פלייטיקה
צילום: אוהד רומנו

פלייטיקה מובילה סבב גיוס של 10 מיליון דולר באדג' גיימינג

אדג' פיתחה פלטפורמה לשיתוף קטעי של עד חצי דקה ממשחקים עם חברים - בהם ניתן לא רק לצפות בקטע, אלא לשחק בו בעצמו, וכך מועצמת החוויה המשותפת. השיתוף לא נעשה ברשתות החברתיות הגדולות, אלא ברשת חברתית של אדג' עצמה. בחברה אומרים שהמערתפשוטה מהחלופות הקיימות
איתי פת-יה | (2)

הסטארט אפ אדג' גיימינג (Edge Gaming) שהוקם לפני פחות משנה השלים סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת מפתחת המשחקים למובייל פלייטיקה שנסחרת בנאסד"ק לפי כ-7.5 מיליארד דולר. החברה פיתחה מערכת לשיתוף קטעים קצרים ממשחקים ע"י השחקן עם אחרים - שיוכלו בעצמם לשחק את אותו המקטע. קודם לסבב זה גייסה אדג' שני מיליון דולר בסבב פרה-סיד ביולי. מלבד פלייטיקה, השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים, קרנות ההון סיכון Stardom  ו-AnD Ventures. 

הפיתוח של החברה נסמך על כך שחוויית השיתוף בגיימינג הולכת וגוברת - היום בכל קונסולה ניתן לצלם מסך מתוך משחק כדי לחלוק עם חברים, גם פריים בודד ממשחק ולעתים גם לכידת וידאו ממשחק כלשהו. בצד זאת פלטפורמת הטוויץ' ללייב סטרימינג של משחקים הולכת ומושכת יותחר משתמשים.

על המגמה הזו בונים באדג' ומעוניינים לפתח אותה - במקום ששחקן רק יחלוק עם חבריו רגע ממשחק כלשהו, למשל קטע בשלב קשה שהצליח לעבור, "בוס" שהביס, קלף ששיחק לידיו, מהלך מוצלח וכו' - הוא יוכל גם לתת להם להתנסות באותו מקטע בעצמם, וכך אולי להתחרות בו או להעצים את החוויה המשותפת.

לפי מחקר עדכני, שנעשה על ידי ענקית הייעוץ והמחקר Accenture, שוק הגיימינג בכללותו מגלגל מחזור שנתי של 300 מיליארד דולר. עוד נטען כי הפן החברתי במשחק גדל והופך לחוויית מפתח עבור גיימרים, הרבה מעבר לחוויות אחרות במשחק. 75% מהגיימרים השיבו כי יותר ויותר מהאינטראקציות החברתיות שלהם מתרחשות על גבי פלטפורמות המשחקים.

אז אצל אדג'י מדובר בקטעים ("Playables" - שניתן לשחק בהם) של 15-30 שניות בלבד. ואיפה ניתן לשתף את הקטעים? לא באינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק וכו' - גם לא בטוויץ' או בקישור דרך וואטסאפ. הדבר עדיין מורכב יותר ונעשה ברשת החברתית של אדג' גיימינג עצמה.

"הדבר שונה מהדרך הקיימת ליצירת מקטעי משחק (קרוי בעגה המקצועית Mod creation) שאורכת בין שעות עד שבועות, ונעשית בעיקר על ידי ענקיות המשחקים בעצמן" הסבירו בחברה. "המטרה היא להגדיל את זמן חיות המשחק (Long Term Value) עבור יצרניות המשחקים - פרמטר קריטי עבורן. כך, ניצור דרך הפלטפורמה החדשנית פוטנציאל לשיתוף פעולה עתידי בינה לבין ענקיות משחקים. כך, גיימר יכול להיות in game creator (יוצר תוכן משחקי) ונוצר אקו-סיסטם חדש שבו כל גיימר הופך ליוצר תוכן".

כרגע הפלטפורמה של החברה פועלת בגרסת בטא סגורה, ובכוונת אדג' להתחיל להפיץ אותה מסחרית במהלך השנה הבאה, בתור התחלה בעיקר במשחקים מאוד פופולריים בדרגת AAA דוגמת CSGO ועוד. המודל העסקי ההתחלתי של החברה הוא שימוש בפלטפורמה שלה תמורת דמי מנוי שהגיימר רוכש, ובשלב מאוחר יותר - יצירת שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן פופולריים בתעשייה.

קיראו עוד ב"BizTech"

אדג' גיימינג הוקמה על ידי האחים עמרי (33, משנה למנכ"ל) ואסף גזית (29, מנכ"ל). החברה מעסיקה 17 עובדים ובכוונתה להגדיל את מספרם ל-25 עד סוף השנה הנוכחית ול-40 עד סוף המחצית הראשונה של 2022.

