משקיע השקעה ניתוח פיננסי בורסה מניות
צילום: Istock

עונת הדו"חות בוול סטריט מתחילה לצבור תאוצה, למה לצפות?

עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה לעבור החל ממחר להילוך גבוה, כאשר 24 חברות ממדד ה-S&P500 צפויות לפרסם את תוצאותיהן בשבוע הקרוב. התחזיות ירדו משמעותית בתקופה האחרונה, כך שיהיה קל לחברות "להפתיע"
עמית נעם טל | (2)

עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה השבוע לעלות הילוך, כאשר עיקר הפוקוס בימים הקרובים צפוי להתמקד בסקטור הפיננסים, כאשר בין המדווחות הבולטות השבוע ניתן למצוא את סיטי בנק (סימול:C), וולס פארגו (סימול:WFC), בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), גולדמן זאקס (סימול:GS) ומורגן סטנלי (סימול:MS).

למרות הראלי בשווקים בחודשים האחרונים, התחזיות לעונת הדו"חות הנוכחית לא גבוהות במיוחד. נכון לסופ"ש האחרון, הצפי הוא שהחברות במדד ה-S&P500 יציגו ירידה של 2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. נציין כי בתחילת ספטמבר האחרון הצפי היה לעלייה של 2.5% בשורת הרווח, אך התחזיות הונמכו בעקביות (לכתבה המלאה). אם התחזית האחרונה תתגשם, מדובר ברבעון ה-4 ברציפות בו החברות הגדולות בארה"ב מציגות ירידה ברווחים. 

ע"פ אתר Factset כ-5 סקטורים צפויים להציג עלייה ברווחים, כאשר סקטור סקטור ה-Utilities, הסקטור איתו מזוהה בדרך כלל תחום התשתיות/תחבורה, בולט מעל כולם עם צפי לעלייה שנתית של 19.6% ברווחים. מנגד, סקטור האנרגיה צפוי להיות החלש ביותר עם צפוי לירידה של 32% ברווחים ביחס לשנה שעברה.

צפי השינוי ברווחי החברות בעונת הדו"חות הקרובה לפי סקטורים

בשורת ההכנסות, החברות במדד ה-S&P500 צפויות להציג עלייה שנתי של 2.6%, כאשר התחזית בתחילת הרבעון הייתה לעלייה של 3.6% בחישוב שנתי. בשורה זו, סקטור הבריאות בולט במיוחד, עם צפי לעלייה של 10.4% ביחס לשנה שעברה. סקטור הכרייה בולט לשלילה עם ירידה של 15.8%. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טל 13/01/2020 23:09
    הגב לתגובה זו
    לא מובן !!!!
  • 1.
    באפט 13/01/2020 21:33
    הגב לתגובה זו
    יש פה משהו מאוד ייחודי ונראה מלאכותי שהכל עולה באותה תבנית..יש מניות טובות אבל מה שקורה מסכן את הטובות לא פחות כי השוק מנותק
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.