ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

קרנות ההשתלמות הטובות ביותר (בכל טווח זמן) - הטבלה ברורה

ניתוח תשואות קרנות ההשתלמות מתחילת העשור מעלה תמונה לפיה בכל טוח זמן יש 3 קרנות שתופסות את המקומות הראשונים - ובפער משמעותי
 |  49
תשואות לאורך זמן
Share
בחירת קרן השתלמות היא כביכול עניין לא פשוט, שכן יש לא מעט קרנות וההבדלים אינם ברורים במבט ראשון ועשויים להיות מבלבלים עבור אלו המנסים לעקוב אחר ביצועי הקרנות ברמה החודשית ואפילו השנתית. כיוון שלא מדובר באפיק חיסכון לטווח קצר, הדבר הנכון לעשות הוא לבחון את תשואות קרנות ההשתלמות השונות בטווח הזמן הבינוני-ארוך.


קרן השתלמות היא אפיק חיסכון לטווח בינוני שכולל 2 הטבות מס משמעותיות מאוד. הטבה ראשונה היא שהכסף שמופקד מידי חודש בתכנית הינו פטור ממס הכנסה וההטבה השנייה היא פטור מלא ממס רווחי הון במידה והכספים נמשכו רק בתום 6 שנים מפתיחת הקרן. לכן מדובר באפיק מאוד אטרקטיבי שעבור לא מעט שכירים ועצמאיים מהווה אפיק חיסכון מרכזי לטווח הזמן הבינוני.

אז מי הן קרנות ההשתלמות שלאורך זמן ממוקמת בצמרת טבלת התשואות? יש כיום בארץ 13-14 קרנות השתלמות גדולות. בדיקת התשואות באותן קרנות בהסתכלות ארוכת טווח מעלה שני דברים, האחד זה שכמעט בכל תקופת זמן אלו הן אותן 2-3 קרנות שתופסות את המקומות הראשונים, והשני זה שבהסתכלות ארוכת טווח נוצרים פערים גדולים מאוד בתשואות בין קרנות ההשתלמות השונות. שימו לב למספרים:מאז 2010: אם נסתכל על תשואות קרנות ההשתלמות מתחילת העשור הנוכחי, כלומר טווח זמן של 7.5 שנים, נראה שאת המקום הראשון תופסת קרן ההשתלמות של ילין לפידות עם תשואה של 75.2%, במקום השני זו הקרן של אלטשולר שחם עם תשואה של 65.9% ובמקום השלישי זו קרן ההשתלמות של אנליסט עם תשואה של 57.5%. מהצד השני, קרנות ההשתלמות שהשיגו את התשואה הגרועה ביותר מאז 2010 הן של הלמן אלדובי, כלל ביטוח ואומגה (של מנורה מבטחים).מאז 2012: גם בהסתכלות על תשואת קרנות ההשתלמות ב-5.5 השנים האחרונות נראה שהמצב נשאר דומה מאוד, השלישייה הראשונה מבחינת תשואות אלו עדיין אותן קרנות. הפעם הקרנות של אנליסט וילין לפידות חולקות את המקום הראשון עם עם תשואה של 50.5%, ואחריהן הקרן של אלטשולר שחם בפער זניח עם תשואה של 50.2%. בתחתית טבלת התשואות שוב אנחנו מוצאים את הקרנות של הלמן אלדובי וכלל ביטוח.

מאז 2014: בהסתכלות על תשואות קרנות ההשתלמות ב-3.5 השנים האחרונות עדיין נמצאות את קרנות ההשתלמות של ילין לפידות, אנליסט ואלטשולר שחם בשלישייה הראשונה מבחינת התשואות, ומנגד את הלמן אלדובי וכלל ביטוח עמוק בתחתית.

מאז 2016: גם בהסתכלות של השנה וחצי האחרונות, שוב אלו הקרנות של ילין לפידות, אלטשולר שחם ואנליסט במקומות הראשונים, ומנגד הלמן אלדובי וכלל ביטוח בתחתית.

