'בצפון קרוליינה, תקום עיר הבירה החדשה', מבשלות הבוטיק יצטרפו?

סנט לואיס ומילוואקי יכולות להתחיל לחשוש - החוף המזרחי של ארה"ב אולי רוצה פחות בירה 'רגילה' - אך בשלני הבירה בארה"ב מצאו להם מקום חדש
עידן קייסר |

אשוויל (ASHEVILLE) אשר בצפון קרוליינה היא היום הנקודה החמה ביותר בעולם ייצור הבירה. העיר יכולה לטעון כעת לכתר 'העיר בה מייצרים הכי הרבה בירה'. יצרן הבירה השלישי בגודלו בארה"ב, מבשלת בלגיה החדשה (New Belgium Brewing), הודיעה שתפתח מפעל חדש שיספק את צורכי החוף המזרחי של ארה"ב.

הודעתה של מבשלת בלגיה החדשה מגיעה לאחר שיצרנית הבירה השניה בגודלה, סיירה נבאדה, הודיעה גם כן שתבנה באשוויל את המתקן שיספק בירה לחוף המזרחי של ארה"ב.

"ההרחבה של מבשלת בלגיה החדשה תעשיר את אשכול יצרני הבירות שגדל באשוויל. המשרות החדשות שיתווספו וההשקעות של החברה בעיר יהיו תוספת משמעותית לאזור ולמדינה כולה", כך אמר מושל קרוליינה, בוו פרדו.

מילוואקי יכולה לזוז הצידה, סנט לואיס יכולה גם לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסה - אשוויל יכולה לקחת את התואר של 'עיר הבירה של ארה"ב'. טרנד נוסף שהולך ותופס תאוצה בעיר החדשה, כמו גם בערים נוספות על פני כל ארה"ב - הוא ייצור בירה בצורה עצמאית. מבשלות הבוטיק הקטנות כבר צומחות כמו פטריות אחרי הגשם, ולא רק בישראל, כפי שניתן לראות בנתונים שהציג יו"ר איגוד מבשלות הבירה בארה"ב.

"בזמן ששוק הבירות הכללי חווה ירידה של כ-1.3% בנפח המכירות שלו בשנת 2011, שוק ייצור הבירה העצמי בסגנון 'עשה זאת בעצמך' חווה צמיחה משמעותית - עלה ב-5% בשנת 2011 בפעם הראשונה", כך אמר פול גאצה, יו"ר של איגוד בשלני הבירה. "הופך להיות ברור כשמש שעם המגוון, עם הסגנונות השונים ועם הטעמים הייחודיים - האמריקנים מפתחים טעם חזק לבירות באיכות גבוהה מיצרנים עצמאיים" כך הוסיף גאצה.

בעוד שייצור הבירה הביתי הוא עדיין נתח קטן משוק הבירה הכללי האמריקני, הוא הראה גידול קבוע בשנים האחרונות. בשנת 2011, יצרני בירה עצמאיים הציגו מכירות בנפח של 5.7% בשוק הבירה בארה"ב, זוהי עלייה של 0.7% מנתח של 5% בשנת 2010.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בפוקוס

לקראת שבוע מקוצר בניו יורק, האם ביום ו' יתחיל הראלי הגדול של סוף השנה?

בשבוע החולף מדד ה-S&P500 רשם עלייה של 1.16% וסגר בשיא כל הזמנים (צפו בגרף המדד), הנה מה שצפוי בשבוע הקרוב
מערכת Bizportal |
המדדים המובילים בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר כאשר הם ניצבים בשיא כל הזמנים, וזה לא לא יהיה סתם עוד שבוע. עונת החגים בארה"ב מתחילה באופן רשמי עם Black Friday שיחול לאחר חג ההודיה (Thanksgiving) וכמובן יש גם את ה-Cyber Monday. במילים אחרות, מבחן ראלי סוף השנה בוול סטריט מתחילת השבוע. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל חג ההודיה וביום שישי המסחר יהיה מקוצר וינעל כבר בשעה 20:00 שעון ישראל. למאמר על ההשפעה הצפויה של עונת החגים על וול סטריט - לחץ כאן לפי פדרציית הקמעונאים בארה"ב, המכירות בעונת החגים, שמוגדרת פחות או יותר מתחילת נובמבר ועד תחילת ינואר (כלומר לקראת הקריסמס ועד אחרי ערב השנה החדשה), צפויות לטפס השנה ב-4.1% לסכום דמיוני של 616 מיליארד דולר, זאת מול עלייה שנתית ממוצעת של 2.9% בעשור האחרון. כלומר הקמעונאים רואים עוצמה אצל הצרכן האמריקני. ההערכה, שהירידה החדה במחירי הדלק בתחנות (בשל הנפילה במחיר הנפט) תתמוך במכירות חזקות יותר, שכן לצרכן נשאר יותר כסף בכיס. עוד לפני אקורד הפתיחה של עונת החגים בארה"ב, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לקריאה השניה לנתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי שיפורסם ביום ג'. הצפי הוא לצמיחה בקצב שנתי של 3.3%. עוד ביום שלישי, נתון קייס שילר למחירי הדירות יפורסם כחצי שעה לפני פתיחת המסחר. מוקדם יותר באותו היום (ג') המשקיעים צפויים להמתין לנאומו של ראש ממשלת יפן. ביום ה' לא יתקיים מסחר בוול סטריט, אבל באירופה ובמזרח יפורסמו מספר נתוני מאקרו מעניינים. ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובגרמניה יפורסם שיעור האבטלה. ביום שישי יפורסם נתון מקדמי של האינפלציה בגוש האירו. מדד ה-S&P500 מתחילת השנה: