אסף נאומבורג מכינת עוצם עמרי מניב
צילום: מסך: כאן 11

חדשות 13 התנצלה - בעקבות האייטם על הרב נאומבורג

בקלטות ששידר עמרי מניב נשמע הרב קורא לא ללכת לצבא ולהתרחק מחילוניים. 'פרספקטיבה' חשף כי מדובר בתרגיל ודבריו הוצאו מהקשרם. בנתיים האייטם הוסר מהרשתות
אלכסנדר כץ | (3)

הקלטות ששודרו לפני כ-10 ימים בחדשות 13 על הסבריו של הרב אסף נאומבורג מדוע אסור ללכת לצבא ולהתקרב לחילוניים, היו למעשה תרגיל מחשבתי ומשחק תפקידים לתלמידי מכינת עוצם, שנועד להמחיש את קו המחשבה של החרדים, ולא הביעו את עמדתו האישית של הרב נאומבורג. בעקבות חשיפת אתר פרספקטיבה ושידור אתמול (יום א') בערב בכאן 11, מהם עלה כי דבריו של הרב הוצאו מהקשרם, שיגרה חדשות 13 התנצלות על הדברים. גם הכתב עמרי מניב התנצל על כך בציוץ.

 

בהודעת חדשות 13 שהועברה לכתבים אחרי חצות, נכתב: "הערב הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע לכתבה שעסקה ברב  נאומבורג. בעקבות הטענות הללו התחלנו בתהליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות 13 תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".

 

ב-28 באוגוסט פרסם מניב כתבה בה נשמעות הקלטות של אמירות חריפות במכינת עוצם אותה ניהל עד לפני מספר חודשים שר החינוך הנוכחי רפי פרץ. הכתבה נערכה כך שהציגה את המכינה באור בעייתי.

 

בעקבות אותו פרסום, שיגר שר החינוך הרב פרץ, מי שהיה מנהלה הקודם של מכינת עוצם, תגובה נגד הכתבה של מניב: "המכינה שלנו מחנכת לאהבת ישראל, את הדרך הזו של המכינה אנחנו נכניס גם לבתי הספר. אני בז לאלה שמנסים להכניס מקלות בגלגלים לצרכים ציניים, לא יצלח להם. אני מלמד ולימדתי את תפיסת בן גוריון, אם הוא היה כאן, היה גאה שיש לו שר מהציונות הדתית".

 

אתמול בבוקר פורסם באתר ביקורת התקשורת פרספקטיבה אייטם על הכתבה של מניב, לצד קטעי וידאו שמציגים את הדברים כהווייתם. מניב תקף את פרספקטיבה בתגובה שהתבקש למסור: "שוב חנן עמיאור (עורך אתר פרספקטיבה ומי שחתום על האייטם אתמול, א"כ), שמועסק במאות אלפי שקלים ככותב נאומים במשרד החינוך במינוי פוליטי חיצוני של נפתלי בנט ממפלגת ימינה, מתחפש למבקר תקשורת כדי לרצות את מעסיקיו ולהגדיל את סיכוייו לזכות בשלל נוסף מהקופה הציבורית".

 

בשעות הערב התנהל דיון בתכנית 'קלמן וסג"ל' בכאן 11 על הנושא, ועמיאור הגיע לאולפן.

 

 

ואם כבר אנו בעיצומה של מערכת בחירות, אז לאחר הפרסומים אתמול, במפלגת ימינה בה חבר השר רפי פרץ, ניצלו את ההזדמנות כדי לדרוש מחדשות 13 התנצלות בפתיחת המהדורה ופיטוריו של מניב: "כפי שאמרנו לאורך הדרך, דמה של הציונות הדתית הותר. המכינות הקדם צבאיות מחנכות לממלכתיות ולנאמנות למדינה. הקמפיין של השמאל הרדיקלי חדר למהדורות החדשות במסווה של ידיעות בלעדיות - פייק ניוז מהמעלה הראשונה. אנו דורשים ממערכת חדשות 13 להתנצל בפתיחת המהדורה בדיוק כפי שפרסמו את ההקלטות ולפטר את הכתב עמרי מניב ששפך את דמו את הרב נאומבורג בפרסום פייק ניוז שפל.  ניצן, איווט ולפיד, אנו מחכים גם להתנצלות פומבית שלכם, עשיתם שימוש בפייק ניוז בכל הקמפיין שלכם, הפצתם שנאה והגדלתם את הקיטוב. אנו נמשיך עם האמת שלנו וככה ננצח".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

רק בשעות הלילה המאוחרות הגיעה ההתנצלות של חדשות 13, בתגובה שונה לזו שניתנה כמה שעות לפני כן לכאן 11. חדשות 13 גם הסירה את הכתבה מהאוויר.

 

מניב צייץ בלילה: "אני מבקש להתנצל. צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..) צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי. אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל". 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 09/09/2019 21:19
    הגב לתגובה זו
    העורך לא ביקש לראות את כל השיעור שם אומרמספר פעמים שהוא משחק ומציג את הטיעון החרדי לצורך בחינת הטיעונים של אלו שיוצאים נגד הגיוס
  • לפטר את ליאור לנדברג 12/09/2019 09:37
    הגב לתגובה זו
    היה פקיד במעריב חי בקומבינות של חברים. תפטרו את האפס הזה
  • 1.
    עומר 09/09/2019 12:04
    הגב לתגובה זו
    כל התכתבות שלו שקריות
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.