הנה טבלת התשואות של קרנות ההשתלמות מאז 2010, ההבדלים ברורים:
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

49 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 שוקי 11/08/2017 09:24 מיוני כולם מפסידות מי יותר ומי פחות כרגע רק ק. דפנסיביו
נגמרו השנים השמנות.
37 חוסך ניטראלי 11/07/2017 06:57 ומי במקום הראשון בשנה האחרונה
בשנה האחרונה אלטשולר במקום הראשון. אני הייתי עד לפני שנה בילין ועברתי לפני שנה לאלטשולר תוציאו דוח השוואה באתר האוצר גמל נט ותראו (במזל התשואה האישית היא מקסימלית)
36 Shehade 11/07/2017 06:46 ניוזלטרים (ל"ת)
35 אביגדור 10/07/2017 12:29 ילין לפידות חברה סוף הדרך. הסוכן שלי המליץ וצדק! (ל"ת)
34 יוסי 10/07/2017 06:34 כלל עושים צחוק מהמשקיעים
אתה שם אצלם כסף שש שנים בהשתלמות ואין רווחים בכלל. וכשאתה בא לקחת את הקרן הם בשביתה . קרנות השתלמות צריכות לתת סף של רווח מובטח אם לא הם יכולים לגנוב לך את הכסף.
33 לירון 10/07/2017 06:07 כלל חברה בזיונית (ל"ת)
32 דניאל זכריה 09/07/2017 06:08 כפיר 2 ראש העין
מחפש השעה בטוחה
31 וקנין מיכאל 08/07/2017 22:20 קרן השתלמות (ל"ת)
30 שונא כלל 08/07/2017 03:00 כלל חברה פח אשפה
הגיע הזמן לעזוב את כלל . איזי כהן אוכל חינם לך הביתה יא זבל
29 יניב 07/07/2017 20:06 השנה אלטשולר עוקפים את ילין לפידות (ל"ת)
28 כדאי 07/07/2017 10:29 לקרוא
כדאי לקרוא, הבלוג של עו"ד נועם קוריס http://odnoamkuris.blogspot.com/
27 אחד שיודע.. 07/07/2017 08:59 ילין מטעים!
מדובר בתשואה של ילין כללי ב' ( מה 1162) שהיתה ברמת סיכון גבוהה יותר לאורך השנים ( 40% מניות + והשקעה בנגזרים וכו'). ורק ב-2016 שינו את השם לכללי ( את המסלול הכללי, מה 1038, הם שינו ל-"עד 25% מניות"). כך שההשוואה לא נכונה! מטעים ציבור שלם!
26 מישהו 06/07/2017 06:52 תשואות עבר לא מעידות על תשואות עתיד!!! מתי תבינו את זה?
בדרך כלל אפילו להפך. אם מסתכלים מ1970, וכל פעם משקיעים בקרנות שהשיגו את התשואה הטובה ביותר בכמה שנים האחרונות, מקבלים את התשואה הגרועה ביותר. למרבה הפלא, אם כל פעם הולכים על הקרנות שהשיגו תשואה הכי נמוכה, דווקא משיגים את התשואה הגבוהה בשנים הבאות. אבל זו גם לא אסטרטגיה שאני ממליץ עליה. הכי חשוב זה לבדוק את החשיפה הרצויה למניות, זה מגדיר מראש את הסיכון שאתם לוקחים, אחר כך עדיף להשיג פיזור רחב ככל האפשר, וזה אומר בין השאר השקעה פסיבית. אחרי שהחלטתם את כל זה, תבחרו מתוך בתי ההשקעות שנותנים לכם את זה, את מי שלוקח הכי פחות דמי ניהול. זהו, ככה, פשוט....
השואל 11/07/2017 17:30 שאלה
מה כוונתך השקעה פסיבית?
25 חלפון אשכנזי 01/07/2017 07:42 בורסה (ל"ת)
24 שריף מחמוד 29/06/2017 13:30 כל הכבוד חברה עבודה טובה (ל"ת)
23 רוזנצוויג 28/06/2017 17:08 לא במקרה הבתי השקעות שמנוהלים על ידי בעלי הבית מובילים
גם מסעדה שבעל הבית נמצא יותר נקיה ממסעדה שבעל הבית לא נמצא
22 ראובן 28/06/2017 17:07 הלמן אלדובי בושה וחרפה (ל"ת)
21 יעל 28/06/2017 08:38 השוואה לא נכונה בילין
ההשוואה עם קופה שהיתה עדלפני שנה מנייתית. 1162 ההשוואה אינה נכונה מרכיבהמניות בה היה גדול "כל הכבוד" לביזפורטל שיודעים לעשות השוואות לפני כן לכו עשו שיעורי בית
20 הדיוט 28/06/2017 07:44 מה זה אומר תשואה מצטברת 75%?
