תחרות לקרית גת? נבחר אתר למפעל השבבים הבא של אינטל בגרמניה
אינטל מושקעת בישראל במילארדי דולרים, ורק לפני שבועות אחדים אף הגדילה את השקעתה עם ההודעה על רכישת חברת טאואר. אך ישראל איננה המקום היחידי בו אינטל פועלת כמובן. לחברה מפעלים באירלנד וכן בארצות הברית.
על רקע המחסור העולמי בשבבים אינטל מודיעה על השקעות ענק בבניית הדור הבא של מפעלי השבבים. כך, הודיעה החברה כי היא מתכננת את הקמת מפעל השבבים הגדול בעלם בהשקעה של עד 100 מיליארד דולר באוהיו, בארצות הברית. הצעד הראשון יהיה השקעה של 20 מיליארד דולר, ההשקעה הגדולה בהיסטוריה של אוהיו, באתר בין 1000 אקרים (כ-4000 דונם) בניו אלבני.
בנוסף להשקעה בארצות הברית, כבר בספטמבר הודיעה החברה כי בכוונתה להקים מפעלי שבבים נוספים באירופה בהשקעה של עד 95 מיליארד דולר נוספים בעשור הבא, ואמרה שתודיע על שני מיקומים באירופה לצורך הקמת המפעלים שיוכרזו עד סוף שנת 2021. שנת 2021 חלפה לה ואינטל עדיין לא הודיעה היכן ימוקמו המפעלים, אך כעת מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקור אנונימי כי נבחר המיקום בעיר המזרח גרמנית מאגדבורג. לדברי המקור הידיעה הרשמית תפורסם בתחילת חודש מרץ.
מוקדם יותר החודש אישרה הנציבות האירופית את European Chips Act - חוק בעלות מיליארדי דולרים שנועד למשוך השקעות בתחום השבבים לאירופה על ידי סבסוד של הקמת מפעלים, וזאת במטרה להוריד את התלות באסיה באספקת שבבים מתקדמים, ועל מנת להקל על הקשיים בשרשרת האספקה והמחסור החמור בשבבים בעולם. יתכן שאינטל מחכה לאישור החוק על ידי הפרלמנט האירופי שיסיע בהשקעת ענק מעין זו.
- רחפנים בשמי ברלין: איך גרמניה ואירופה כולה נלחמת בתופעה שמשבשת את התעופה האזרחית
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.עצוב 27/02/2022 18:56הגב לתגובה זובמקום לתת לאינטל ולחברות נוספות הטבות גדולות כדי שיקימו את המפעלים שלהם בארץ מאבדים את הדור הבא למקומות בחו"ל וחבל כל מקום עבודה כזה מעסיק מאות עובדים ואחראי לפיתוח של אלפי עסקים נוספים כמו ספקים שונים בארץ, מסעדות, אירועים, מתנות ואין סוף עסקים שונים שתורמים להגדלת תשלומי מסים שמהם כל המדינה נהנים. ממש חבל .
- אבי 28/02/2022 11:06הגב לתגובה זובונים מפעל חדש גם בקרית גת. אל דאגה
- רז 01/03/2022 12:53כמו לפיד שביטל את בניית המפעל בבית שאן ב2013 בטענה שאינטל מבקשת יותר מדי תמלוגים מהמדינה. ואינטל בנתה גם בנתה את המפעל - באירלנד.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
