוי פוליטי חיצוני של נפתלי בנט ממפלגת ימינה, מתחפש למבקר תקשורת כדי לרצות את מעסיקיו ולהגדיל את סיכוייו לזכות בשלל נוסף מהקופה הציבורית".

 

בשעות הערב התנהל דיון בתכנית 'קלמן וסג"ל' בכאן 11 על הנושא, ועמיאור הגיע לאולפן.

 

 

ואם כבר אנו בעיצומה של מערכת בחירות, אז לאחר הפרסומים אתמול, במפלגת ימינה בה חבר השר רפי פרץ, ניצלו את ההזדמנות כדי לדרוש מחדשות 13 התנצלות בפתיחת המהדורה ופיטוריו של מניב: "כפי שאמרנו לאורך הדרך, דמה של הציונות הדתית הותר. המכינות הקדם צבאיות מחנכות לממלכתיות ולנאמנות למדינה. הקמפיין של השמאל הרדיקלי חדר למהדורות החדשות במסווה של ידיעות בלעדיות - פייק ניוז מהמעלה הראשונה. אנו דורשים ממערכת חדשות 13 להתנצל בפתיחת המהדורה בדיוק כפי שפרסמו את ההקלטות ולפטר את הכתב עמרי מניב ששפך את דמו את הרב נאומבורג בפרסום פייק ניוז שפל.  ניצן, איווט ולפיד, אנו מחכים גם להתנצלות פומבית שלכם, עשיתם שימוש בפייק ניוז בכל הקמפיין שלכם, הפצתם שנאה והגדלתם את הקיטוב. אנו נמשיך עם האמת שלנו וככה ננצח".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

רק בשעות הלילה המאוחרות הגיעה ההתנצלות של חדשות 13, בתגובה שונה לזו שניתנה כמה שעות לפני כן לכאן 11. חדשות 13 גם הסירה את הכתבה מהאוויר.

 

מניב צייץ בלילה: "אני מבקש להתנצל. צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..) צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי. אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל". 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 09/09/2019 21:19
    הגב לתגובה זו
    העורך לא ביקש לראות את כל השיעור שם אומרמספר פעמים שהוא משחק ומציג את הטיעון החרדי לצורך בחינת הטיעונים של אלו שיוצאים נגד הגיוס
  • לפטר את ליאור לנדברג 12/09/2019 09:37
    הגב לתגובה זו
    היה פקיד במעריב חי בקומבינות של חברים. תפטרו את האפס הזה
  • 1.
    עומר 09/09/2019 12:04
    הגב לתגובה זו
    כל התכתבות שלו שקריות
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.