נועם רון לכודים
צילום: Getty images Israel
מדור חדש

"הפכנו לאומת סמארטפונים - וזה לא דבר שאנשי שיווק יכולים להתעלם ממנו"

פעם איסתא התקשרה עם טיולים לסטודנטים, אבל כבר מזמן היא פונה לכל האוכלוסייה - ונחשבת לאחת מחברות הנסיעות הגדולות במדינה. נועם רון, מנהל השיווק של החברה, הוא האורח שלנו ב'לכודים' של אייס ו-iSOCIA
אלכסנדר כץ | (8)

כשעוד רגע וחצי אנחנו יוצאים לחופשת סוכות של שבוע וחצי, החלטנו לפנות לנועם רון, מנהל השיווק של איסתא. רון הוא האורח הרביעי שלנו במדור לכודים של אתר אייס בשיתוף עם iSOCIA - חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי. ב'לכודים' נחשוף מדי שבוע את האנשים העומדים מאחורי דפי הפייסבוק השונים.

לאחר סיום התואר השני במנהל עסקים, עבד רון (36) בחברת קד"מ ויעוץ שיווקי. לאחר שהחליט כי הוא חייב להשתלב בענף התיירות, הוא התחיל לעבוד באיסתא. לאחר תקופה כמנהל שיווק סניפים ומגזר סטודנטים, התקדם לתפקיד מנהל השיווק אותו הוא ממלא כ-5 שנים.

לרון 560 חברים בפייסבוק, אבל בטוויטר הוא לא דווקא פעיל. לפחות הוא מחזיק באייפון 5.

-באיזה פלטפורמות אתם פועלים?

כרשת הנסיעות הגדולה בישראל, איסתא רואה את עצמה כחלק בכל הפלטפורמות החברתיות המשמעותיות. ככאלו אנו מפעילים פרופילים בטוויטר, גוגל+, אינסטגרם וכמובן שבפייסבוק, שמרכז את מירב המשאבים שלנו ובו יש לנו מעל 84 אלף אוהדים שיוצרים איתנו אינטראקציה על בסיס יומיומי.

-מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?

למרות הדימוי הצעיר והסטודנטיאלי שעדיין דבק במותג איסתא, מזה שנים רבות אנו חברה המשווקת את מוצריה לכל האוכלוסייה באמצעות 47 סניפים ברחבי הארץ, אתר אינטרנט ומוקד טלפוני רחב. מטבע הדברים, אנחנו נמצאים בקשר קבוע עם מאות אלפים מלקוחותינו באמצעות ניוזלטרים שבועיים ובאמצעות עמוד הפייסבוק שלנו.

-באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק ?

אנו מתקשרים עם החברים שלנו בעמוד הפייסבוק מדי יום במגוון תחומים רחב, החל ממידע מעניין המתקשר לאופי המותג כגון יעדים בעולם, חידושים מהתחום, טיפים, ועד אינטראקציה כיפית כמו למשל תחרויות נושאות פרסים והצעות מכר כמו ב"יום רביעי הגדול" בו אנו מציעים מדי שבוע מגוון טיסות במחירים מוזלים במיוחד.

-אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח או פעילות מהבטן ובהתאם למה שמעסיק את הפיד?

באופן עקרוני אנו פועלים על פי תכנית מוגדרת כאשר אנו עושים לה אדפטציה בהתאם למה שהאוהדים שלנו אוהבים וזקוקים לו. יחד עם משרד הפרסום שלנו ליאו ברנט ובניצוחה של קשת מויאל האחראית מטעמו על העמוד שלנו, אנו קובעים את היעדים, דנים באפשרויות ובכיוונים שיכולים להביא אותנו להשגתם, ומחליטים על תכנית פעולה הנבחנת באופן תדיר אל מול המטרות שהצבנו.

יחד עם זאת, אנו קשובים לאוהדים שלנו, מדברים איתם ומשתפים אותם ושומרים על רלוונטיות בהתאם למתרחש בארץ ובעולם ומבצעים את ההתאמות האקטואליות הרלוונטיות, אך גם כאן, אנו מנסים לשלב זאת נכון בתכנית הפעילות הכללית שלנו ולא "לשלוף מהמותן".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

-מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?

יש לנו 2 מטרות עיקריות: הראשונה - יצירת קשר אישי עם אוהדי העמוד, לתת להם את התחושה וההבנה שאנו חלק מהם והם חשובים לנו כמו גם נגיעה אישית בהם כך שיפתחו סוג של אינטימיות כלפי המותג.השנייה - יצירת מודעות שתוביל לרצון להיות חלק ממשפחת איסתא.

-איך אתה מניע לפעולה ולאיזה פעולה?

אנו מניעים למגוון אינטראקציות חווייתיות ומכירתיות ומנסים לעשות זאת בנוסחה זהה וברורה הכוללת מסר חד, קריאייטיבי וממוקד בצירוף תמונה מגרה או מסקרנת.

