קרנות הגידור נכנעו ל'שוורים' - קונות מניות בקצב הגבוה ביותר מאז 2010

"זה היה פשוט כואב מדי לשבת בצד המסלול ולא להשתתף" אמר מנהל קרן גרינווד, והדובים אומרים כי שוקי המניות עלו הרבה מדי, מהר מדי
עידן קייסר | (3)

קרנות הגידור שעוקבות אחרי מדד ה-S&P500 ויתרו על הסנטימנט ה'דובי' בהם הן התאפיינו בעבר, ובמשך 5 החודשים האחרונים, הם קונות מניות בקצב המהיר ביותר מזה שנתיים.

מדד הבודק את היחס של ההימורים הנעשים על ידי קרנות גידור בעלי סנטימנטים שוריים, טיפס לרמה של 48.6 נקודות בשבוע שעבר, מרמה של 42 נקודות בחודש נובמבר 2011. זוהי העליה הגבוה ביותר מאז אפריל 2010, לפי מידע שנאסף על ידי קבוצת ההשקעות והאסטרטגיה הבינלאומית. מדד בלומברג המצטבר לבדיקת קרנות גידור עלה 1.4% בחודש שעבר.

מנהלי כספים שנאבקו על מנת להדביק את הראלי תרמו לעליות כשהם דחפו את מדד ה-S&P500 ביותר מ-27% מאז חודש אוקטובר. ה'שורים' של השוק אמרו כי קרנות הגידור הן מקור מצוין למזומנים אשר דוחפים את השווקים גבוה יותר, בעוד ה'דובים' של השוק אומרים כי היכנעות קרנות הגידור לטובת הסנטימנט השורי היא הוכחה נוספת ששווקי המניות עלו כבר יותר מדי, ומהר מדי.

בעקבות הנתונים הכלכליים המשתפרים, מנהלי קרנות רבים משנים את תוכניות ההשקעה שלהם. "המעבר קרה בהדרגתיות במהלך ששת החודשים האחרונים מאז אוקטובר, אני נוטה להגדיל את הימורי ב'לונג' אפילו מעבר לרמתו כעת בגלל שהפוטנציאל לאפסייד הוא גדול יותר" אמר בארטון ביגס, מייסד קרן הגידור טראקסיס אל.פי מניו יורק.

הימורים על אופציות מכר (פוטים) הגיעו לשיא של 5 שנים באוקטובר 2008, בדיוק לפני שמדד ה-S&P500 התחיל את הראלי שהעלה אותו 107% במהלך 3 שנים, כך דיווחו בבלומברג. החברות עם הכי הרבה מניות שאנשים לוו, או במילים אחרות, מניות החברות שנמכרו בחסר, היו אלה שהובילו את הראלי ברבעון הנוכחי, כשהעליות 'הכריחו' את הסוחרים ה'דוביים' לרכוש אותם מחדש.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אובמה בלוף כלכלי=גל עליות לפני מימושים=מיתון=להיזה (ל"ת)
    בחירותבורסה בלוף 27/03/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גבי 26/03/2012 21:41
    הגב לתגובה זו
    מה שעולה גם יורד
  • 1.
    להיזהר. (ל"ת)
    בסוף זה יכאב מאוד מא 26/03/2012 19:49
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.