משבר בעיתון 'מקור ראשון'? מפטר עוד 10 עובדים, מכנס מוספים למגזין 'מוצ"ש'
המשבר בשוק התקשורת הישראלית, ממשיך לגבות קורבנות. לאייס נודע כי בתקופה האחרונה גיבשה הנהלת 'מקור ראשון' תהליך התייעלות במסגרתו הוחלט כי כ-10 עובדים יעזבו את העיתון.
בחודשים האחרונים עבר העיתון, הפונה לאוכלוסייה הדתית-לאומית, שינוי רציני. המערכת עברה לפני 4 חודשים משכונת מונטיפיורי בתל אביב, לגן הטכנולוגי בירושלים. במקביל, עובדים בקבוצת 'מקור ראשון' על השקה מחדש של אתר אינטרנט שיכלול מערכת חדשות נפרדת, שתעדכן את האתר בצורה שוטפת, בניגוד לאתר הנוכחי המתבסס על תכני העיתון.
מאידך, עם המעבר הוחלט לפטר כ-30-40 עובדים, וכיום מונה הקבוצה כ-200 עובדים. לאייס נודע כי כעת זומנו עובדים נוספים לשימועים, ואת העיתון צפויים לעזוב 10 נוספים, בהם גם כתבים. "התחושה לא נעימה", סיפר גורם בעיתון, "אבל אנחנו עוברים כנראה מה שעוברים ברוב מערכות התקשורת בארץ בשנה האחרונה - קיצוץ כדי להחזיק מעמד".
במקביל להליכי הפיטורים בעיתון, בשבוע האחרון הוחלט בהנהלה לשנות את העיתון גם מבחינת מבנה המוספים. מוספי הספורט והכלכלה השבועיים בוטלו, והם כונסו לתוך מגזין 'מוצ"ש' בו הם יזכה כל תחום לכמה עמודים. כמו כן, כפולת התרבות בעיתו היומי בוטלה אף היא, ובשלב זה טרם ברור באיזה פורמט היא תופיע, או שהיא תמשיך להתבסס על תכנים שבועיים ל'מוצ"ש'. גורמים באתר גם מספרים על כך שהוחלט להפסיק את הדפסתו של המוסף הכלכלי-צרכני 'ברקוד', שיצא לאוויר העולם רק לפני מספר חודשים.
מ"מ מנכ"ל קבוצת 'מקור ראשון', שגיא הראל, מודה כי אי אפשר להתעלם מהמצב הקשה העולם התקשורת הישראלי, שנובע מהמשבר בשוק הפרסום, אבל לדבריו, דווקא ישנו אור בקצה המנהרה: "בתחילת השנה הרגשנו את הירידה בהכנסות מפרסום, אבל ברבעון השני רואים עבודה מאד יפה של מחלקת השיווק, ואנחנו רואים גידול בפעילות שלנו ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה".
הראל מודה כי הפיטורים קשורים להליכי התייעלות שנגזרו על העיתון, אבל בנוגע לשינויים הדרסטיים במבנה המוספים, הוא דווקא טוען כי מדובר במהלך אסטרטגי: "הצמצום נובע מהשקת האתר שלנו בתקופה הקרובה. מדובר על קיצוץ באוף-ליין לטובת האון-ליין אליו גייסנו עובדים. סגירת המוספים היא לא סגירה. איחדנו אותם - אחרי סקר לקוחות שעשינו - לתוך 'מוצ"ש', והפכנו אותו למוצר יוקרתי יותר עם דפי כרומו, עבה יותר מבחינת מספר דפים, כזה שיישאר בבית הלקוחות מספר גדול יותר של ימים, מה שגם מעניק תועלת רבה יותר למפרסמים וגם לקוראים. זו פעילות פיתוח שלנו, שמשדרגת את המוצר".
- 7.עובד העיתון 28/08/2012 23:24הגב לתגובה זוהעיתון הפסיד מיליונים ביחס לשנה שעברה במודעות. עזבה את העיתון סמנכלי"ת שיווק מדהימה ועד היום אין מי שיחליף אותה חוץ מכמה גלמים. כל העיתון צוחק על החבורה הטיפשית שיושבת במחלקה הזאת.
- 6.מפוטר ולא מאוכזב 17/08/2012 22:59הגב לתגובה זוכן, הם חארות. מפטרים אנשים כאילו היו זבובים.. התייעלות או לא התייעלות יש דרך להתייחס. ואכן, אם הקוראים שלהם היו יודעים מה הולך שם.. העיקר שאני כבר לא שם.
- 5.אומר את האמת 16/08/2012 22:22הגב לתגובה זואם הקוראים היו יודעים אילו פיטורים מכוערים הונהגו בעיתון, הם בטח היו מבטלים מזמן את המנוי שלהם. גועל נפש
- 4.אבי 15/08/2012 14:08הגב לתגובה זוהמוסף הזה מצייר את העיתון כולו בצבעים דתיים-לייט עד דתלשים.
- 3.מנחם 14/08/2012 14:24הגב לתגובה זוידיעות וישראל היום
- 2.בן צבי, שים לב (ל"ת)בן צבי, מוצש חילוני! 14/08/2012 14:19הגב לתגובה זו
- 1.שוקי 14/08/2012 14:04הגב לתגובה זוהפרינט הישראלי במצב אנוש עד מנוחתו עדן

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
