קראודסטרייק הפכה לחברת הסייבר החמה ביותר בשוק; מזנקת ב-23% לאחר שניפצה את התחזיות
מניית קראודסטרייק (CrowdStrike) CROWDSTRIKE מזנקת במסחר המוקדם בלמעלה מ-20% לאחר שחברת תוכנת האבטחה פרסמה תוצאות פיננסיות טובות מהצפוי עבור הרבעון הרביעי של 2023. החברה גם סיפקה תחזיות לרבעון הראשון של 2024 והן לשנת 2024 כולה שעוקפות את ציפיות האנליסטים בוול סטריט.
חברת הסייבר רשמה ברבעון הרביעי של 2024 הכנסות של 845.3 מיליון דולר, עלייה של 33% לעומת הרבעון הקודם, ומעל לציפיות האנליסטים בוול סטריט להכנסות של 839 מיליון דולר. ב-2023 כולה הכניסה החברה 3.44 מיליארד דולר, עלייה של 34% בהשוואה ל-2022. קראודסטרייק רשמה רווח רבעוני מתואם של 95 סנט למניה, גבוה מהצפי לרווח רבעוני מתואם של 82 סנט למניה.
תחזיות: לרבעון הראשון של 2024 (פברואר-אפריל) החברה צופה הכנסות של 902.2-905.8 מיליון דולר, עם רווח מתואם של 89-90 סנט למניה, ומביסה שוב את ציפיות האנליסטים בוול סטריט להכנסות של 900 מיליון דולר ורווח מתואם של 82 סנט למניה.
לשנת 2024 כולה צופה החברה הכנסות של 3.925-3.989 מיליארד דולר, עם רווח מתואם של 3.77-3.97 דולר למניה; האנליסטים מצפים להכנסות של 3.938 מיליארד דולר ורווח מתואם שנתי של 3.76 דולר למניה.
- אלוט מעלה תחזיות ומסבירה זינוק של פי 7 בשנה וחצי; המניה מגיבה בחיוב
- גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל קראודסטרייק, ג'ורג' קורץ, אמר כי "הלקוחות מעדיפים את גישת הפלטפורמה הבודדת שלנו...", אמירה שמכוונת למתחרה הישראלית-אמריקאית פאלו אלטו אמרה לאחרונה כי היא "מתמודדת עם הוצאות אבטחת סייבר גבוהות מהרגיל". פאלו אלטו מבצעת "דחיפת פלטפורמה" אגרסיבית, ובמקרים מסוימים מציעה לתת תכונות בחינם בטווח הקצר כדי לתפוס יותר תקציב הוצאות IT של לקוחות בטווח הארוך.
אמש הודיעה החברה כי החליטה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית פלואו סקיוריטי (Flow Security), תמורת כ-210 מיליון דולר. כזכור, קראודסטרייק רכשה בחודש ספטמבר את חברת ביוניק הישראלית תמורת כ-350 מיליון דולר. פלואו סקיוריטי הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי המנכ"ל ג'ונתן רויזין (מנכ"ל) ומי שמשמש כמנהל הטכנולוגיה שלה רום אשכנזי ומאז היווסדה היא גייסה 12 מיליון דולר. מדובר בהוכחה נוספת שמחזקת את שוק הסייבר הישראלי, עוד ועוד חברות בהן גם צ'ק פוינט ופאלו אלטו, רוכשות חברות ישראליות בסכומים גבוהים ומבססות את ישראל כמעצמת סייבר עולמית לאחר שהחברות הישראליות הוכיחו את יכולותיהן וגייסו בעצמן עשרות מיליוני דולרים לאורך השנים.
נכון לטרם פתיחת המסחר בוול סטריט, מניית קראודסטרייק עלתה ב-20.5% מתחילת השנה למחיר של 297.6 דולר ושווי שוק של 71.5 מיליארד דולר.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
