יוטיוב
צילום: Alexander Shatov, unsplash

יוטיוב: יוצרים שהפרו את הכללים יעבור קורס חינוכי והסנקציות יבוטלו

פלטפורמת הסרטונים הפופולרית תעניק ליוצרים הזדמנות שנייה לאחר שהפרו את כלליה, בתנאי שיצפו בקורס אשר יסקור את הסיבות בגינן הסרטון שלהם הפר את ההנחיות; "מאמצים חינוכיים מצליחים לצמצם את מספר היוצרים שמפרים בשוגג את המדיניות שלנו"
איתן גרסטנפלד | (1)

יוטיוב (YouTube) תאפשר ליוצרי תוכן לקבל הזדמנות שנייה לאחר שהפרו את כלליה, באמצעות צפייה בקורס אשר יסקור את הסיבות בגינן הסרטון שלהם הפר את ההנחיות. מהלך זה נועד לצמצם את מספר הערוצים שמוסרים מהפלטפורמה של החברה שבבעלות גוגל.

לפי ההנחיות הנוכחיות, יוצרים אשר הפרו את כללי האתר מקבלים אזהרה, שנמשכת 90 יום מרגע שניתנה, במהלכה עליהם להימנע מלחזור על ההפרה שביצעו. כעת, לפי הפרוטוקול החדש, במידה והיוצרים שקיבלו הודעת הפרה יבצעו לומדה על ההפרה שביצעו, יוטיוב תסיר את האזהרה מהערוץ. המהלך האחרון מגיע לאחר שבשנת 2019, יוטיוב הודיעה כי תפרסם אזהרה חד פעמית ליוצרים שהפרו "בלא כוונה" את המדיניות שלה, מה שלדבריהם הביא לכך ש-80% מאלה שהוזהרו, "לעולם לא הפרו את המדיניות שוב".

"אנו מאמינים שמאמצים חינוכיים מצליחים לצמצם את מספר היוצרים שמפרים בשוגג את המדיניות שלנו. אנחנו גם יודעים שקבלת התראה עלולה להפריע ללוח הזמנים של הפרסום של יוצר, ועבור היוצרים שבונים עסקים באמצעות תוכנית השותפים של יוטיוב, קבלת התראה לא מכוונת היא לא רק מתסכלת, אלא יכולה להשפיע כלכלית על השורה התחתונה שלהם".

בעוד יוטיוב עוברת למערכת ניהול עדינה יותר, החברה הודיעה במהלך חודש יוני שהיא תפסיק לנטר טענות מטעות או מידע שקרי, כמו סרטונים שטוענים שהבחירות ב-2020 נגנבו מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ. החברה מסרה אז בהודעה לעיתונות כי היא מעדכנת את ההנחיות שלה לגבי גישתה למידע מוטעה בבחירות ואמרה: "היכולת לדון בגלוי ברעיונות פוליטיים, אפילו אלה שנויים במחלוקת או מבוססים על הנחות מופרכות, היא הליבה של חברה דמוקרטית מתפקדת - במיוחד בעיצומה של עונת הבחירות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המגיב 30/08/2023 20:58
    הגב לתגובה זו
    ישלח לחינוך מחדש. אני דיי בטוח שרוב ה"הפרות", זה בענייני "דיסאינפורמציה", כמו שהיה עם איזה מחשב, של איזה אחד "צייד", שבו יש הקלטות שלו מדבר עם איזה אבא כלשהו, שבמקרה הוא גם בעמדת מפתח כלשהי.
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".