ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ההצלחה של מועמדים כמו טראמפ וסנדרס היא איתות ברור - לקראת פיצוץ בבורסות

ברקע להתקדמות מערכת הבחירות בארה"ב, טראמפ, סנדרס והפד אומרים לנו את אותו הדבר - כדאי שתקשיבו
 |  36
מסר אחיד
Share
מערכת הבחירות בארה"ב מרתקת את התקשורת יותר מתמיד. ההצלחה של טראמפ מושכת שלל פרשנויות על הפוליטיקה האמריקאית, וכמובן שהרעיונות שלו כיצד לתקן את מדיניות הסחר של ארה"ב, המדיניות שלו לגבי מהגרים ומדיניות החוץ שלו, מושכים הרבה תשומת לב. אבל ההצלחה של טראמפ משדרת עוד משהו, שנוטים להתעלם ממנו.
 
זה אותו המשהו שמשדרת גם ההצלחה של ברני סנדרס, מועמד המפלגה הדמוקרטית שמתחרה בהילרי קלינטון. סנדרס בדרך להפסיד את המועמדות, אבל במידה מסוימת ההצלחה היחסית שלו יותר מפתיעה אפילו מזו של טראמפ. טראמפ הוא לפחות סלב-על, כריזמטי ועשיר כקורח. סנדרס, יהודי קשיש, סוציאליסט מוצהר, לא ידוע במיוחד ולא כריזמטי במיוחד, לא היה אמור אפילו לדגדג את הילרי קלינטון. ובכל זאת הוא גורם לה להזיע.
 
זה אותו המשהו ששידר לנו הפדרל ריזרב ביום רביעי האחרון כשהחליט שלא להעלות את הריבית בארה"ב. המשהו הזה הוא שכלכלת ארה"ב אינה חזקה כפי שמנסים לשכנע אותנו בתקשורת הכלכלית. יותר מזה, ההצלחה של טראמפ וסנדרס משדרת שההתאוששות הכלכלית בארה"ב ממשבר 2008, היא ברובה, פנטזיה.
 
טראמפ וסנדרס הם מועמדים אנטי-ממסדיים שמציעים פתרונות שונים ממה שמציעים המועמדים האחרים השנה, שונים ממה שהציעו הקודמים להם, וממה שמציעות המפלגות שלהם. טראמפ רוצה בעצם לבטל את עסקאות הסחר שארצו חתומה עליהן וסנדרס רוצה להשליט בארה"ב סוציאליזם, דבר שהיה מתקבל כבדיחה אך לפני שנים ספורות. הדרך היחידה להסביר את הפופולריות של המדיניות הזו היא ייאוש המצביעים. אם באמת כלכלת ארה"ב נמצאת במסלול של התאוששות שהחל ב-2009-2010, מדוע הנהייה הזו אחרי מועמדים כל כך בלתי רגילים? כיצד משק שכביכול מצטין בשיעור אבטלה נמוך של 4.9% ומחירי נכסים גבוהים (מניות ונדל"ן) מייצר כל כך הרבה חוסר שביעות רצון?
 
משבר הסאב-פריים היה תוצאה של ריבית נמוכה מדי שקבע הפד לאחר משבר הדוט-קום, והריבית הנמוכה הזו (ביחד עם חקיקה מעוותת של הקונגרס) גרמה לבועת נכסי נדל"ן שהתפוצצה ב-2008. הפיתרון שהציע הממסד הכלכלי האמריקאי ב-7 השנים האחרונות היה שוב ריבית נמוכה - אם כי הפעם היא נמוכה עוד יותר ולתקופת זמן ארוכה מאוד, ובנוסף המשך הכבדת עול המס והרגולציה על עסקים אמריקאים.
 
האבטלה הרשמית אמנם ירדה בשנים האחרונות, אבל שיעור ההשתתפות הנמוך בכוח העבודה ואיכות המשרות שנוצרו בהתאוששות הזו - משרות חלקיות ומשרות שכר מינימום - הטילו צל כבד על הסטטיסטיקה הרשמית הוורודה. גם שערי המניות התאוששו בצורה דרמתית מאז 2008, אבל כנראה שרק המאיון העליון האמריקני נהנה מזה וכנראה שההתאוששות הייתה תוצאה לא של השקעות פרודוקטיביות במכונות ובתשתית, אלא תוצאה בעיקר של אוקיינוס הכסף הזול שהבנק המרכזי שפך אל תוך השווקים הפיננסיים.
 
