מפולת באסיה: נפילה של 6.35% בניקיי היפני - נכנס כעת רשמית ל'שוק דובי'
בורסות אסיה סגרו את יום המסחר (ה') בירידות שערים חדות, זאת על רקע סגירה שלילית אמש בוול סטריט ובצל הורדת תחזית הצמיחה מצד הבנק העולמי. הין התחזק בכ-2% ונסחר ברמת שיא של חודשיים אל מול הדולר, מה שגרר מטה את מניות היצואניות, כמו גם את מדד הניקיי שנפל הבוקר 6.35%. נציין כי מדד הניקיי נחתך ב-21% מרמת השיא שנרשמה ב-20 מאי ולכן כעת מוגדר השוק היפני כשוק שנכנס לטריטוריה דובית.
בסיכום יום המסחר, מדד הניקיי צלל 6.35%, מדד ההאנג סנג נחתך ב-2.7%. הבורסה בשנחאי חזרה לפעילות לאחר שבוע של חופשות חג, והיא השלימה פערים ואיבדה 3.15%.
לפי תחזיות הבנק העולמי, הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח בשיעור של 2.2% בלבד ב-2013, זאת לעומת תחזית מוקדמת בחודש ינואר לשיעור צמיחה של 2.4%. נציין בהקשר זה כי ועידת השוק הפתוח של ה'פד' צפויה להתכנס בשבוע הבא, זאת על רקע החלטת הבנק המרכזי היפני לא לנקוט בצעדים חדשים למרות העלייה החדה בתשואות האג"ח הממשלתי היפני.
"המשקיעים עדיין מנסים לאמוד את הסיכויים, ההערכות וההסתברויות לנקיטת צעדים לצמצום מדיניות ההרחבה הכמותית", אמר לבלומברג כריס גרין מ-First NZ Capital שבאוקלנד, "השווקים מכוונים ליציבות בכלכלה העולמית אך במקביל מבקשים להמשיך בתוכנית התמריצים לזמן בלתי מוגבל. ברור שלאורך זמן השניים לא יכולים לדור בכפיפה אחת".
- בלי ביידן אבל עם מקרון וראשי חברות ענק, הפורום הכלכלי בדאבוס יוצא לדרך
- "הכלכלה הפלסטינית תמשיך לפעול מתחת לפוטנציאל ללא פעולות קונקרטיות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמש סגרה וול סטריט את יום המסחר בירידות שערים, זאת למרות פתיחה חיובית. מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P500 איבדו 0.85%, ומדד הנאסד"ק נחתך ב-1.15%.
- 5.סם 14/06/2013 01:57הגב לתגובה זומעניין למה אתם מתעוררים ככ מאוחר שם בתקשורת...
- 4.הכי ותיק 38 13/06/2013 11:42הגב לתגובה זומעניין מי האשם הפעם אולי שוב בני שטיימיץ ההההה
- 22 13/06/2013 12:49הגב לתגובה זועוד יעלה בגדול לאחר שהמדד התיצב מהתנודתיות הגדולה שלו כל יום . כל משבר מביא לתנודתיות במדד שהוא התרחש בו למי שיש סבלנות (לא של יומיים לפחות של שנתיים ) לפי דעתי האישית ואני לא נביא יש הסתברות טובה שהמדד הזה יתן תשואה עודפת על פני מדדים גלובליים אחרים
- 3.co007 13/06/2013 09:28הגב לתגובה זוזאת התרסקות לאורך שבוע..... :-))
- 2.אמנון שקד 13/06/2013 09:15הגב לתגובה זוהמזרח הולך בעקבות אירופה,ובגדול יותר.
- 1.זאוס 13/06/2013 07:32הגב לתגובה זומישהוא שמע? נכלולי הלובי יצחק תשובה מכין עוקץ ענק בתמר
- אתה עשוי לעמוד לדין על הטעייה.אחרי 5 קידוחים את מטעה (ל"ת)רמי 13/06/2013 08:47הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
