פרסום ראשון

משבר בעיתון 'מקור ראשון'? מפטר עוד 10 עובדים, מכנס מוספים למגזין 'מוצ"ש'

אחרי שעבר התייעלות לפני כ-4 חודשים, הנהלת העיתון הדתי-לאומי החליטה לשנות את מבנה המוספים, לבטל מדורים, ולשים דגש על אתר האינטרנט
אלכסנדר כץ | (7)

המשבר בשוק התקשורת הישראלית, ממשיך לגבות קורבנות. לאייס נודע כי בתקופה האחרונה גיבשה הנהלת 'מקור ראשון' תהליך התייעלות במסגרתו הוחלט כי כ-10 עובדים יעזבו את העיתון.

בחודשים האחרונים עבר העיתון, הפונה לאוכלוסייה הדתית-לאומית, שינוי רציני. המערכת עברה לפני 4 חודשים משכונת מונטיפיורי בתל אביב, לגן הטכנולוגי בירושלים. במקביל, עובדים בקבוצת 'מקור ראשון' על השקה מחדש של אתר אינטרנט שיכלול מערכת חדשות נפרדת, שתעדכן את האתר בצורה שוטפת, בניגוד לאתר הנוכחי המתבסס על תכני העיתון.

מאידך, עם המעבר הוחלט לפטר כ-30-40 עובדים, וכיום מונה הקבוצה כ-200 עובדים. לאייס נודע כי כעת זומנו עובדים נוספים לשימועים, ואת העיתון צפויים לעזוב 10 נוספים, בהם גם כתבים. "התחושה לא נעימה", סיפר גורם בעיתון, "אבל אנחנו עוברים כנראה מה שעוברים ברוב מערכות התקשורת בארץ בשנה האחרונה - קיצוץ כדי להחזיק מעמד".

במקביל להליכי הפיטורים בעיתון, בשבוע האחרון הוחלט בהנהלה לשנות את העיתון גם מבחינת מבנה המוספים. מוספי הספורט והכלכלה השבועיים בוטלו, והם כונסו לתוך מגזין 'מוצ"ש' בו הם יזכה כל תחום לכמה עמודים. כמו כן, כפולת התרבות בעיתו היומי בוטלה אף היא, ובשלב זה טרם ברור באיזה פורמט היא תופיע, או שהיא תמשיך להתבסס על תכנים שבועיים ל'מוצ"ש'. גורמים באתר גם מספרים על כך שהוחלט להפסיק את הדפסתו של המוסף הכלכלי-צרכני 'ברקוד', שיצא לאוויר העולם רק לפני מספר חודשים.

מ"מ מנכ"ל קבוצת 'מקור ראשון', שגיא הראל, מודה כי אי אפשר להתעלם מהמצב הקשה העולם התקשורת הישראלי, שנובע מהמשבר בשוק הפרסום, אבל לדבריו, דווקא ישנו אור בקצה המנהרה: "בתחילת השנה הרגשנו את הירידה בהכנסות מפרסום, אבל ברבעון השני רואים עבודה מאד יפה של מחלקת השיווק, ואנחנו רואים גידול בפעילות שלנו ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה".

הראל מודה כי הפיטורים קשורים להליכי התייעלות שנגזרו על העיתון, אבל בנוגע לשינויים הדרסטיים במבנה המוספים, הוא דווקא טוען כי מדובר במהלך אסטרטגי: "הצמצום נובע מהשקת האתר שלנו בתקופה הקרובה. מדובר על קיצוץ באוף-ליין לטובת האון-ליין אליו גייסנו עובדים. סגירת המוספים היא לא סגירה. איחדנו אותם - אחרי סקר לקוחות שעשינו - לתוך 'מוצ"ש', והפכנו אותו למוצר יוקרתי יותר עם דפי כרומו, עבה יותר מבחינת מספר דפים, כזה שיישאר בבית הלקוחות מספר גדול יותר של ימים, מה שגם מעניק תועלת רבה יותר למפרסמים וגם לקוראים. זו פעילות פיתוח שלנו, שמשדרגת את המוצר".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עובד העיתון 28/08/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    העיתון הפסיד מיליונים ביחס לשנה שעברה במודעות. עזבה את העיתון סמנכלי"ת שיווק מדהימה ועד היום אין מי שיחליף אותה חוץ מכמה גלמים. כל העיתון צוחק על החבורה הטיפשית שיושבת במחלקה הזאת.
  • 6.
    מפוטר ולא מאוכזב 17/08/2012 22:59
    הגב לתגובה זו
    כן, הם חארות. מפטרים אנשים כאילו היו זבובים.. התייעלות או לא התייעלות יש דרך להתייחס. ואכן, אם הקוראים שלהם היו יודעים מה הולך שם.. העיקר שאני כבר לא שם.
  • 5.
    אומר את האמת 16/08/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    אם הקוראים היו יודעים אילו פיטורים מכוערים הונהגו בעיתון, הם בטח היו מבטלים מזמן את המנוי שלהם. גועל נפש
  • 4.
    אבי 15/08/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    המוסף הזה מצייר את העיתון כולו בצבעים דתיים-לייט עד דתלשים.
  • 3.
    מנחם 14/08/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    ידיעות וישראל היום
  • 2.
    בן צבי, שים לב (ל"ת)
    בן צבי, מוצש חילוני! 14/08/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוקי 14/08/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    הפרינט הישראלי במצב אנוש עד מנוחתו עדן
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״