ועכשיו מגיעות העדויות לתזה שההתאוששות היא חלשה הרבה יותר ממה שנדמה. הציבור האמריקאי מואס בסטטוס-קוו והפד מודה שהכלכלה בקושי יכולה לשאת שיעור ריבית של מעל חצי אחוז. הבעיה היא שגם המועמדים האנטי ממסדיים, טראמפ וסנדרס, אינם מציעים פתרונות טובים למצב הזה. הסוציאליזם של סנדרס הוא בגדר בדיחה כלכלית והמדיניות הפרוטקציוניסטית של טראמפ גם היא דינה להיכשל. אז מה נשאר? כנראה עוד ריבית נמוכה, עוד מסים, עוד בועות ובסוף הדרך, משבר גדול אף יותר ממשבר 2008.


הכותב: גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס-נשואה ברוקראז'
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

36 תגובות ב-25 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
25 אחד 24/03/2016 23:29 אני מסכים. אבל ההגיון לא עובד
הבנק הפדרלי מזרים כספים (שזה הדפסת כסף) ובמקום שיהיה עונש וההאינפלציה תשתולל, 7 שנים שוק המניות עולה, ונותן פסאדה של שגשוג (עד אוג.15 לפחות)
24 שון 21/03/2016 22:15 זרחיה (ל"ת)
23 אביטל ב. 21/03/2016 22:14 גלעד הולך נגד הזרם. נגד הרוב.
אבל לאחר שקראתי עוד פעם ועוד פעם השתכנעתי שהוא נוקט בגישה אמיצה ואני ממש מאמינה לו ולדבריו.
22 קנה בבית בזכוּת מטח2 21/03/2016 21:52 ההצלֹחה שׁלֹ מוּעמדים כמוּ טראמפ
וּאני תוּהה כמה מקוּרבים שׁלֹ נכנסוּ הנה לֹעשׁוּת לֹייק לֹתגוּבוּת
21 אנדייאמו 21/03/2016 21:41 מאנז'ארה (ל"ת)
20 כתבה 21/03/2016 18:58 איכותית.
בוב מישיגן.
19 מני 21/03/2016 12:58 מסר אחיד של שמאלנים שמפחדים להפסיד את האוטוריטה...
גם בזמן הבחירות בארץ לפני שנה וגם לקראת הבחרו של טראמפ בארה"ב.
18 יונתן 21/03/2016 12:31 בגלל הגלעד הזה ברחתי מהשוק והפסדתי המון
כל אחד חושב שהוא נביא. למעשה אף אחד לא יודע מה יקרה.
איש 01/04/2016 13:02 אשכרה
קראת מאמר בביזפורטל ומכרת את המניות שלך ? ואחרי זה אתה בא עוד לספר לחבר׳ה ?  אין דברים כאלה
ליונתן הטומטום 22/03/2016 16:11 אם ברחת אז איך היפסדת?
הרי היית מחוץ לשוק וישנת כמו תינוק. אז על מה תלין? והאם הגלעד הזה הוא אכן זה? יתכן שזה גלעד אחר או אכן זה זה שהוא לא זה? הבנת? בעצם איך תבין?
יונתן 23/03/2016 15:50 סטרונצו', תקרא..
זרע פחד ובהלה לאחר שהיו ירידות. ומי שהאמין לו , כמוני, ברח. על זה הטיפשות שלי. שברחתי בגלל נביאי שקר. בסופו של דבר אין אחד שיודע מה יקרה
17 דר חארטה 21/03/2016 10:49 החברות באס אנד פי
יקנו מניות מעל 600 מליארד דולר קנייה חוזרתבשנת 16 זה אומר משהו???
16 כותבי תרחישים 21/03/2016 10:40 בגלל החוב שנוצר לתמיכה בבנקי-בארהב ישרפו בנקים עד 2022 (ל"ת)
15 מיתווה הגז 21/03/2016 10:08 מפעם לפעם מופיע כלבלב הבהההב...
והשיירה עוברת. הההבהב...
רוטוילר 22/03/2016 22:09 בסוף תקבל ביס בז*ן (ל"ת)
14 מיתווה הגז 21/03/2016 10:06 השופטים ברחו לרוסטה ריקה (ל"ת)
13 דני 21/03/2016 09:59 תקשורת שמאלנית כאן ושם היתה נגד נתניהו ועכשיו נגד טראמפ (ל"ת)
12 רמי 21/03/2016 09:45 גלעד כל הכבוד
יש לקרוא שוב ושוב את הסייפא של הכתבה. גלעד יישר כוח
11 דר חארטה 21/03/2016 09:39 אנליסטים לוזרים מה שקובע
%צמיחה בארהב פישר אמר נשמרת רמה גבוה של הצריכה הן פרטית והן ציבורית בארהב מחירי האנרגיה תומכים בכך גם מלירי חומרי גלם
10 רמי 21/03/2016 09:26 עם טראמפ הבורסה תשבור שיאים קפיטליסט יגרום לזה
אין על טראמפ
9 פרופ' אבירם(איצ100) 21/03/2016 09:24 למר גלעד אלפר.
