פלייטיקה מובילה סבב גיוס של 10 מיליון דולר באדג' גיימינג
הסטארט אפ אדג' גיימינג (Edge Gaming) שהוקם לפני פחות משנה השלים סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת מפתחת המשחקים למובייל פלייטיקה שנסחרת בנאסד"ק לפי כ-7.5 מיליארד דולר. החברה פיתחה מערכת לשיתוף קטעים קצרים ממשחקים ע"י השחקן עם אחרים - שיוכלו בעצמם לשחק את אותו המקטע. קודם לסבב זה גייסה אדג' שני מיליון דולר בסבב פרה-סיד ביולי. מלבד פלייטיקה, השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים, קרנות ההון סיכון Stardom ו-AnD Ventures.
הפיתוח של החברה נסמך על כך שחוויית השיתוף בגיימינג הולכת וגוברת - היום בכל קונסולה ניתן לצלם מסך מתוך משחק כדי לחלוק עם חברים, גם פריים בודד ממשחק ולעתים גם לכידת וידאו ממשחק כלשהו. בצד זאת פלטפורמת הטוויץ' ללייב סטרימינג של משחקים הולכת ומושכת יותחר משתמשים.
על המגמה הזו בונים באדג' ומעוניינים לפתח אותה - במקום ששחקן רק יחלוק עם חבריו רגע ממשחק כלשהו, למשל קטע בשלב קשה שהצליח לעבור, "בוס" שהביס, קלף ששיחק לידיו, מהלך מוצלח וכו' - הוא יוכל גם לתת להם להתנסות באותו מקטע בעצמם, וכך אולי להתחרות בו או להעצים את החוויה המשותפת.
לפי מחקר עדכני, שנעשה על ידי ענקית הייעוץ והמחקר Accenture, שוק הגיימינג בכללותו מגלגל מחזור שנתי של 300 מיליארד דולר. עוד נטען כי הפן החברתי במשחק גדל והופך לחוויית מפתח עבור גיימרים, הרבה מעבר לחוויות אחרות במשחק. 75% מהגיימרים השיבו כי יותר ויותר מהאינטראקציות החברתיות שלהם מתרחשות על גבי פלטפורמות המשחקים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז אצל אדג'י מדובר בקטעים ("Playables" - שניתן לשחק בהם) של 15-30 שניות בלבד. ואיפה ניתן לשתף את הקטעים? לא באינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק וכו' - גם לא בטוויץ' או בקישור דרך וואטסאפ. הדבר עדיין מורכב יותר ונעשה ברשת החברתית של אדג' גיימינג עצמה.
"הדבר שונה מהדרך הקיימת ליצירת מקטעי משחק (קרוי בעגה המקצועית Mod creation) שאורכת בין שעות עד שבועות, ונעשית בעיקר על ידי ענקיות המשחקים בעצמן" הסבירו בחברה. "המטרה היא להגדיל את זמן חיות המשחק (Long Term Value) עבור יצרניות המשחקים - פרמטר קריטי עבורן. כך, ניצור דרך הפלטפורמה החדשנית פוטנציאל לשיתוף פעולה עתידי בינה לבין ענקיות משחקים. כך, גיימר יכול להיות in game creator (יוצר תוכן משחקי) ונוצר אקו-סיסטם חדש שבו כל גיימר הופך ליוצר תוכן".
כרגע הפלטפורמה של החברה פועלת בגרסת בטא סגורה, ובכוונת אדג' להתחיל להפיץ אותה מסחרית במהלך השנה הבאה, בתור התחלה בעיקר במשחקים מאוד פופולריים בדרגת AAA דוגמת CSGO ועוד. המודל העסקי ההתחלתי של החברה הוא שימוש בפלטפורמה שלה תמורת דמי מנוי שהגיימר רוכש, ובשלב מאוחר יותר - יצירת שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן פופולריים בתעשייה.
- 350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם
- סיסקו ו-IBM בונות את האינטרנט הקוונטי: מחשבים שמדברים ביניהם תוך 5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT...
אדג' גיימינג הוקמה על ידי האחים עמרי (33, משנה למנכ"ל) ואסף גזית (29, מנכ"ל). החברה מעסיקה 17 עובדים ובכוונתה להגדיל את מספרם ל-25 עד סוף השנה הנוכחית ול-40 עד סוף המחצית הראשונה של 2022.
