סייבר אזהרה הגנה
צילום: Pixabay

קראודסטרייק הפכה לחברת הסייבר החמה ביותר בשוק; מזנקת ב-23% לאחר שניפצה את התחזיות

שוק הסייבר חם וחברת קראודסטרייק הופכת אותו לרותח; החברה פרסמה דוחות טובים עם רווח רבעוני מתואם של 95 סנט למניה על הכנסות של 845 מיליון דולר בעוד הצפי היה לרווח רבעוני מתואם של 82 סנט למניה על הכנסות של 839 מיליון דולר; נוסקת במסחר המוקדם בוול סטריט
דור עצמון |

מניית קראודסטרייק (CrowdStrike) CROWDSTRIKE מזנקת במסחר המוקדם בלמעלה מ-20% לאחר שחברת תוכנת האבטחה פרסמה תוצאות פיננסיות טובות מהצפוי עבור הרבעון הרביעי של 2023. החברה גם סיפקה תחזיות לרבעון הראשון של 2024 והן לשנת 2024 כולה שעוקפות את ציפיות האנליסטים בוול סטריט.

חברת הסייבר רשמה ברבעון הרביעי של 2024 הכנסות של 845.3 מיליון דולר, עלייה של 33% לעומת הרבעון הקודם, ומעל לציפיות האנליסטים בוול סטריט להכנסות של 839 מיליון דולר. ב-2023 כולה הכניסה החברה 3.44 מיליארד דולר, עלייה של 34% בהשוואה ל-2022. קראודסטרייק רשמה רווח רבעוני מתואם של 95 סנט למניה, גבוה מהצפי לרווח רבעוני מתואם של 82 סנט למניה.

תחזיות: לרבעון הראשון של 2024 (פברואר-אפריל) החברה צופה הכנסות של 902.2-905.8 מיליון דולר, עם רווח מתואם של 89-90 סנט למניה, ומביסה שוב את ציפיות האנליסטים בוול סטריט להכנסות של 900 מיליון דולר ורווח מתואם של 82 סנט למניה.

לשנת 2024 כולה צופה החברה הכנסות של 3.925-3.989 מיליארד דולר, עם רווח מתואם של 3.77-3.97 דולר למניה; האנליסטים מצפים להכנסות של 3.938 מיליארד דולר ורווח מתואם שנתי של 3.76 דולר למניה.

מנכ"ל קראודסטרייק, ג'ורג' קורץ, אמר כי "הלקוחות מעדיפים את גישת הפלטפורמה הבודדת שלנו...", אמירה שמכוונת למתחרה הישראלית-אמריקאית פאלו אלטו אמרה לאחרונה כי היא "מתמודדת עם הוצאות אבטחת סייבר גבוהות מהרגיל". פאלו אלטו מבצעת "דחיפת פלטפורמה" אגרסיבית, ובמקרים מסוימים מציעה לתת תכונות בחינם בטווח הקצר כדי לתפוס יותר תקציב הוצאות IT של לקוחות בטווח הארוך.

אמש הודיעה החברה כי החליטה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית פלואו סקיוריטי (Flow Security), תמורת כ-210 מיליון דולר. כזכור, קראודסטרייק רכשה בחודש ספטמבר את חברת ביוניק הישראלית תמורת כ-350 מיליון דולר. פלואו סקיוריטי הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי המנכ"ל ג'ונתן רויזין (מנכ"ל) ומי שמשמש כמנהל הטכנולוגיה שלה רום אשכנזי ומאז היווסדה היא גייסה 12 מיליון דולר. מדובר בהוכחה נוספת שמחזקת את שוק הסייבר הישראלי, עוד ועוד חברות בהן גם צ'ק פוינט ופאלו אלטו, רוכשות חברות ישראליות בסכומים גבוהים ומבססות את ישראל כמעצמת סייבר עולמית לאחר שהחברות הישראליות הוכיחו את יכולותיהן וגייסו בעצמן עשרות מיליוני דולרים לאורך השנים.

נכון לטרם פתיחת המסחר בוול סטריט, מניית קראודסטרייק עלתה ב-20.5% מתחילת השנה למחיר של 297.6 דולר ושווי שוק של 71.5 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביונד מיט
צילום: BEYOND MEAT

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט

ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ביונד מיט קריסה

לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat 24.15%  הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.

ההגעה לנאסדק

החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%. 

תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.

המציאות לא עמדה בציפיות


מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.

במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.