מהיר ועצבני: מבט על 3 קמפייני ה-Social החמים בעולם הרכב
מכוניות. פיקסאר עשו עליהן סרט, גברים במשבר גיל העמידה חושבים שהן המפתח לנעורים שלהם, והחברות שמאחוריהן אחראיות לחלק מקמפייני ה-Social פורצי הדרך ביותר.
בעיני, לא מדובר בנתון מפתיע: אחת מגדולות השיווק בזירות הדיגיטל היא האפשרות להוביל אל צריכה מיידית ומתן הצעות ערך שמפתות את הצרכן לרכישה, אך כמובן שלא ניתקל בהרבה קופוני הנחה של 10% על מכוניות בעמוד הפייסבוק שלהן.
בדיוק בשל כך, הסוכניות שעומדות מאחורי עמודי הפייסבוק של יצרניות הרכב הגדולות בעולם מוכרחות לשים את יהבם בקמפייני דיגיטל מעוררי באז תדמיתיים, אשר ימשכו את הצרכן לזירה הספציפית שלהם ויגרמו לו לחשוב פעמיים כאשר ירכוש את הרכב הבא שלו.
הנה 3 דוגמאות מעולות מהחודשים האחרונים, שמדגימות את המרחק שיצרניות הרכב ילכו בשביל לזכות בליבו של הצרכן הדיגיטלי
פולקסוואגן בלי ידיים : פולקסוואגן יצאה בקמפיין שמשלב בין עולם הבאנרים לרשתות החברתיות כדי להילחם בתופעת כתיבת הSMSים תוך כדי נהיגה ולקדם את פיצ'ר ההפעלה הקולית בערכת הטאצ'פון שמותקנת ברכביה. המסע מתחיל בבאנר פשוט שפורסם באתרים גדולים, אשר קורא למשתמשים להיות "סוף סוף בלי ידיים".
לחיצה על הבאנר פותחת חלון התחברות לפרופיל הפייסבוק האישי של המשתמש, ומכאן מתחיל החלק המעניין: לאחר שהתחבר, הוא יכול להזמין את אחד מחברי הפייסבוק שלו לשיחת וידאו על ידי אמירת השם שלו (בדומה למערכת ההפעלה הקולית ברכבים). במהלך שיחת הוידאו, האפליקציה "מדביקה" למשתמש הגה מצויר עם ידיים עליו, כך שזה נראה לצד השני כאילו מי שמדבר איתו נמצא ברכב ונוהג באחריות. לבסוף, התמונה של המשתמש עם ההגה המצויר מתפרסמת על קירו כדי שכל חבריו יראו ויפיצו את המסר: מהיום מסמסים בלי ידיים.
העתיד עם ניסאן : כולנו עברנו את זה: הכחשה, כעס, דכאון ולבסוף קבלה של המציאות הקשה. אבל זה בסדר, כולם מרגישים ככה כשהפרופיל שלהם עובר לטיימליין. הפעילות החדשה של ניסאן מנסה להמתיק את הגלולה ונותנת לכם מבט חדש ומרגש אל הטיימליין שלכם: לא עוד לעבר, אלא לעתיד! שימוש באפליקציה "ישדך" לכם את הניסאן שהכי מתאימה לכם אחרי שתענו על מספר שאלות, ואז יראה לכם כיצד תיראה השנה הבאה שלכם ביחד בפורמט הפייסבוקי המוכר ועם שימוש בנתונים מהפרופיל האישי שלכם.
כך, האפליקציה החדשה יוצרת לכל משתמש אינפוגרפיקה עם נתונים עליו כגון מספר החברים שלו, הגיל הממוצע שלהם, אחוז הגברים מול נשים בהם וכדומה. הטוויסט מגיע כאשר נתונים אלו מוצלבים עם ההיסטוריה העשירה של מותג BMW: האינפוגרפיקה מראה את מספר הדגמים שהיה צריך בשביל להסיע את כל חברי המשתמש, את דגם המותג שהיה פופולארי בשנה שנולד המשתמש ועוד.
לקינוח, האפליקציה גם עושה חיבור חכם עם נוכחות הפייסבוק של BMW ומדווחת למשתמש על האינטראקציה שלו עם עמודים אלו (לחברה יש מספר עמודים ברשת החברתית, עם התמקדות על דגמים וסגמנטים שונים) בצירוף הזמנה להיות אוהד בהם.
- 11.עובד ריפרש לשעבר 22/08/2012 19:19הגב לתגובה זוחברים כמה אנרגיות שליליות יש לכם, לשבת כל היום ולקטר על אדם שוב ואנשים שלא ראיתם מאז קורס קופי לפני 4 שנים. כתבה טובה ואין סיכוי שאתם לא מרגישים עם עצמכם עלובים מגוחכים ועוד מילים שאין לי זמן עכשיו לכתוב. אהבה לכל!
- 10.רן 21/08/2012 19:47הגב לתגובה זוכותב לעניין , זה ממש מיותר כל הדברים הפחות נעימים שכתובים פה. בתור אחד שמכיר אותו דיי טוב אני יכול להגיד בעיניים עצומות שהבחור מוכשר והתמונה, פאק דה תמונה, ככה הוא אוהב להצטלם זה לא ממש עניין של אף אחד.
- 9.נווה תרצה 20/08/2012 10:16הגב לתגובה זוכבר שהיה סטודנט אצל תרצה היה כ"כ מלא בעצמו, יושב עם הלפטופ נישא ומורם מעם. פלוץ
- זה רק בגלל שהוא גבוה. עידן הוא אדם מקסים (ל"ת)דני 20/08/2012 10:31הגב לתגובה זו
- מלא? כן, בקסם אישי וגם האיש הכי נחמד שפגשתי (ל"ת)רמי 20/08/2012 11:18
- 8.ברווז חתיך (ל"ת)נעמי שמר 19/08/2012 16:37הגב לתגובה זו
- 7.שוב אדם מגיב? 19/08/2012 15:10הגב לתגובה זוואדם... נו בחייך, אתה מנכ"ל. די להגיב לעובד שלך פטאטתי
- לירון 20/08/2012 10:32הגב לתגובה זואז אומרים שאנחנו לא אובייקטיבים ומהללים את עצמנו. אז תחליטו...
- רוני 19/08/2012 18:08הגב לתגובה זואין כתבה באייס שהם לא צצים ותמיד עם אותה קשקשת. למרות שאתה בביצת הפרסום, תלמד: הקנאה לא בריאה לעור הפנים! חחחח
- 6.רועיקי 19/08/2012 14:59הגב לתגובה זואחלה טור, לייקקקק
- 5.מעניין מאוד. ממתין לטורים הבאים! (ל"ת)ד 19/08/2012 14:30הגב לתגובה זו
- 4.גם חתיך וגם יודע על מה הוא מדבר :) (ל"ת)יועץ תקשורת 19/08/2012 14:09הגב לתגובה זו
- 3.אחד 19/08/2012 14:00הגב לתגובה זוזה לא רציני להעלות פה טור דעה עם איזה דביל שעושה פני ברווז.
- זה לא יפה מה שכתבת (ל"ת)לירון 19/08/2012 14:24הגב לתגובה זו
- דנה ק. 20/08/2012 09:26נותנים לך במה תן לה טיפהל'ה כבוד
- 2.האיש יודע על מה הוא מדבר (ל"ת)19/08/2012 11:55הגב לתגובה זו
- 1.חתיך!!! (ל"ת)רותי 19/08/2012 11:26הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