כתבה נכונה יפה ואיכותית ללא מורא ..בבטן הרכה. ללא כחל וסרק מעמיד את המראה והמציאות מול פניינו. ואכן משבר 2008 היה רק דוגמית. המצב היום מסובך וקשה 1000 מונים. חזק ואמץ. אבירם.
אבנר הבינתחומי 21/03/2016 09:43 מסכים לחלוטין עם אבירם.
סוף סוף בא כותב ומביא דברים שלא בדיוק בקונצנזוס. יפה .אהבתי.
8 מישהו 21/03/2016 09:06 אחרי ניתוח כזה שטחי...
את הכסף שלי אני לא אשים באקסלנס.
מוותרים 21/03/2016 10:50 על הכמה גרושים שלך. כמה היית מזיין לנו המוח בגינם!
אז לך לבנק פאג"י.
7 שלמה גרינברג 21/03/2016 09:06 אני מאוד מתפלא מהיכן המסקנות?
"משבר הסאב-פריים היה תוצאה של ריבית נמוכה מדי שקבע הפד לאחר משבר הדוט-קום" באמת? המשבר אירע כתוצאה מניצול מצב של חוסר אלטרנטיבות שהוביל את וול סטריט ליצירת מכשירים פיננסיים מעוותים שנמכרו לציבור כמכשירים בדירוג גבוה כאשר סוכנויות הדירוג, בגלל אינטרס כספי לא הזהירו הציבור מפני ההשקעות. מה שאומר הכותב לגבי טראמפ וסאנדרס פשוט אינו מדוייק ומה שיותר מוזר הוא המשפט, "הדרך היחידה להסביר את הפופולריות של המדיניות הזו היא ייאוש המצביעים. אם באמת כלכלת ארה"ב נמצאת במסלול של התאוששות שהחל ב-2009-2010, מדוע הנהייה הזו אחרי מועמדים כל כך בלתי רגילים". יש אכן ייאוש מצביעים אבל לא מדברי םראמפ או סאנדרס שמביאים לקלפי מיליוני מצביעים חדשים ומעט מאוד בגלל המצב הכלכלי. "הייאוש", על פי כול הסקרים, הוא בעיקר תוצאה של חששות שרק חלקן הקטן כלכליים. ומה קשר הפאד לכול זה? מה הכותב רוצה שהפאד יעלו הריבית במהירות?
גלעד 21/03/2016 09:29 תשובה זריזה
הנה מאמר יותר רחב שכתבתי על משבר 2008, אבל יש אינסוף מאמרים על זה באינטרנט: http://mida.org.il/2014/11/05/%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%91%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-2008/
לאלפר 22/03/2016 15:20 אם זה אתה כאן למעלה ורק עכשיו שמתי לב לתגובה.
הרי עשית שטות בהביאך צידוקים והסברים לדבריך(אפילו לא קראתי את הדברים)עצם ההתגוננות עלולה להוציא את העוקץ מנכונות דבריך הפשוטים והכנים. חשוב היטב גם למי אתה עונה. תמיד תושפל במגרש הזה אפילו אם תנצח. ואכן ניצחת.
יעקב 21/03/2016 09:24 תגובה מצויינת
תגובה מצויינת ומפורטת למאמר דל עלוב ופשטני.העיקר לתת כותרת.
יוהאן 21/03/2016 16:10 מסייה אלפר
מילים מאד טובות כתבת ואני שמח אתה יודע אמת.
6 הפתרון לחזור להיות 21/03/2016 08:51 ריאלים להעלות ריבית לתת לנכסים לרדת להגן על החוסכים
בבנקים לעשות תספורת קלה 10-15 אחוז לאגחים ובעלי המניות צריכים להפסיד פשוטו כמשמעו .הירידה להיה קשה ומבוקרת אבל לא תביא להרס ברמה שאני חושש ממנה.
5 יעקב 21/03/2016 08:40 מפעם לפעם מופיע כתב כלכלי שבטוח שהוא החכם מכולם...עלוב (ל"ת)
עלוב יעקב 21/03/2016 18:50 האמריקאי הממוצע במצוקה וזה לא יחזיק עם פלסטר (ל"ת)
4 כחלון 21/03/2016 08:29 שטויות, אפשר גם לפרש את הצלחת טרמפ הפוך ממה שאומר הכתב! (ל"ת)
3 טראמפ 21/03/2016 08:28 דווקא יהיה טוב לבורסה. שכחו את קלינטון עם
ההצהרות שלה לא סתם מניות הפארמה ירדו והרבה גם לנו יש פוליטיקאים שמפילים את הבורסה
2 שים 21/03/2016 08:04 טראמפ וסנדרס
גלעד אפר כנראה נתקע בלי סחורה
1 רק למעלה 21/03/2016 07:55 עד שיקרה משהו בנתיים רק יעלה, תעבדו עם סטופים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש