אכזבה בארה"ב: הקונים לא הגיעו ל"בלאק פריידי", מי הנהנות הגדולות?

מניות הרשתות הגדולות מאבדות מערכן היום לאחר סקר שהראה כי הצרכנים הוציאו בממוצע פחות מבשנה שעברה, אך עלייה נרשמה בקניות באינטרנט
ידידיה אפק |
נושאים בכתבה איביי

התחזיות לעונת קניות חלשה קיבלו חיזוק אמש לאחר נתונים שהראו כי יום המכירות הגדול שפותח מדי שנה את העונה, הנודע כ"בלאק פריידי", היה פחות טוב מהצפוי. פדרציית הקמעונאים האמריקנית הודיעה כי סקר שערכה מראה שהוצאות הצרכנים בסוף השבוע האחרון הסתכמו ב-57.4 מיליארד דולר בלבד, לעומת 59.1 מיליארד דולר בסוף השבוע המקביל בשנה שעברה - ירידה של 2.9%.

הסקר הראה עוד כי כמות הקונים בחנויות ובאתרי המסחר עלתה מ-139 מיליון ל-141 מיליון קונים בסוף השבוע (כולל חג ההודיה שחל ביום ה'), אך ההוצעה הממוצעת לקונה ירדה ב-3.9% ל-407 דולרים.

משמעות הסקר היא שהרשתות הגדולות, כמו וול מארט (סימול: WMT) או טארגט (סימול: TGT), עשויות לחתוך בשנית את תחזיותיהן לשנה. לפני מספר חודשים הורידו רשתות אלו את התחזיות לאחר שהמכירות לקראת החזרה לבית הספר איכזבו. מניית וול מארט יורדת כ-0.1% בטרום המסחר, ומניית טארגט נסחרת ללא שינוי.

"הקמעונאים לא קיבלו מה שרצו מ"בלאק פריידי" ויאלצו לכפר על כך בשבועות הקרובים", אמר לרשת בלומברג האנליסט פונם גויאל. הוא הסביר כי הרשתות כנראה ימשיכו מבצעים בשלושת השבועות שנותרו עד לחג המולד, במטרה להגדיל את הפדיון מעונת החגים. "יהיו גם מבצעי פאניקה", אמר גויאל.

לעומת זאת, יתכן שיותר קונים מעדיפים לרכוש את המתנות לחג באינטרנט, בלי תורים ארוכים וצפיפות ובנוחיות של נעלי הבית והפיג'מה. בסקר שערכה חברת התשלומים פיי פאל, חברת הבת של איביי (סימול: EBAY), נרשמה עלייה של כ-99% במספר הקונים ברחבי העולם באמצעות פיי פאל ממכשירי המובייל שלהם (סמארטפונים וטאבלטים) לעומת מספר הקונים ביום זה אשתקד.

בתגובה לנתונים אלו אמר אפי דהאן, מנהל אזורי אפריקה וישראל בחברת פיי פאל: "כפי שצפינו, יותר ויותר צרכנים ביצעו רכישות באמצעות המובייל במהלך חג ההודיה וארועי יום שישי השחור השנה, ואנו צופים כי מגמה זו תימשך גם היום ובמהלך הימים הקרובים, סביב המבצעים המוקדשים ל-Cyber Monday, שהינו למעשה גל הקניות הגדול השני של מבצעי סוף השנה האזרחית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.