יוטיוב
צילום: Alexander Shatov, unsplash

יוטיוב: יוצרים שהפרו את הכללים יעבור קורס חינוכי והסנקציות יבוטלו

פלטפורמת הסרטונים הפופולרית תעניק ליוצרים הזדמנות שנייה לאחר שהפרו את כלליה, בתנאי שיצפו בקורס אשר יסקור את הסיבות בגינן הסרטון שלהם הפר את ההנחיות; "מאמצים חינוכיים מצליחים לצמצם את מספר היוצרים שמפרים בשוגג את המדיניות שלנו"
איתן גרסטנפלד | (1)

יוטיוב (YouTube) תאפשר ליוצרי תוכן לקבל הזדמנות שנייה לאחר שהפרו את כלליה, באמצעות צפייה בקורס אשר יסקור את הסיבות בגינן הסרטון שלהם הפר את ההנחיות. מהלך זה נועד לצמצם את מספר הערוצים שמוסרים מהפלטפורמה של החברה שבבעלות גוגל.

לפי ההנחיות הנוכחיות, יוצרים אשר הפרו את כללי האתר מקבלים אזהרה, שנמשכת 90 יום מרגע שניתנה, במהלכה עליהם להימנע מלחזור על ההפרה שביצעו. כעת, לפי הפרוטוקול החדש, במידה והיוצרים שקיבלו הודעת הפרה יבצעו לומדה על ההפרה שביצעו, יוטיוב תסיר את האזהרה מהערוץ. המהלך האחרון מגיע לאחר שבשנת 2019, יוטיוב הודיעה כי תפרסם אזהרה חד פעמית ליוצרים שהפרו "בלא כוונה" את המדיניות שלה, מה שלדבריהם הביא לכך ש-80% מאלה שהוזהרו, "לעולם לא הפרו את המדיניות שוב".

"אנו מאמינים שמאמצים חינוכיים מצליחים לצמצם את מספר היוצרים שמפרים בשוגג את המדיניות שלנו. אנחנו גם יודעים שקבלת התראה עלולה להפריע ללוח הזמנים של הפרסום של יוצר, ועבור היוצרים שבונים עסקים באמצעות תוכנית השותפים של יוטיוב, קבלת התראה לא מכוונת היא לא רק מתסכלת, אלא יכולה להשפיע כלכלית על השורה התחתונה שלהם".

בעוד יוטיוב עוברת למערכת ניהול עדינה יותר, החברה הודיעה במהלך חודש יוני שהיא תפסיק לנטר טענות מטעות או מידע שקרי, כמו סרטונים שטוענים שהבחירות ב-2020 נגנבו מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ. החברה מסרה אז בהודעה לעיתונות כי היא מעדכנת את ההנחיות שלה לגבי גישתה למידע מוטעה בבחירות ואמרה: "היכולת לדון בגלוי ברעיונות פוליטיים, אפילו אלה שנויים במחלוקת או מבוססים על הנחות מופרכות, היא הליבה של חברה דמוקרטית מתפקדת - במיוחד בעיצומה של עונת הבחירות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המגיב 30/08/2023 20:58
    הגב לתגובה זו
    ישלח לחינוך מחדש. אני דיי בטוח שרוב ה"הפרות", זה בענייני "דיסאינפורמציה", כמו שהיה עם איזה מחשב, של איזה אחד "צייד", שבו יש הקלטות שלו מדבר עם איזה אבא כלשהו, שבמקרה הוא גם בעמדת מפתח כלשהי.
דניאל שניידר קרדיט: Anybizדניאל שניידר קרדיט: Anybiz

"לקחנו את תפקיד המכירות ועשינו לו אוטומציה" - סטארטאפ להכיר

ראיון עם דניאל שניידר מנכ"ל ומייסד שותף Anybiz



הדס ברטל |

מה הרקע שלך?

דניאל: אני בן 35 במקור מבאר שבע, עכשיו אני גר בכל העולם כנווד דיגיטלי. בצבא הייתי באחת היחידות הטכנולוגיות ואחר כך למדתי שלושה תארים ב-10 שנים: תואר ראשון בהנדסת חשמל כדי שאבא יהיה שמח כי הוא מהנדס חשמל, את השני עשיתי בהנדסה ביו רפואית כדי שאמא שלי שהיא רופאה, תהיה שמחה. וכדי שאני אהיה שמח, עשיתי תואר נוסף במנהל עסקים.

ספר מה החברה עושה

דניאל: יצרנו סוכני AI שמבצעים את כל התהליך של הבאת לידים לחברות דרך 3 ערוצים, אימייל לינקדאין ושיחות טלפוניות. אם יש חברה שרוצה לידים חדשים אז יש בדרך כלל SDR, מעין איש מכירות להייטק (sales development representative) שעושה BizDev, אז אנחנו לקחנו את התפקיד ועשינו אוטומציה מלאה לחלק הראשוני שלו. החל מלמצוא את הלקוח הפוטנציאלי ולכתוב לו את האימייל המותאם אישי הראשוני, דרך פולו אפים ועד לנקודה שבו הלקוח אומר לי "מעניין אותי, רוצה לשמוע עוד". את הסיילס פיצ' לאחר מכן עושה האיש מקצוע, אבל את כל הפנייה החוזרת ונשנית שיש בהתחלה העברנו לאוטומציה מלאה. זה חוסך הרבה זמן של בן אדם ורואים את התוצאות, שהן לפעמים טובות בדיוק כמו של איש מכירות אנושי ולפעמים גם יותר טובות וזה גם חוסך יותר כסף ולשם העולם הולך.

מתי החברה הוקמה? כמה עובדים? 

