כסאות מוזיקליים: מינויים חדשים במשק
* אבי פרידמן התמנה למנהל תחום מוצרי VERITAS בחברת SCP מערכות בקבוצת אמן מחשבים. SCP משווקת בישראל את תוכנת ניהול ביצועי הישומים של VERITAS.
בשנתיים האחרונות שימש פרידמן סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת Inter Data, העוסקת בפיתוח מנגנוני workflow לסביבת שירות לקוחות. קודם לכן שימש פרידמן במשך שנתיים מנהל תיקי לקוח בחברת ניו אפליקום. בעבר כיהן במשך שבע שנים כמנהל מכירות בחברת מנוב, אשר עסקה בפיתוח ושיווק מוצרי תוכנה בתחום ה-CRM. החברה התמזגה עם חברת מג'יק תעשיות תוכנה, שם מונה פרידמן למנהל המכירות של מוצרי תוכנה בתחום מוקדי השירות (call centers).
* תמיר גפני מונה למנהל מכירות למגזר הטלקום וההיי טק בג'ון ברייס הדרכה - חטיבת ההדרכה של מטריקס. במסגרת התפקיד החדש ינהל גפני את מכירת כל הקורסים המוצעים על ידי ג'ון ברייס הדרכה לחברות וארגונים ממגזרי ההיי טק והטלקום. בחמש השנים האחרונות שימש גפני כיזם ומנהל הפיתוח העסקי של חברת הסטרט אפ Prep4, חברה העוסקת בפיתוח מערכות אי לרנינג.
* ז'ק מזרחי (40), עד לאחרונה מבקר מוזיקה ותרבות בעיתון "העיר", מונה למנהל התוכן של "כפיות". במסגרת תפקידו החדש, יהיה אחראי מזרחי על ניהול, עריכה וייצור תכנים עצמאיים בתחום סגנון החיים של סינגלס בישראל עבור אתר כפיות (www.capiyot.com) - מיזם היכרויות אינטרנטי חדש, המבוסס על שיטה ייחודית ליצירת התאמות בין בני זוג פוטנציאליים.
בעברו התמחה מזרחי בכתיבת ביקורות על מוזיקה אתנית, מזרחית ומוזיקת עולם והיה מהכותבים הקבועים במדור "איפה כולם" בעיתון "העיר". כמו כן, שישמש כמנהל בית-התוכן "נמש", המתמחה בהפקת תכנים מערכתיים למדיה וללקוחות עסקיים והיה בין מקימי מהדורת החדשות של חברת הכבלים מת"ב.
* cVidya Networks (סיבידיה), ספקית מובילה של פתרונות Revenue Assurance (אבטחת הכנסה) עבור ספקיות התקשורת המובילות בעולם מינתה את דרור דווידוף לסמנכ"ל מכירות בחברה. דווידוף ישמש כאחראי על מכירות החברה בכל רחבי העולם. בעברו שימש דווידוף כדירקטור בחברת נטגריטי (Netegrity) ולפני כן כמנהל מכירות בחברת אניגמה (Enigma). דווידוף בעל תואר שני במנהל עסקים בארה"ב ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בר-אילן. לאחרונה גייסה cVidya כ-10 עובדים נוספים ובכך הגדילה את כוח האדם בחברה ל-35 איש.
* IFN Systems הודיעה היום על מינויו של שי פורת למנהל פעילות עסקית eIMS. החברה מתמחה בפיתוח יישומים והטמעת פתרונות מתקדמים בתחום ניהול מסמכים ותוכן וניהול תהליכי עבודה ארגוניים. פורת, בן 32, בעל תואר MBA מטעם אוניברסיטת ת"א, בעל ניסיון בתחום ה-Knowledge Management. הגיע מניהול פרויקטים ופיתוח לאחר מספר שנים ב-EDS.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
