דעה

מהיר ועצבני: מבט על 3 קמפייני ה-Social החמים בעולם הרכב

איך מייצרים באז תדמיתי שמושך לקוחות לזירה שלכם - עידן אלדר, מנהל הקריאייטיב של 'ריפרש' מציג 3 דוגמאות לקמפיינים פורצי דרך בסושיאל
עידן אלדר | (18)

מכוניות. פיקסאר עשו עליהן סרט, גברים במשבר גיל העמידה חושבים שהן המפתח לנעורים שלהם, והחברות שמאחוריהן אחראיות לחלק מקמפייני ה-Social פורצי הדרך ביותר.

בעיני, לא מדובר בנתון מפתיע: אחת מגדולות השיווק בזירות הדיגיטל היא האפשרות להוביל אל צריכה מיידית ומתן הצעות ערך שמפתות את הצרכן לרכישה, אך כמובן שלא ניתקל בהרבה קופוני הנחה של 10% על מכוניות בעמוד הפייסבוק שלהן.

בדיוק בשל כך, הסוכניות שעומדות מאחורי עמודי הפייסבוק של יצרניות הרכב הגדולות בעולם מוכרחות לשים את יהבם בקמפייני דיגיטל מעוררי באז תדמיתיים, אשר ימשכו את הצרכן לזירה הספציפית שלהם ויגרמו לו לחשוב פעמיים כאשר ירכוש את הרכב הבא שלו.

הנה 3 דוגמאות מעולות מהחודשים האחרונים, שמדגימות את המרחק שיצרניות הרכב ילכו בשביל לזכות בליבו של הצרכן הדיגיטלי

פולקסוואגן בלי ידיים : פולקסוואגן יצאה בקמפיין שמשלב בין עולם הבאנרים לרשתות החברתיות כדי להילחם בתופעת כתיבת הSMSים תוך כדי נהיגה ולקדם את פיצ'ר ההפעלה הקולית בערכת הטאצ'פון שמותקנת ברכביה. המסע מתחיל בבאנר פשוט שפורסם באתרים גדולים, אשר קורא למשתמשים להיות "סוף סוף בלי ידיים".

לחיצה על הבאנר פותחת חלון התחברות לפרופיל הפייסבוק האישי של המשתמש, ומכאן מתחיל החלק המעניין: לאחר שהתחבר, הוא יכול להזמין את אחד מחברי הפייסבוק שלו לשיחת וידאו על ידי אמירת השם שלו (בדומה למערכת ההפעלה הקולית ברכבים). במהלך שיחת הוידאו, האפליקציה "מדביקה" למשתמש הגה מצויר עם ידיים עליו, כך שזה נראה לצד השני כאילו מי שמדבר איתו נמצא ברכב ונוהג באחריות. לבסוף, התמונה של המשתמש עם ההגה המצויר מתפרסמת על קירו כדי שכל חבריו יראו ויפיצו את המסר: מהיום מסמסים בלי ידיים.

העתיד עם ניסאן : כולנו עברנו את זה: הכחשה, כעס, דכאון ולבסוף קבלה של המציאות הקשה. אבל זה בסדר, כולם מרגישים ככה כשהפרופיל שלהם עובר לטיימליין. הפעילות החדשה של ניסאן מנסה להמתיק את הגלולה ונותנת לכם מבט חדש ומרגש אל הטיימליין שלכם: לא עוד לעבר, אלא לעתיד! שימוש באפליקציה "ישדך" לכם את הניסאן שהכי מתאימה לכם אחרי שתענו על מספר שאלות, ואז יראה לכם כיצד תיראה השנה הבאה שלכם ביחד בפורמט הפייסבוקי המוכר ועם שימוש בנתונים מהפרופיל האישי שלכם.

כל הכותרות

אינפוגרפיקת BMW: זוזי הצידה הוקוס פוקוס, זה נראה כאילו מילת הקסם כיום היא אינפוגרפיקה. יותר ויותר מותגים מסחריים עושים שימוש בז'אנר הזה, שנועד להפשיט קונספטים ועולמות תוכן סבוכים בעזרת איורים וגרפים ברורים להבנה. בהתבסס על כך, BMW משלבים את עולם האינפוגרפיקה עם תובנה חכמה שמראה שהם מבינים Social: משתמשים מאוד אוהבים לדעת עוד פרטים על צורת השימוש שלהם בפייסבוק.