"יש מוצרים נהדרים, הזדמנויות שוק נהדרות ותזמון נהדר, אבל לעיתים נדירות קמה חברה שמסמנת 'וי' על כל שלושת אלו באופן שבו Edge Gaming עושה את זה", אומרת לי מוזר, שותפה-מנהלת בקרן ההון סיכון AnD. "הדרך שבה בידור נצרך כיום - קטעי תוכן מותאמים אישית, קצרים ובתדירות גבוהה שנוצרים על ידי יוצרי תוכן וחברי הקהילות שלהם - סוף-סוף הגיעה לתעשיית המשחקים. Edge Gaming מפתחת את העתיד של תעשיית המשחקים בכך שהיא מאפשרת לשחקנים לקבל הרבה יותר ערך מהמשחקים שהם אוהבים ומיוצרי המשחקים שאחריהם הם עוקבים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יומיים כבר רוברט בכותרת שעמם (ל"ת)
    יותם 20/12/2021 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קובי 19/12/2021 10:36
    הגב לתגובה זו
    יש כבר פתרונות טכנולוגיים למשחק מרחוק, שגם הם לא הצליחו, כאשר לאדז' ספציפית עומדת להיות בעיה חמורה של זכויות יוצרים כי המשתמש הנוסף לא שילם על המשחק ולמשתמש הראשי אין יכולת להעביר את הזכות שלו כולה או חלקה הלאה. שילמו 10 מיליון דולר על קשקוש. העיקר שהכסף עובר בין ישראלים זה הכי חשוב.
דיפסיק AI סיני. קרדיט: רשתות חברתיותדיפסיק AI סיני. קרדיט: רשתות חברתיות

דיפסיק חוזרת - מאתגרת את OpenAI ואת גוגל עם גרסאות חדשות; האם האיום אמיתי?

החברה מציגה מודלים חדשים עם יכולות חשיבה, פתרון בעיות וביצוע משימות, כולל הישגים גבוהים בתחרויות בינלאומיות - האם היא מהווה איום אמיתי לגוגל ו OpenAI?

ליאור דנקנר |

חברת הבינה המלאכותית הסינית דיפסיק (DeepSeek)  חשפה השבוע שתי גרסאות חדשות של מודלים מתקדמים, שמיועדות לחזק את מעמדה מול שחקניות הענק מארה"ב - ובראשן OpenAI וגוגל. מדובר בגרסאות חדשות למודל DeepSeek-V3.2, שמהוות המשך לפלטפורמה הניסיונית שהושקה בספטמבר האחרון.

החברה טוענת כי המודל החדש מציג ביצועים שמשתווים לאלו של GPT-5 של OpenAI במדדים שונים של חשיבה והסקה לוגית. לפי הודעתה, המודל מסוגל לא רק להתמודד עם משימות שדורשות הבנה מעמיקה, אלא גם לעשות שימוש בכלים חיצוניים כמו מנועי חיפוש, מחשבונים ומבצעי קוד - במצב של חשיבה אקטיבית או פאסיבית. דיפסיק לצד חברות סיניות נוספות לרבות עליבאבא ובאידו מצליחות בהדרגה לצמצם את הפער מול הגופים האמריקאיים. הן פועלות מכיוון אחר - בעוד ענקיות ה-AI האמריקאיות משתמשות בכוח עיבודי ענק כדי להשיג את כל המידע שקיים ואת לנתח ולהסיק ממנו, דיפסיק וחלק גדול מהצ'אטים הסינים הנוספים עובדים במודל אחר שלפיו הצ'אט מנתח את התוכן והמידע במקומות מרכזיים מובילים ולא בכל הרשת. הטענה היא שאם מחפשים מידע על מושג מסוים או אירוע מסוים הוא יכול להופיע רבות, מאות אלפים ומיליוני פעמים ברשת ואין טען לנתח את כל המכלול הזה, כי זה ברובו מידע חוזר. לכן, עדיף להסתמך על פחות מקורות אך שיהיו מקורות מיהמנים.


דיפסיק מקבל במבחנים תוצאות טובות וזה בהחלט צריך להדאיג את OpenAI, גוגל ואחרות.  התחרות מתעצמת והסינים מצמצמים את הפער וזה למרות שאין להם את השבבים המתקדמים של אנבידיה בגלל הגבלות הסחר של ממשל טראמפ. 


 

מחשבה ככלי עבודה: אינטגרציה בין בינה לבין פעולה

החידוש המרכזי במודל DeepSeek-V3.2, לפי החברה, הוא שילוב ישיר של יכולת חשיבה עם ביצוע פעולות - דוגמת הפעלת חישובים, הפעלת סקריפטים וקבלת החלטות. המודל, לפי דברי החברה, מסוגל גם לבצע פעולה לאחר תהליך חשיבתי, וגם לפעול מיידית תוך שימוש בכלים מובנים.