דניאל: הקמנו את החברה ב-2021 והיא מונה כמעט 100 עובדים, מ-14 מדינות שונות. החברה היא ישראלית, אבל מאפשרים לעבוד ברימוט, לטייל בעולם ולהנות מהחיים. אני מאמין כשהעובדים שמחים התפוקה הרבה יותר גבוהה ויש הרבה יותר יצירתיות. 

מאיפה הרעיון לחברה?

דניאל: לפני כן היה לי עסק אחר של מוצרים פיזיים ורציתי לפנות לחנויות פיזיות בארה"ב ולהציע להם למכור את המוצר שלי בחנויות. חיפשתי כלי שיעזור לי לפנות אליהם בצורה מהירה, יסביר להם מה צריך ויעשה פולו עד שיגידו לי שמתעניינים ולא מצאתי והתחלתי להשתמש בכל הידע שלי מהאוניברסיטה ועשיתי משהו לעצמי. אז גם הבנתי שיש פה הזדמנות שתוכל לעניין אחרים וככה הכל התחיל. 

השקעתי כל כך הרבה שנים באוניברסיטה אז הכרתי AI לפני שכל העולם הכיר. לפני כמה שנים הייתי גם בתכנית הכרישים עם מוצר AI שמזהה מלנומה. זה חלק מההתמחויות שעשיתי באוניברסיטה והיה ברור שלשם העולם הולך. זהו אזור שהוא מאוד מאוד נוח עבורי, ותמיד ידעתי שבסוף המחשב יתחיל לקבל החלטות ולא הבן אדם.

מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc

משנה כיוון: מובילאיי סוגרת חטיבה ומפטרת 200 עובדים - רובם בישראל

בחודשים האחרונים מובילאיי, מחברות ההייטק המובילות בישראל בעולם הרכב האוטונומי, החליטה לסגור שתי חטיבות מרכזיות: מערכות עזר לאחר ייצור הרכב (After-Market/IMS) וגם פיתוח חיישני LiDAR. כתוצאה מכך, מאות עובדים, רובם בישראל, מוצאים עצמם מחוץ לחברה. הפיטורים מגיעים על רקע ירידה בביקוש, שינוי בהעדפות יצרני הרכב ואסטרטגיה חדשה של החברה

עוזי גרסטמן |

מובילאיי תבצע מהלך של פיטורים נרחבים - צעד שמהווה נקודת מפנה לא פשוטה בחברה שעמדה בעבר בשורה הראשונה של חידושי בטיחות ורכב אוטונומי. החברה הכריזה היום כי תסגור את חטיבת ה-After Market (IMS) שלה, שאחראית על התקנת מערכות עזר נהג (ADAS) בכלי רכב לאחר הייצור. הפיטורים יכללו כ-200 עובדים, רובם בישראל.

חטיבת After-Market היתה אחת מהחטיבות ההיסטוריות של מובילאיי - זו שהביאה למכוניות רגילות מערכות בטיחות מתקדמות, כמו התראה על סטיה מנתיב או התקרבות לסכנה. לפני עשור, המערכות האלה נחשבו מהפכניות. ואולם עם הזמן, יצרניות הרכב התחילו לשלב מערכות ADAS כבר בתהליך הייצור של הרכב - מה שהפחית בצורה משמעותית את הביקוש למערכות מתקדמות שמותקנות לאחר הייצור. אף שהחטיבה עדיין ייצרה מחזור מכירות של כ-40 מיליון דולר בשנה, בחברה ציינו שהפעילות כבר אינה רווחית ולא תורמת לרווחיות הכוללת של החברה. לכן הם החליטו לסגור אותה. 

לאורך 2024 הודיעה מובילאיי גם על סגירה מתוכננת של חטיבת הפיתוח של חיישני LiDAR - טכנולוגיה שנחשבה בעבר חלק מהעתיד של הרכב האוטונומי. לפי ההודעה, מדובר בצעד אסטרטגי: החברה מעריכה שבמקום LiDAR היא תתמקד בטכנולוגיות אחרות, כמו רדאר דימות (imaging radar) ושימוש במערכות ראייה ממוחשבת. 

נכון לסוף 2023, עבדו במובילאיי בסך הכל כ-3,700 איש. על פי הערכות, המהלך מגיע כעת לא בגלל כישלון טכנולוגי, אלא בזכות הצלחה: מערכות ADAS נהפכו לנחלת יצרני הרכב, שחסכו לעצמם התקנה חיצונית אחרי הייצור. מה שהיה פעם קטליזטור לצמיחה, להפך לסחורה קבועה. מובילאיי עצמה כתבה בהודעתה שההחלטה “היתה קשה”, אבל היא באה לאחר “בחינה מעמיקה של התחזיות העסקיות וצורכי ההשקעה”. 

עם זאת, החברה טוענת שמדובר רק בשינוי כיוון, ולא בוויתור על עתיד בתחום הרכב האוטונומי. היא מדגישה שהיא ממשיכה לגייס עובדים למחלקות אחרות, וכי התחומים בהם תתמקד מעתה הם אלה שצפויים להיות רלוונטיים יותר בעתיד: מערכות eyes-off, רדאר דימות, תשתיות תוכנה וחיישנים חדשים. הצעד נחשב איתות התראה בשוק ההייטק המקומי: חברה עם מוניטין בינלאומי, מצליחה ויציבה, שיוצאת למהלך קיצוצים לא בגלל כישלון פתאומי, אלא בגלל שינוי שוק. עבור העובדים, ובמיוחד בישראל, זוהי תזכורת לכך שגם ענקיות הטכנולוגיה עלולות למצוא את עצמן במצב של חוסר ודאות, כשהשוק וההתפתחויות הטכנולוגיות משתנים במהירות.