כך, האפליקציה החדשה יוצרת לכל משתמש אינפוגרפיקה עם נתונים עליו כגון מספר החברים שלו, הגיל הממוצע שלהם, אחוז הגברים מול נשים בהם וכדומה. הטוויסט מגיע כאשר נתונים אלו מוצלבים עם ההיסטוריה העשירה של מותג BMW: האינפוגרפיקה מראה את מספר הדגמים שהיה צריך בשביל להסיע את כל חברי המשתמש, את דגם המותג שהיה פופולארי בשנה שנולד המשתמש ועוד.

לקינוח, האפליקציה גם עושה חיבור חכם עם נוכחות הפייסבוק של BMW ומדווחת למשתמש על האינטראקציה שלו עם עמודים אלו (לחברה יש מספר עמודים ברשת החברתית, עם התמקדות על דגמים וסגמנטים שונים) בצירוף הזמנה להיות אוהד בהם. הכותב הוא מנהל הקריאייטיב של סוכנות המדיה החברתית ריפרש

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עובד ריפרש לשעבר 22/08/2012 19:19
    הגב לתגובה זו
    חברים כמה אנרגיות שליליות יש לכם, לשבת כל היום ולקטר על אדם שוב ואנשים שלא ראיתם מאז קורס קופי לפני 4 שנים. כתבה טובה ואין סיכוי שאתם לא מרגישים עם עצמכם עלובים מגוחכים ועוד מילים שאין לי זמן עכשיו לכתוב. אהבה לכל!
  • 10.
    רן 21/08/2012 19:47
    הגב לתגובה זו
    כותב לעניין , זה ממש מיותר כל הדברים הפחות נעימים שכתובים פה. בתור אחד שמכיר אותו דיי טוב אני יכול להגיד בעיניים עצומות שהבחור מוכשר והתמונה, פאק דה תמונה, ככה הוא אוהב להצטלם זה לא ממש עניין של אף אחד.
  • 9.
    נווה תרצה 20/08/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    כבר שהיה סטודנט אצל תרצה היה כ"כ מלא בעצמו, יושב עם הלפטופ נישא ומורם מעם. פלוץ
  • זה רק בגלל שהוא גבוה. עידן הוא אדם מקסים (ל"ת)
    דני 20/08/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
  • מלא? כן, בקסם אישי וגם האיש הכי נחמד שפגשתי (ל"ת)
    רמי 20/08/2012 11:18
  • 8.
    ברווז חתיך (ל"ת)
    נעמי שמר 19/08/2012 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שוב אדם מגיב? 19/08/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    ואדם... נו בחייך, אתה מנכ"ל. די להגיב לעובד שלך פטאטתי
  • לירון 20/08/2012 10:32
    הגב לתגובה זו
    אז אומרים שאנחנו לא אובייקטיבים ומהללים את עצמנו. אז תחליטו...
  • רוני 19/08/2012 18:08
    הגב לתגובה זו
    אין כתבה באייס שהם לא צצים ותמיד עם אותה קשקשת. למרות שאתה בביצת הפרסום, תלמד: הקנאה לא בריאה לעור הפנים! חחחח
  • 6.
    רועיקי 19/08/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    אחלה טור, לייקקקק
  • 5.
    מעניין מאוד. ממתין לטורים הבאים! (ל"ת)
    ד 19/08/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גם חתיך וגם יודע על מה הוא מדבר :) (ל"ת)
    יועץ תקשורת 19/08/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחד 19/08/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    זה לא רציני להעלות פה טור דעה עם איזה דביל שעושה פני ברווז.
  • זה לא יפה מה שכתבת (ל"ת)
    לירון 19/08/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
  • דנה ק. 20/08/2012 09:26
    נותנים לך במה תן לה טיפהל'ה כבוד
  • 2.
    האיש יודע על מה הוא מדבר (ל"ת)
    19/08/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חתיך!!! (ל"ת)
    רותי 19/08/2012 11:26
    הגב לתגובה זו