פרסום ראשון

משבר בעיתון 'מקור ראשון'? מפטר עוד 10 עובדים, מכנס מוספים למגזין 'מוצ"ש'

אחרי שעבר התייעלות לפני כ-4 חודשים, הנהלת העיתון הדתי-לאומי החליטה לשנות את מבנה המוספים, לבטל מדורים, ולשים דגש על אתר האינטרנט
אלכסנדר כץ | (7)

המשבר בשוק התקשורת הישראלית, ממשיך לגבות קורבנות. לאייס נודע כי בתקופה האחרונה גיבשה הנהלת 'מקור ראשון' תהליך התייעלות במסגרתו הוחלט כי כ-10 עובדים יעזבו את העיתון.

בחודשים האחרונים עבר העיתון, הפונה לאוכלוסייה הדתית-לאומית, שינוי רציני. המערכת עברה לפני 4 חודשים משכונת מונטיפיורי בתל אביב, לגן הטכנולוגי בירושלים. במקביל, עובדים בקבוצת 'מקור ראשון' על השקה מחדש של אתר אינטרנט שיכלול מערכת חדשות נפרדת, שתעדכן את האתר בצורה שוטפת, בניגוד לאתר הנוכחי המתבסס על תכני העיתון.

מאידך, עם המעבר הוחלט לפטר כ-30-40 עובדים, וכיום מונה הקבוצה כ-200 עובדים. לאייס נודע כי כעת זומנו עובדים נוספים לשימועים, ואת העיתון צפויים לעזוב 10 נוספים, בהם גם כתבים. "התחושה לא נעימה", סיפר גורם בעיתון, "אבל אנחנו עוברים כנראה מה שעוברים ברוב מערכות התקשורת בארץ בשנה האחרונה - קיצוץ כדי להחזיק מעמד".

במקביל להליכי הפיטורים בעיתון, בשבוע האחרון הוחלט בהנהלה לשנות את העיתון גם מבחינת מבנה המוספים. מוספי הספורט והכלכלה השבועיים בוטלו, והם כונסו לתוך מגזין 'מוצ"ש' בו הם יזכה כל תחום לכמה עמודים. כמו כן, כפולת התרבות בעיתו היומי בוטלה אף היא, ובשלב זה טרם ברור באיזה פורמט היא תופיע, או שהיא תמשיך להתבסס על תכנים שבועיים ל'מוצ"ש'. גורמים באתר גם מספרים על כך שהוחלט להפסיק את הדפסתו של המוסף הכלכלי-צרכני 'ברקוד', שיצא לאוויר העולם רק לפני מספר חודשים.

מ"מ מנכ"ל קבוצת 'מקור ראשון', שגיא הראל, מודה כי אי אפשר להתעלם מהמצב הקשה העולם התקשורת הישראלי, שנובע מהמשבר בשוק הפרסום, אבל לדבריו, דווקא ישנו אור בקצה המנהרה: "בתחילת השנה הרגשנו את הירידה בהכנסות מפרסום, אבל ברבעון השני רואים עבודה מאד יפה של מחלקת השיווק, ואנחנו רואים גידול בפעילות שלנו ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה".

הראל מודה כי הפיטורים קשורים להליכי התייעלות שנגזרו על העיתון, אבל בנוגע לשינויים הדרסטיים במבנה המוספים, הוא דווקא טוען כי מדובר במהלך אסטרטגי: "הצמצום נובע מהשקת האתר שלנו בתקופה הקרובה. מדובר על קיצוץ באוף-ליין לטובת האון-ליין אליו גייסנו עובדים. סגירת המוספים היא לא סגירה. איחדנו אותם - אחרי סקר לקוחות שעשינו - לתוך 'מוצ"ש', והפכנו אותו למוצר יוקרתי יותר עם דפי כרומו, עבה יותר מבחינת מספר דפים, כזה שיישאר בבית הלקוחות מספר גדול יותר של ימים, מה שגם מעניק תועלת רבה יותר למפרסמים וגם לקוראים. זו פעילות פיתוח שלנו, שמשדרגת את המוצר".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עובד העיתון 28/08/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    העיתון הפסיד מיליונים ביחס לשנה שעברה במודעות. עזבה את העיתון סמנכלי"ת שיווק מדהימה ועד היום אין מי שיחליף אותה חוץ מכמה גלמים. כל העיתון צוחק על החבורה הטיפשית שיושבת במחלקה הזאת.
  • 6.
    מפוטר ולא מאוכזב 17/08/2012 22:59
    הגב לתגובה זו
    כן, הם חארות. מפטרים אנשים כאילו היו זבובים.. התייעלות או לא התייעלות יש דרך להתייחס. ואכן, אם הקוראים שלהם היו יודעים מה הולך שם.. העיקר שאני כבר לא שם.
  • 5.
    אומר את האמת 16/08/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    אם הקוראים היו יודעים אילו פיטורים מכוערים הונהגו בעיתון, הם בטח היו מבטלים מזמן את המנוי שלהם. גועל נפש
  • 4.
    אבי 15/08/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    המוסף הזה מצייר את העיתון כולו בצבעים דתיים-לייט עד דתלשים.
  • 3.
    מנחם 14/08/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    ידיעות וישראל היום
  • 2.
    בן צבי, שים לב (ל"ת)
    בן צבי, מוצש חילוני! 14/08/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוקי 14/08/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    הפרינט הישראלי במצב אנוש עד מנוחתו עדן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.