אז איך בעצם עובד קידום האתרים?

תוכן בחסות |

מה הבסיס לעבודת קידום האתרים?

ראשית, יש לפתוח ולהדגיש, כי תחום הדעת הקרוי קידום אתרים הוא תחום חדש ומוביל המסמל יותר מכל את התפתחות הטכנולוגיה בעולם ואת השליטה הבלתי מעורערת שנוצרה למערכות המחשוב ורשת האינטרנט.

הרעיון העומד בבסיסו של תחום קידום אתרים נקשר בעיקר לפרסום ולשיווק של חברות ושל עסקים- אבל לא דרך אמצעי התקשורת הקלאסיים, אלא דרך אתרי האינטרנט ומנועי החיפוש בלבד.

כלומר- התשתית לכל תחום הדעת שבו עוסק מקדם האתרים נוגעת להתנהגותם הנורמטיבית והשגרתית של גולשי האינטרנט בכלל ושל המשתמשים במנועי החיפוש בפרט. אלו – כאשר הם זקוקים להגיע לאתר המפרסם חברה רלוונטית שלה הם זקוקים- לרוב ינסו למצוא את אתר החברה דרך מנועי החיפוש ובראשם גוגל. כאשר יקלידו הגולשים את מילות המפתח או ביטויים הפופולריים שיסייעו להם להגיע לאתר המסוים- הם ימצאו את מבוקשם. ואולם, הרי כולנו כבר מצויים שנים רבות בעידן האינטרנט והשימוש במנועי החיפוש שלו- וכולנו מבינים שבעת הגלישה- אנו עשויים בכל הקשת מילת קוד לקבל עשרות, אלפים ולפעמים אפילו עשרות אלפים של תוצאות המדורגות באופן כלשהו. איך נדע לאן להיכנס? לאיזה מעשרות התוצאות יש השפעה עלינו ועל גולשים ממוצעים כמונו?

איך העבודה של מקדם האתרים עובדת?

דירוג האתרים של בעלי עסקים ושל חברות מסחריות מתבצע על פי רוב באמצעות באמצעות סקרים וסוקרים. המידע הקשור למילות החיפוש המקובלות השגרתיות ביותר על ידי גולשי האינטרנט בכלל ועל ידי משתמשי מנועי החיפוש בפרט- יכול להוות תשתית למיקומו של אתר רלוונטי. כך כאשר אנו גולשים במנועי החיפוש ומנסים לאתר חברה או עסק- מילות החיפוש הראשוניות יקשרו אותנו באופן מידי לאתרים מסוימים. השרתים של מנוע החיפוש יאתרו על פי חישוב אלגוריתמי מיוחד וימקמו בסופו של דבר את האתרים השונים על פי דירוג הרלוונטיות שלהם.

 

כאשר הגולש הממוצע נכנס לחפש את האתר הרלוונטי לו- הוא באופן אינטואיטיבי יבחר דווקא באתר הממוקם גבוה יחסית בתוצאות החיפוש. מן הסיבה הפסיכולוגית – לרוב כולנו תופסים את האתרים העליונים – אלו שממוקמים במקומות גבוהים במנועי החיפוש כאתרים שמקנים יותר אמינות ויכולת בחירה נבונה מבחינה צרכנית. כלקוחות ממוצעים אנו נעדיף בדרך כלל את המוכר והמפורסם יותר בהנחה בסיסית- שאם האתר מצוי במיקום גבוה יחסית- זה סימן שעוד הרבה גולשים בחרו בו- ולכן כדאי גם לנו, כי הרוב קובע, ולא ייתכן שכל כך הרבה אנשים טועים....

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.