שאם סך ההפקדות שלי בקרן היו כ100,000 שקל בינואר 10 אז הייתי יכול למשןך 175000 בינואר 16??
הדיוט פחות 29/06/2017 15:26 כמעט
בגדול כן. בקטן - לא מפקידים 100 פעם אחת, אלא זה מצטבר על פני השנים.
19 אדם 26/06/2017 08:40 אני בודק תשואות רק במיי גמל נט (ל"ת)
18 יוסי 26/06/2017 04:55 פיזור
עדיף להפסיד אחוז פה ושם ,אבל שיהיה פיזור השקעות בין מספר בתי השקעות .
17 Danielcs 25/06/2017 13:13 לא סתם בחרו את 3 השנים אחרונות
אם תבדקו באתר גמל נט עבור 5 השנים האחרונות תראו שהתמונה שונה לגמרי
16 אלינור 25/06/2017 09:41 כל הכבוד לדב ילין וליאיר לפידות (ל"ת)
15 רוברט 25/06/2017 09:39 מה??? פסגות כל כך נמוך??
יש לי קרן השתלמות בפסגות משנת 2010. נזילה. איש הקשר שלי מקצועי ביותר והרושם קיבלתי שפסגות מספר אחת בתשואות קופות גמל והשתלמות. איפה הכסף????
מה אתה מופתע? 25/06/2017 14:00 פרסומת של דוגמנים עם חליפות ועניבות הרשימה אותך? (ל"ת)
רוברט 25/06/2017 15:00 כן (ל"ת)
14 אורן 25/06/2017 07:12 נתונים חסרי משמעות בלי אחוז החשיפה למניות
לא חוכמה להשיג יותר תשואה באמצעות לקיחת יותר סיכון, אנחנו בשנים של שוק עולה.
שלו 27/06/2017 22:15 כן חוכמה
בכולן זה המסלול הכללי כך שהחשיפה למניות דומה בין 25-30 אחוז
13 גבריאל בדירי 24/06/2017 17:42 מושב גילת רחוב דוכיפת 115ד.נ.הנגב (ל"ת)
12 yaronofek 24/06/2017 12:33 נתונים נוספים
מה לגבי הקה"ל -שמשקיעים באפיקים כמו מניות ,אג"ח ?
11 איציק 23/06/2017 12:11 תבדקו את התשואות מ2008 התמונה תשתנה (ל"ת)
דני 23/06/2017 18:46 משתנה מתי תאריך התחלה לחישוב
אבל הטבלה נכונה. אם תכניס את דמי הניהול, ואת המדד, יכולים להיות שינויים משמעותיים. שים לב שבקופות הטובות דמי הניהול כעשרים אחוז מהתשואה.
10 חזי 22/06/2017 21:18 10 שנים אחורה אלטשולר מקום ראשון (ל"ת)
9 יוני 22/06/2017 19:23 מי עוד שם כסף בהלמן אלזובי (ל"ת)
8 למה עיתונות פח? 22/06/2017 19:19 כתבה או פרסומת? קל לגלות
ן
7 וואלה 22/06/2017 17:47 הייתי בטוח שהמצב של פסגות הרבה יותר טוב (ל"ת)
6 אילנית 22/06/2017 17:45 איך זה יכול להיות
שיש יותר לקוחות בהחמן אלדובי וכלל ביטוח מאשר באלטשולר וילין. אנשים רוצים לסבול
שלו 27/06/2017 22:19 יעוץ
כי אנשים לא מתעוררים למרות שכל הזמן אומרים להם לבדוק אפשר לקבל יעוץ חינם בבנקים לגבי הקרנות
5 HAKY1 22/06/2017 17:25 איפה האחוזים האלו ?? אני בילין ולא רואה מעבר למדד (ל"ת)
מוטי 23/06/2017 17:55 תבדוק באיזה קרן של ילין אתה נמצא
הטבלה מתייחסת לקרן השתלמות כללית שמשקיעה כ-25 עד 35 אחוז מנכסיה במניות. יתכן ואתה בקרן שמשקיעה אחוז גבוה באג"ח ואז התשואות שונות
איתן 23/06/2017 15:47 בעיית ראיה
תחליף משקפיים
דן 22/06/2017 19:25 ילין פעם היו ילין ב
היום הקרן שלהם במסלול כללי ולכן התשואות חלשות יותר. השאר פרטים בתגובה כדי לקבל מידע נוסף.
4 זהבי עצבני 22/06/2017 17:02 מי שהשקיע אצל הטייקונים נדפק
כלל היתה של נוחי דנקנר. הפניקס של תשובה. הלקוחות שלהם לא הרויחו יותר מדי
3 רונית 22/06/2017 16:42 למה בפניקס לא עונים לטלפון? (ל"ת)
2 אבי 22/06/2017 16:35 דמי הניהול הללו לא משקפים את המציאות בפועל נמוכים בהרבה (ל"ת)
1 רוברטו 22/06/2017 15:55 אני בילין לפידות משנת 2009. הכי טוב (ל"ת)
אריה 25/06/2017 08:26 הם הכי טובים שיש מקצוענים
מוצלחים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש