"הפכנו לאומת סמארטפונים - וזה לא דבר שאנשי שיווק יכולים להתעלם ממנו"
כשעוד רגע וחצי אנחנו יוצאים לחופשת סוכות של שבוע וחצי, החלטנו לפנות לנועם רון, מנהל השיווק של איסתא. רון הוא האורח הרביעי שלנו במדור לכודים של אתר אייס בשיתוף עם
לאחר סיום התואר השני במנהל עסקים, עבד רון (36) בחברת קד"מ ויעוץ שיווקי. לאחר שהחליט כי הוא חייב להשתלב בענף התיירות, הוא התחיל לעבוד באיסתא. לאחר תקופה כמנהל שיווק סניפים ומגזר סטודנטים, התקדם לתפקיד מנהל השיווק אותו הוא ממלא כ-5 שנים.
לרון 560 חברים
-באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
כרשת הנסיעות הגדולה בישראל, איסתא רואה את עצמה כחלק בכל הפלטפורמות החברתיות המשמעותיות. ככאלו אנו מפעילים פרופילים בטוויטר, גוגל+, אינסטגרם וכמובן שבפייסבוק, שמרכז את מירב המשאבים שלנו ובו
-מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?
למרות הדימוי הצעיר והסטודנטיאלי שעדיין דבק במותג איסתא, מזה שנים רבות אנו חברה המשווקת את מוצריה לכל האוכלוסייה באמצעות 47 סניפים ברחבי הארץ, אתר אינטרנט ומוקד טלפוני רחב. מטבע הדברים, אנחנו נמצאים בקשר קבוע עם מאות אלפים מלקוחותינו באמצעות ניוזלטרים שבועיים ובאמצעות עמוד הפייסבוק שלנו.
- שיפור בתיירות הביא לרבעון שיא באיסתא
- איסתא: ההכנסות עלו 23%, הרווח הנקי נחתך ב-66%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק ?
אנו מתקשרים עם החברים שלנו בעמוד הפייסבוק מדי יום במגוון תחומים רחב, החל ממידע מעניין המתקשר לאופי המותג כגון יעדים בעולם, חידושים מהתחום, טיפים, ועד אינטראקציה כיפית כמו למשל תחרויות נושאות פרסים והצעות מכר כמו ב"יום רביעי הגדול" בו אנו מציעים מדי שבוע מגוון טיסות במחירים מוזלים במיוחד.
-אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח או פעילות מהבטן ובהתאם למה שמעסיק את הפיד?
באופן עקרוני אנו פועלים על פי תכנית מוגדרת כאשר אנו עושים לה אדפטציה בהתאם למה שהאוהדים שלנו אוהבים וזקוקים לו. יחד עם משרד הפרסום שלנו ליאו ברנט ובניצוחה של קשת מויאל האחראית מטעמו על העמוד שלנו, אנו קובעים את היעדים, דנים באפשרויות ובכיוונים שיכולים להביא אותנו להשגתם, ומחליטים על תכנית פעולה הנבחנת באופן תדיר אל מול המטרות שהצבנו.
יחד עם זאת, אנו קשובים לאוהדים שלנו, מדברים איתם ומשתפים אותם ושומרים על רלוונטיות בהתאם למתרחש בארץ ובעולם ומבצעים את ההתאמות האקטואליות הרלוונטיות, אך גם כאן, אנו מנסים לשלב זאת נכון בתכנית הפעילות הכללית שלנו ולא "לשלוף מהמותן".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
-מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
יש לנו 2 מטרות עיקריות: הראשונה - יצירת קשר אישי עם אוהדי העמוד, לתת להם את התחושה וההבנה שאנו חלק מהם והם חשובים לנו כמו גם נגיעה אישית בהם כך שיפתחו סוג של אינטימיות כלפי המותג.השנייה - יצירת מודעות שתוביל לרצון להיות חלק ממשפחת איסתא.
-איך אתה מניע לפעולה ולאיזה פעולה?
אנו מניעים למגוון אינטראקציות חווייתיות ומכירתיות ומנסים לעשות זאת בנוסחה זהה וברורה הכוללת מסר חד, קריאייטיבי וממוקד בצירוף תמונה מגרה או מסקרנת.
-איך היית מגדיר את התפקיד שלך?
מאתגר ומרתק. עולם השיווק משתנה כל הזמן מה שיוצר כל הזמן עניין מחודש ואתגרים חדשים.
-עד כמה אתה מעורב בתקציב המדיה החברתית הכולל?
באופן מלא כמו גם בתקציב השיווק הכללי.
-מהם הקווים האדומים שלך?
לעולם לא אלבין פני לקוח ברבים. גם במידה ולקוח פונה אלינו בעמוד הפייסבוק מול כל החברים בתלונה שמתגלה כ"אינה מוצדקת בעליל", לא נכתוב זאת או נציג את תגובתנו ואת ההוכחה המעידה על כך ברבים, ולא נלבין את פניו.
-האם אתה מקדיש חשיבה מיוחדת לסלולר?
נושא הסלולר הוא בהחלט על סדר יומנו בעניין אסטרטגיית מכר, פרסום, התאמות האתר, עדכון האפליקציה שלנו ואפילו בקביעת הגדלים של התמונות שאנו מעלים בעמוד הפייסבוק. הנתונים אודות היקף השימוש שלנו כישראלים בסמארטפון שהוצגו לאחרונה במחקר של גוגל למעשה גלויים לכל מי שמביט סביב ברחוב, באוטובוס, בתור לרופא ולצערי אפילו במכונית הסמוכה בפקק, בכל פינה רואים שאכן הפכנו לאומת הסמארטפונים וזה לא דבר שאנשי שיווק יכולים להתעלם ממנו.
-עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
כמי שנשוי לבוגרת בצלאל, למדתי מאוד מקרוב כבר בתקופתנו כסטודנטים את חשיבות ומשמעות העיצוב והתקשורת החזותית שמהווים את חלון הראווה לכל דבר ובכל תחום ולכן באופן טבעי אני נוטה מאוד להקפיד בנושא. מעצבי הפרינט וה-Web אצלנו באגף השיווק, צוחקים תמיד שעוד לפני שאני מתיישב לידם ומביט על המסך, אני כבר יודע היכן יש איזה פסיק סורר שזז ממקומו... בעולם בו אנשים עמוסים וממהרים ממקום למקום וחשופים לאין סוף גירויים, חשוב מאד לדעת לגעת בהם בדרכים הנכונות ועיצוב היא ללא ספק אחת מהן.
-מה יהיה בספטמבר הבא?
עם קצב השינויים והחידושים הבלתי פוסק בעולמנו הדבר היחיד שניתן להתנבא בהקשר הזה ולא למצוא את עצמי אוכל את הכובע בעוד שנה הוא שבספטמבר הבא כולנו נחגוג את ראש השנה.
-מה הכי מעצבן אותך ברשתות? דבר אחד שהיית משנה
אני חושב שמעצבן זו לא ההגדרה, אלא מפריע. מפריעה לי החשיבות שאנו נותנים למסר שמישהו שאיננו מכירים באמת ולא ממש יודעים מי הוא, כתב בפייסבוק. לשם המחשה עם קריצה הומוריסטית, זה שיש מישהו שחבר באותה קבוצה שאני חבר בה, לא אומר שיש לקחת את האבחון הרפואי שהוא כרגע כתב ולוותר על ביקור אצל הרופא אם לתינוק יש 42 מעלות חום והוא בצבע ירוק...
-פרגן לקהילה המקומית: מה העמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
לדעתי יש שניים כאלו:
-אם היה לך תקציב בלתי מוגבל - מה היית עושה?
צובע את המדינה בירוק (-:
-מי לקוח החלומות שלך?
הייתי מאוד שמח לנהל פעילות מיתוג ושיווק של מדינה, וככל שתהיה אקזוטית - זה יהיה טוב יותר. זה נראה לי תפקיד רחב, עמוק, מרתק ומאתגר.
- 7.נעם תעשה לי ילד (ל"ת)נעם תעשה לי ילד 17/09/2013 20:57הגב לתגובה זו
- 6.איסתא חברת הנסיעות שלי .... וזה בדוק !!!! (ל"ת)ורדה 16/09/2013 21:48הגב לתגובה זו
- 5.גל 16/09/2013 19:15הגב לתגובה זונועעעעם אוהבים אותך!
- 4.אפרתי 16/09/2013 15:50הגב לתגובה זווגם החבר'ה של איסתא. שזה טוב. אבל בתור חברת תעופה - חסר קצת מעוף
- 3.איך אפשר להמליץ על אנשים למדור הזה? (ל"ת)אני רק שאלה 16/09/2013 15:45הגב לתגובה זו
- מערכת אייס 16/09/2013 15:52הגב לתגובה זו[email protected] נשמח לקבל הצעות מעניינות
- 2.בחור לעניין (ל"ת)ניסן 16/09/2013 15:32הגב לתגובה זו
- 1.שירי 16/09/2013 15:25הגב לתגובה זוודף הפייסבוק שלהם נעים וטוב
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
