המבנה של סייברטראק גורם לחששות בטיחות

"הבעיה הגדולה ברכב היא הצורה המאוד נוקשה בה בנוי הרכב והשימוש בפלדת אל חלד עבה, כשאנשים מתנגשים ברכב, זה יגרום להם הרבה יותר נזק"
אדיר בן עמי | (9)
מומחי בטיחות חוששים שהמבנה של הטנדר החשמלי של טסלה שעשוי מפלדת אל חלד עשוי לפגוע בהולכי רגל, רוכבי אופניים ובכלי רכב אחרים בכביש בצורה קשה.  "הבעיה הגדולה ברכב היא הצורה המאוד נוקשה בה בנוי הרכב והשימוש בפלדת אל חלד עבה, כשאנשים מתנגשים ברכב, זה יגרום להם הרבה יותר נזק", אמר אדריאן לונד, הנשיא לשעבר של המוסד לביטוח לבטיחות בדרכים (IIHS), שמבחני הריסוק שלו הם תקן בתעשייה. סייברטראק טסלה הציגה את המבנה של הטנדר שסופג את הפגיעה במהלך ההתרסקות. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר ב-X כי הוא "בטוח מאוד" שסייברטראק תהיה בטוחה יותר מטנדרים אחרים עבור נוסעים והולכי רגל.   הסייברטראק הוא המכונית הראשונה הבנויה מנירוסטה מאז השקת מכונית דלוריאן שהוצגה בסרט "בחזרה לעתיד" מ-1985. החומר אפילו שבר את המכונה שיוצרת את הפאנלים מהם בנויה המכונית, אמר מאסק, והדגיש את הקשיחות של הרכב. חלק גדול מהחששות התמקד בפלדת האל חלד שמכסה את הרכב. "אם יהיה לך ויכוח עם מכונית אחרת, אתה תנצח", אמר מאסק. ג'וליה גריסוולד, מנהלת אוניברסיטת קליפורניה, המרכז לחקר תחבורה בטוחה של ברקלי, אמרה שהיא "מודאגת" מסרטוני מבחני הריסוק שפרסמה טסלה. לדבריה, המשקל הרב של הטנדר והתאוצה הגבוהה "מהווים דגלים אדומים". טסלה לא הודיעה עדיין אם היא תמכור את הסייברטראק באירופה, אבל המהנדס הראשי שלה אמר החודש למגזין המוטורי TopGear כי כללי הבטיחות של האיחוד האירופי שמטרתם להגן על הולכי רגל על ידי הגבלת בליטות חיצוניות עלולים להקשות על המכירה שם. "אנחנו מקווים שטסלה לא תביא את הרכב הזה לאירופה. רכב בגודל כזה, בעוצמה ובמשקל עצום כזה יהיה קטלני להולכי רגל ורוכבי אופניים בהתנגשות", נמסר בהצהרה של המועצה האירופית לבטיחות תחבורה ללא מטרות רווח שבסיסה בבריסל. גרסת הטנדר בעלת הביצועים הגבוהים ביותר, או בכינויה ה-"Cyberbeast' תהיה זמינה בשנה הבאה וכך גם גרסת ה-All-wheel ומחירן יתחיל ב-80,000 דולר. גרסת ההנעה האחורית הזולה ביותר מתחילה מ-61,000 דולר ותהיה זמינה ב-2025. "זה הולך למשוך קהל לקוחות עשיר שיוכל להרשות לעצמו את המחיר ורוצה משהו מיוחד ומשונה", אמרה ג'סיקה קאלדוול, מחברת מחקר הרכב אדמונדס. "פשוט לא קיים פלח גדול באוכלוסייה שיכול להרשות לעצמו לרכוש את הרכב הזה, במיוחד במקום בו נמצאת הריבית."

