פרסום ראשון

משבר בעיתון 'מקור ראשון'? מפטר עוד 10 עובדים, מכנס מוספים למגזין 'מוצ"ש'

אחרי שעבר התייעלות לפני כ-4 חודשים, הנהלת העיתון הדתי-לאומי החליטה לשנות את מבנה המוספים, לבטל מדורים, ולשים דגש על אתר האינטרנט
אלכסנדר כץ | (7)

המשבר בשוק התקשורת הישראלית, ממשיך לגבות קורבנות. לאייס נודע כי בתקופה האחרונה גיבשה הנהלת 'מקור ראשון' תהליך התייעלות במסגרתו הוחלט כי כ-10 עובדים יעזבו את העיתון.

בחודשים האחרונים עבר העיתון, הפונה לאוכלוסייה הדתית-לאומית, שינוי רציני. המערכת עברה לפני 4 חודשים משכונת מונטיפיורי בתל אביב, לגן הטכנולוגי בירושלים. במקביל, עובדים בקבוצת 'מקור ראשון' על השקה מחדש של אתר אינטרנט שיכלול מערכת חדשות נפרדת, שתעדכן את האתר בצורה שוטפת, בניגוד לאתר הנוכחי המתבסס על תכני העיתון.

מאידך, עם המעבר הוחלט לפטר כ-30-40 עובדים, וכיום מונה הקבוצה כ-200 עובדים. לאייס נודע כי כעת זומנו עובדים נוספים לשימועים, ואת העיתון צפויים לעזוב 10 נוספים, בהם גם כתבים. "התחושה לא נעימה", סיפר גורם בעיתון, "אבל אנחנו עוברים כנראה מה שעוברים ברוב מערכות התקשורת בארץ בשנה האחרונה - קיצוץ כדי להחזיק מעמד".

במקביל להליכי הפיטורים בעיתון, בשבוע האחרון הוחלט בהנהלה לשנות את העיתון גם מבחינת מבנה המוספים. מוספי הספורט והכלכלה השבועיים בוטלו, והם כונסו לתוך מגזין 'מוצ"ש' בו הם יזכה כל תחום לכמה עמודים. כמו כן, כפולת התרבות בעיתו היומי בוטלה אף היא, ובשלב זה טרם ברור באיזה פורמט היא תופיע, או שהיא תמשיך להתבסס על תכנים שבועיים ל'מוצ"ש'. גורמים באתר גם מספרים על כך שהוחלט להפסיק את הדפסתו של המוסף הכלכלי-צרכני 'ברקוד', שיצא לאוויר העולם רק לפני מספר חודשים.

מ"מ מנכ"ל קבוצת 'מקור ראשון', שגיא הראל, מודה כי אי אפשר להתעלם מהמצב הקשה העולם התקשורת הישראלי, שנובע מהמשבר בשוק הפרסום, אבל לדבריו, דווקא ישנו אור בקצה המנהרה: "בתחילת השנה הרגשנו את הירידה בהכנסות מפרסום, אבל ברבעון השני רואים עבודה מאד יפה של מחלקת השיווק, ואנחנו רואים גידול בפעילות שלנו ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה".

הראל מודה כי הפיטורים קשורים להליכי התייעלות שנגזרו על העיתון, אבל בנוגע לשינויים הדרסטיים במבנה המוספים, הוא דווקא טוען כי מדובר במהלך אסטרטגי: "הצמצום נובע מהשקת האתר שלנו בתקופה הקרובה. מדובר על קיצוץ באוף-ליין לטובת האון-ליין אליו גייסנו עובדים. סגירת המוספים היא לא סגירה. איחדנו אותם - אחרי סקר לקוחות שעשינו - לתוך 'מוצ"ש', והפכנו אותו למוצר יוקרתי יותר עם דפי כרומו, עבה יותר מבחינת מספר דפים, כזה שיישאר בבית הלקוחות מספר גדול יותר של ימים, מה שגם מעניק תועלת רבה יותר למפרסמים וגם לקוראים. זו פעילות פיתוח שלנו, שמשדרגת את המוצר".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עובד העיתון 28/08/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    העיתון הפסיד מיליונים ביחס לשנה שעברה במודעות. עזבה את העיתון סמנכלי"ת שיווק מדהימה ועד היום אין מי שיחליף אותה חוץ מכמה גלמים. כל העיתון צוחק על החבורה הטיפשית שיושבת במחלקה הזאת.
  • 6.
    מפוטר ולא מאוכזב 17/08/2012 22:59
    הגב לתגובה זו
    כן, הם חארות. מפטרים אנשים כאילו היו זבובים.. התייעלות או לא התייעלות יש דרך להתייחס. ואכן, אם הקוראים שלהם היו יודעים מה הולך שם.. העיקר שאני כבר לא שם.
  • 5.
    אומר את האמת 16/08/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    אם הקוראים היו יודעים אילו פיטורים מכוערים הונהגו בעיתון, הם בטח היו מבטלים מזמן את המנוי שלהם. גועל נפש
  • 4.
    אבי 15/08/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    המוסף הזה מצייר את העיתון כולו בצבעים דתיים-לייט עד דתלשים.
  • 3.
    מנחם 14/08/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    ידיעות וישראל היום
  • 2.
    בן צבי, שים לב (ל"ת)
    בן צבי, מוצש חילוני! 14/08/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוקי 14/08/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    הפרינט הישראלי במצב אנוש עד מנוחתו עדן
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.