אלי לילי
צילום: טוויטר
דוחות

לא עמדה בציפיות: אלי לילי פספסה בהכנסות ומורידה תחזיות רווח - נופלת ב-6%

החברה הציגה עליה צמיחה בהכנסות אך פספסה בציפיות האנליסטים, בנוסף הרווח למניה עמד על 1.18 דולר לעומת צפי ל-1.47 דולר למניה
אביחי טדסה | (1)

אלי לילי ELI LILLY & COMPANY דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של 2024 עם הכנסות של 11.44 מיליארד דולר, המהווה צמיחה של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך מתחת לתחזיות השוק שעמדו על 12.1 מיליארד דולר.

הרווח למניה עמד על 1.18 דולר, בעוד שתחזיות האנליסטים היו 1.47 דולר למניה, מה שהוביל לצניחה של 6% במניית החברה. החברה נאלצה גם להוריד את תחזיות הרווח השנתי שלה מ-16.10–16.60 דולר למניה לטווח של 13.02–13.52 דולר, ולצמצם את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 45.4–46 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזית קודמת של עד 46.6 מיליארד דולר.

ביקוש גבוה לתרופות מובילות מול קשיי אספקה

הביקוש לתרופות מונג'רו לטיפול בסוכרת וזפבאונד לירידה במשקל היה גבוה מהצפוי, אך החברה נתקלה בקשיי אספקה עקב בעיות במלאי בערוצי הסיטונאות. מכירות מונג'רו הגיעו ל-3.11 מיליארד דולר, נמוך מציפיות האנליסטים של 3.77 מיליארד דולר, בעוד זפבאונד הכניסה 1.26 מיליארד דולר, פחות מצפי השוק של 1.73 מיליארד דולר. החברה ציינה כי קשיי האספקה נובעים מירידות במלאים בערוצי ההפצה, שנגרמו לאחר תקופה של הגדלת מלאי ברבעון השני של השנה.

כדי לענות על הביקוש הגבוה לתרופות, הן אלי לילי והן מתחרתה נובו נורדיסק השקיעו מיליארדים להגדלת יכולת הייצור. בהודעתה עדכנה החברה כי מלאי התרופות החלו להתייצב בארה"ב, והמלאים כעת זמינים במינונים השונים, אך לא כל המרקחת יכולה להבטיח אספקה מיידית. השוק ממשיך לעקוב אחרי הצעדים של החברה להבטחת אספקה מספקת, בייחוד לאור התחזיות לביקוש יציב בטווח הקרוב.

השקעה בפיתוח מוצרים חדשים

במטרה לחזק את מעמדה, החברה שמה דגש על אסטרטגיות מגוונות לפיתוח מוצרים חדשים ולקידום תחומים נוספים מעבר למוצרי הדגל שלה. מנכ"ל אלי לילי, דיוויד ריקס, ציין כי "החברה רושמת צמיחה משמעותית גם בתחום מוצרי האונקולוגיה, האימונולוגיה והנוירולוגיה, עם עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל." החברה אף הכריזה על מוצרים חדשים כגון Ebglyss ו-Kisunla, וציינה התקדמות חיובית במוצרים בשלבי פיתוח נוספים. בנוסף, ההנהלה הדגישה את המאמצים לפתח את רשת ההפצה העולמית שלה, עם דגש על השוק האמריקאי.

למרות הצמיחה בהכנסות בזכות התרופות המובילות, התמודדה אלי לילי עם אתגרים בשוק בשל מחסור במלאי ומכירות נמוכות מהתחזיות, שהשפיעו על רווחיות החברה והובילו להורדת תחזיות. השוק מגיב כעת בחריפות עם ירידה של כ-6% במניה, על רקע אכזבה מאי-עמידה בתחזיות. 

 

אלי לילי נגד חיקויים

חברת התרופות האמריקאית, הגישה לאחרונה מספר תביעות נגד מכוני ספא רפואיים וספקים מקוונים בארה"ב, בטענה שמכרו מוצרים שמכילים את טירזפטייד, המרכיב הפעיל בתרופת ההרזיה הפופולרית שלה זפבאונד. הטענות מתמקדות בכך שהמוצרים נמכרו, בין היתר, בצורת טבליות מסיסות, למרות שהתרופה מאושרת לשימוש רק כתרופה להזרקה.

החברות הנתבעות מואשמות בפרסום כוזב וקידום תרופות חיקוי שמסכנות את בטיחות הציבור. התביעות הן הראשונות שמוגשות מאז שה-FDA הסיר את טירזפטייד מרשימת התרופות במחסור, אך לילי מבהירה שהתביעות היו מוגשות בכל מקרה, ללא קשר להסרתה של התרופה מהרשימה.

לפי התביעות שהגישה לילי, אחת החברות שנתבעו טוענת שהיא מציעה טירזפטייד בדרגת מחקר בלבד, אך לפי לילי, החברה מכרה את המוצר ישירות לצרכנים ללא מרשם רפואי. חברה נוספת מואשמת במכירת גרסה אוראלית של התרופה, הנקראת Trim, למרות שאין שום מחקר שמוכיח את הבטיחות והיעילות של פורמולציה זו. חברה אחרת בשם Genesis Lifestyle Medicine, על פי התביעה, מכרה גרסה מורכבת של טירזפטייד עם ויטמין B12, שילוב שלא נבדק ואינו מוכח כבטוח.

קיראו עוד ב"גלובל"

לילי שלחה מכתבי הפסקת פעילות לחברה שהציעה טירזפטייד בדרגת מחקר, אך הספק המשיך לשווק את מוצריו בדרכים אחרות, כולל באמצעות דואר אלקטרוני, מדיה חברתית ופרסום מפה לאוזן, כך על פי טענות התביעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מ. כהן 30/10/2024 22:10
    הגב לתגובה זו
    מחיר המניה סביב ה 850 דולר, הרווח 1.18 דולר לרבעון, באיזה מכפיל היא נסחרת ? עם כל הכבוד לחדשנות, ולהגמוניה בתרופות לסוכרת והרזיה. המחיר פשוט אסטרונומי, בלתי מוסבר, ולא מובן.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social