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מקס 11/12/2023 07:09
    הגב לתגובה זו
    לא מפתיע ביזפורטל שונאים ומקנאים באילון מנסים להציג את האוטו הכי מוגן בעולם בתור מסוכן הרמה שלכם יותר נמוכה מהארץ
  • 8.
    רכב מכוער (ל"ת)
    אריאל 09/12/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אפי אפש 09/12/2023 16:01
    הגב לתגובה זו
    נשמע שזה רכב לארץ עם הנהגים שיש פה בכבישים צריך לנהוג רק בכזה
  • 6.
    שחף 09/12/2023 14:29
    הגב לתגובה זו
    במיחוד האחוריים נראים שפיציים במיוחד החלק הקדמי רק הכנפיים צריכות מעט עיגול הגריל סביר.
  • 5.
    ששון 09/12/2023 13:59
    הגב לתגובה זו
    זה טעם טוב
  • 4.
    מיקמק 09/12/2023 10:20
    הגב לתגובה זו
    סטייל הכרית של סיטרואן c4
  • 3.
    נוכלים 09/12/2023 06:41
    הגב לתגובה זו
    בטיחות עלק באירופה אנשים נוסעים 250 קמש עם למבורגיני אם שם יש תאונה כולם מתים פשוט חוצפה שאנשים נוכלים בתמיכה של מדיה שקרנית כאילו אתם עומדים לצד כל מה שרע הרכב בטיחותי מדי מה????? שלא יכנסו בי וזהו כאילו להיכנס במשאית זה לא אותה התוצאה?
  • 2.
    אבי 09/12/2023 00:36
    הגב לתגובה זו
    גם המעקה בטיחות מבטון גורם נזק רב זה לא אומר שצריך להפוך אותו לגומי ליצן הוא
  • 1.
    המגיב 08/12/2023 22:45
    הגב לתגובה זו
    היא גוף ללא מטרות רווח, לא אומר שהאנשים החברים באותה עמותה הם ללא מטרות רווח.
דן אייבסדן אייבס

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים

אדיר בן עמי |

עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?


דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89%  – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.


אייבס הוא מנהל  ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.


הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן.  גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .


Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.


וול סטריט
צילום: Roberto Junior, Unsplash
וול סטריט

הנאסד״ק עלה ב-0.4%; וויקס ויונייטד הלת׳ זינקו ב-9%

מערכת ביזפורטל |


שוק האג"ח האמריקאי עצר את הרצף החיובי של ארבעה ימים, כאשר התשואות עלו מחדש – בהובלת אג"ח לשנתיים שטיפסו מהרמות הנמוכות מאז 2022. במקביל, מדד S&P 500 עלה ב-0.3% התקרב שוב לשיא כל הזמנים, למרות שרוב המניות במדד ירדו. הנאסד״ק והדאו טיפסו גם כן ב-0.4%. מניות הטכנולוגיה הגדולות תמכו בעליות, למעט אפל שאיבדה 1.5% לאחר אירוע ההשקה שלה. הנפט עלה לאחר התקיפה הישראלית בקטאר.


המשקיעים מפנים כעת את מבטם לנתוני האינפלציה שיתפרסמו בימים הקרובים – מדד המחירים ליצרן ומדד המחירים לצרכן. הנתונים ייקבעו את הטון לקראת ישיבת הפדרל ריזרב בשבוע הבא, וישפיעו על הצפי להמשך הפחתות הריבית עד סוף 2025. במידה והאינפלציה תפתיע כלפי מעלה, היא עלולה להגביל את יכולת הפד להקל במדיניות, דווקא בעיתוי שבו הלחץ להעניק תמיכה לכלכלה הולך וגובר.


אנליסטים מצביעים על תמונה מעורבת: מצד אחד, נתוני שוק העבודה האחרונים מראים סימני חולשה, מה שיכול להקל על הפד להצדיק הורדות ריבית. מצד שני, עלייה מתמשכת באינפלציה תצית חששות לסטגפלציה – שילוב של האטה בצמיחה עם עליות מחירים. מצב כזה עלול לפגוע במומנטום החיובי שנבנה בוול סטריט מתחילת החודש.


בכירי הפד עצמם מאותתים על דאגה גוברת לשוק העבודה. יו"ר הבנק ג’רום פאוול הודה לאחרונה כי הסיכונים גדלו, ושני חברי ועדה תמכו כבר ביולי בהורדת ריבית. אנליסטים מעריכים כי הפד ייאלץ לחדש את מהלך הפחתות הריבית כבר בהחלטה הקרובה, עם סבירות להמשך שלושה צעדים רצופים עד סוף השנה. יחד עם זאת, אי-הוודאות סביב נתוני האינפלציה מותירה את השוק דרוך במיוחד.