"יש מוצרים נהדרים, הזדמנויות שוק נהדרות ותזמון נהדר, אבל לעיתים נדירות קמה חברה שמסמנת 'וי' על כל שלושת אלו באופן שבו Edge Gaming עושה את זה", אומרת לי מוזר, שותפה-מנהלת בקרן ההון סיכון AnD. "הדרך שבה בידור נצרך כיום - קטעי תוכן מותאמים אישית, קצרים ובתדירות גבוהה שנוצרים על ידי יוצרי תוכן וחברי הקהילות שלהם - סוף-סוף הגיעה לתעשיית המשחקים. Edge Gaming מפתחת את העתיד של תעשיית המשחקים בכך שהיא מאפשרת לשחקנים לקבל הרבה יותר ערך מהמשחקים שהם אוהבים ומיוצרי המשחקים שאחריהם הם עוקבים".
- 2.יומיים כבר רוברט בכותרת שעמם (ל"ת)יותם 20/12/2021 16:19הגב לתגובה זו
- 1.קובי 19/12/2021 10:36הגב לתגובה זויש כבר פתרונות טכנולוגיים למשחק מרחוק, שגם הם לא הצליחו, כאשר לאדז' ספציפית עומדת להיות בעיה חמורה של זכויות יוצרים כי המשתמש הנוסף לא שילם על המשחק ולמשתמש הראשי אין יכולת להעביר את הזכות שלו כולה או חלקה הלאה. שילמו 10 מיליון דולר על קשקוש. העיקר שהכסף עובר בין ישראלים זה הכי חשוב.
אנתרופיק קלוד (X)350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם
אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, היא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר
אנתרופיק, שמחזיקה בצ'אט - קלוד, נוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, והיא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר.
החברה הוקמה על ידי שבעה עובדים בכירים לשעבר מ-OpenAI, בראשם האחים דריו אמודאי (מנכ"ל) ודניאלה אמודאי (נשיאה), שהיו בין האחראים המרכזיים על פיתוח GPT-4 ו-GPT-3. הם עזבו את OpenAI מתוך חשש שהחברה מתקדמת מהר מדי לכיוון מסחור ללא מספיק דגש על בטיחות, והקימו את אנתרופיק כחברת Public Benefit Corporation, מבנה משפטי שמחייב אותה לאזן בין רווח כלכלי לבין תועלת ציבורית ארוכת טווח.
הדגש על בטיחות הוא ה-DNA של החברה. אנתרופיק פיתחה את שיטת Constitutional AI, מערכת חוקה כתובה של עקרונות אתיים שהמודל מחויב להם באופן פנימי, ולא רק דרך פילטרים חיצוניים. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בהפחתת תופעות של הזיות, הטיות והתנהגות מסוכנת. בנוסף, החברה הקימה Long-Term Benefit Trust, גוף נאמנות עצמאי שבוחר חלק מדירקטוריון החברה ומטרתו היחידה היא להבטיח שהחברה לא תסטה ממשימתה המקורית גם כשלחצים מסחריים יגברו.
בארבע השנים האחרונות אנתרופיק התקדמה בקצב מטורף. Claude 3 (מרץ 2024) היה המודל הראשון שהתעלה על GPT-4 במרבית המבחנים. Claude 3.5 Sonnet (יוני 2024) הביא שיפור של 2–3× בביצועי קידוד וזרימות עבודה מורכבות, והוסיף את תכונת Artifacts, חלון אינטראקטיבי שבו המודל בונה אפליקציות, דיאגרמות וקוד בזמן אמת מול המשתמש.
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוקטובר 2024 הושקה תכונת "Computer use" – היכולת של Claude לשלוט במחשב כמו בן אדם: צילום מסך, הזזת עכבר, הקלדה, מה שהפך אותו לכלי אוטומציה חזק ביותר. ב-2025 כבר ראינו את Claude 4 Opus ו-Sonnet 4, Claude Sonnet 4.5 (ספטמבר) ו-Claude Haiku 4.5 (אוקטובר) – מודלים שמקבלים ציונים גבוהים מ-95% במבחני קידוד, מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ועולים בביצועים על GPT-4.5 ו-Gemini 2.5 Pro ברוב הקטגוריות.