במקביל, הושקה גרסה נוספת בשם DeepSeek-V3.2-Speciale, שמכוונת למשימות מורכבות במיוחד בתחומי המתמטיקה והאלגוריתמיקה. מודל זה הראה ביצועים ברמה של מדליית זהב באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית ובאולימפיאדת המידע (Informatics). החברה טוענת כי הביצועים של Speciale משתווים לאלו של מודל Gemini-3 Pro של גוגל.


מימין: היזמים זיו לוי וספיר טובולמימין: היזמים זיו לוי וספיר טובול
ראיון

מייסדי LeanCon: "אמרו לנו שזה בלתי-אפשרי, תשעה חודשים אחרי זה כבר היה מוצר שעובד במנהטן"

מייסדי LeanCon מספרים על הטכנולוגיה שכבר מנהלת פרויקטי בנייה בניו יורק בהיקף של יותר מ-650 מיליון דולר, ועל סבב גיוס שהסתיים פי שניים מעל התכנון
הדס ברטל |

LeanCon, סטארט-אפ המשלב טכנולוגיות AI בתכנון פרויקטי בנייה, הודיע היום כי השלים גיוס של 6 מיליון דולר, פי שניים מהיעד ההתחלתי שהציב בסך 3 מיליון דולר. את סבב הגיוס הראשוני של החברה הובילה פירמת ההשקעות האמריקאית Ibex Investors (אייבקס), בהשתתפות Fusion VC, Newman Architects, TCA LA, Connecticut Innovations, Siegel Capital, וקבוצה מכובדת של משקיעי אנג'ל מעולמות הבנייה, הנדל"ן והטכנולוגיה, וביניהם פיל ברנשטיין, שכיהן כסגן נשיא AEC ב-Autodesk וכיום משמש כסגן דיקן בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת Yale היוקרתית שבארה"ב.

LeanCon הינה חלוצה בפיתוח צוות הנדסה לשלב "טרום-הבנייה" (Pre-construction), צוות המבוסס על פלטפורמת AI - שהופכת את השלב המורכב ביותר בבנייה למדע מבוסס נתונים.  צוותי "טרום-הבנייה" העובדים על מכרזים לפרויקטים, משקיעים בממוצע חודשים בהערכה, בתכנון ובתמחור של מאות הזדמנויות (לו"ז, אספקה, בחירת שיטת בניה, ציוד הנדסי כבד, כ"א ועוד), אך רק כ-8% מהפרויקטים הללו מגיעים בסופו של דבר לכדי מימוש. הטכנולוגיה של LeanCon מייצרת תחזיות בנייה מפורטות תוך כשבע דקות בלבד, במקום תהליך שבדרך כלל לוקח חודשים, ומאפשרת לצוותים להתמקד בהחלטות החשובות ביותר, תוך שיפור דרמטי ביעילות, לוחות הזמנים, בשיעורי הרווח, תכנון מספר רב יותר של פרויקטים בכל שנה, ותוך הפחתת עלויות תכנון הפרויקט מכ-2 מיליון דולר לכמעט אפס. באמצעות יישום הלוגיקה הייחודית שלה ומינוף תובנות מפרויקטים קודמים בשילוב עם נתונים קנייניים, הפלטפורמה מבטיחה כי כל תהליך ותוצר עבור כל לקוח יהיו ייחודיים, מאובטחים ומותאמים באופן מדויק לצרכי העסק שלו. גישה מבוססת-נתונים זו מאפשרת לפלטפורמה להציף תרחישים ופתרונות מתקדמים ויעילים יותר, שייתכן והלקוח כלל לא ידע שהם אפשריים. הטכנולוגיה כבר פעילה בתכנון פרוייקטים בהיקף של מעל 650 מיליון דולר בניו יורק, ומייעלת לוחות זמנים, עלויות, לוגיסטיקה ושיטות בנייה באופן מידי ובהתאם לכל שינוי.

LeanCon עובדת כיום עם אחת מחברות הבנייה והפיתוח הנדל"ני הפרטיות הגדולות ביותר בארצות הברית. מערכת היחסים הזו התפתחה לשותפות אסטרטגית, המדגישה את התבססותה של LeanCon בתעשייה.

זיו לוי, מנכ"ל וממייסדיה של LeanCon, אמר כי "פרוייקטי בנייה פשוט מורכבים מדי מכדי לתכנן אותם באופן אופטימלי, ועד היום השיטות הקיימות לא נבנו כדי להתמודד עם מורכבות שכזאת, במיוחד בהינתן האתגרים ההולכים וגדלים על הענף. LeanCon המציאה מחדש את תכנון הבנייה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, וכבר היום חוסכת לצוותי הפרויקטים זמן וכסף, תוך הגדלת שיעורי הזכייה במכרזים והגדלת הוודאות."