-איך היית מגדיר את התפקיד שלך?

מאתגר ומרתק. עולם השיווק משתנה כל הזמן מה שיוצר כל הזמן עניין מחודש ואתגרים חדשים.

-עד כמה אתה מעורב בתקציב המדיה החברתית הכולל?

באופן מלא כמו גם בתקציב השיווק הכללי.

-מהם הקווים האדומים שלך?

לעולם לא אלבין פני לקוח ברבים. גם במידה ולקוח פונה אלינו בעמוד הפייסבוק מול כל החברים בתלונה שמתגלה כ"אינה מוצדקת בעליל", לא נכתוב זאת או נציג את תגובתנו ואת ההוכחה המעידה על כך ברבים, ולא נלבין את פניו.

-האם אתה מקדיש חשיבה מיוחדת לסלולר?

נושא הסלולר הוא בהחלט על סדר יומנו בעניין אסטרטגיית מכר, פרסום, התאמות האתר, עדכון האפליקציה שלנו ואפילו בקביעת הגדלים של התמונות שאנו מעלים בעמוד הפייסבוק. הנתונים אודות היקף השימוש שלנו כישראלים בסמארטפון שהוצגו לאחרונה במחקר של גוגל למעשה גלויים לכל מי שמביט סביב ברחוב, באוטובוס, בתור לרופא ולצערי אפילו במכונית הסמוכה בפקק, בכל פינה רואים שאכן הפכנו לאומת הסמארטפונים וזה לא דבר שאנשי שיווק יכולים להתעלם ממנו.

-עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?

כמי שנשוי לבוגרת בצלאל, למדתי מאוד מקרוב כבר בתקופתנו כסטודנטים את חשיבות ומשמעות העיצוב והתקשורת החזותית שמהווים את חלון הראווה לכל דבר ובכל תחום ולכן באופן טבעי אני נוטה מאוד להקפיד בנושא. מעצבי הפרינט וה-Web אצלנו באגף השיווק, צוחקים תמיד שעוד לפני שאני מתיישב לידם ומביט על המסך, אני כבר יודע היכן יש איזה פסיק סורר שזז ממקומו... בעולם בו אנשים עמוסים וממהרים ממקום למקום וחשופים לאין סוף גירויים, חשוב מאד לדעת לגעת בהם בדרכים הנכונות ועיצוב היא ללא ספק אחת מהן.

-מה יהיה בספטמבר הבא?

עם קצב השינויים והחידושים הבלתי פוסק בעולמנו הדבר היחיד שניתן להתנבא בהקשר הזה ולא למצוא את עצמי אוכל את הכובע בעוד שנה הוא שבספטמבר הבא כולנו נחגוג את ראש השנה.

-מה הכי מעצבן אותך ברשתות? דבר אחד שהיית משנה

אני חושב שמעצבן זו לא ההגדרה, אלא מפריע. מפריעה לי החשיבות שאנו נותנים למסר שמישהו שאיננו מכירים באמת ולא ממש יודעים מי הוא, כתב בפייסבוק. לשם המחשה עם קריצה הומוריסטית, זה שיש מישהו שחבר באותה קבוצה שאני חבר בה, לא אומר שיש לקחת את האבחון הרפואי שהוא כרגע כתב ולוותר על ביקור אצל הרופא אם לתינוק יש 42 מעלות חום והוא בצבע ירוק...

-פרגן לקהילה המקומית: מה העמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?

לדעתי יש שניים כאלו: סופר-פארם וקסטרו, 2 עמודים המשלבים באופן ראוי להערכה בין הצעות מכר והעברת אווירה ואופי המותג. לא סתם שניהם מתקרבים לחצי מיליון אוהדים.

-אם היה לך תקציב בלתי מוגבל - מה היית עושה?

צובע את המדינה בירוק (-:

-מי לקוח החלומות שלך?

הייתי מאוד שמח לנהל פעילות מיתוג ושיווק של מדינה, וככל שתהיה אקזוטית - זה יהיה טוב יותר. זה נראה לי תפקיד רחב, עמוק, מרתק ומאתגר.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נעם תעשה לי ילד (ל"ת)
    נעם תעשה לי ילד 17/09/2013 20:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איסתא חברת הנסיעות שלי .... וזה בדוק !!!! (ל"ת)
    ורדה 16/09/2013 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גל 16/09/2013 19:15
    הגב לתגובה זו
    נועעעעם אוהבים אותך!
  • 4.
    אפרתי 16/09/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    וגם החבר'ה של איסתא. שזה טוב. אבל בתור חברת תעופה - חסר קצת מעוף
  • 3.
    איך אפשר להמליץ על אנשים למדור הזה? (ל"ת)
    אני רק שאלה 16/09/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
  • מערכת אייס 16/09/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    [email protected] נשמח לקבל הצעות מעניינות
  • 2.
    בחור לעניין (ל"ת)
    ניסן 16/09/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שירי 16/09/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    ודף הפייסבוק שלהם נעים וטוב
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.