כסאות מוזיקליים: מינויים חדשים במשק

אבי פרידמן בא לוריטאס. תמיר גפני בג'ון ברייס, ז'ק מזרחי יערוך בכפיות, דרור דווידוף לסמנכ"ל סיבידיה, IFN ממנה את שי פורת, וגדעון סיטרמן באיגוד לשכות המסחר
שי פאוזנר |

* אבי פרידמן התמנה למנהל תחום מוצרי VERITAS בחברת SCP מערכות בקבוצת אמן מחשבים. SCP משווקת בישראל את תוכנת ניהול ביצועי הישומים של VERITAS.

בשנתיים האחרונות שימש פרידמן סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת Inter Data, העוסקת בפיתוח מנגנוני workflow לסביבת שירות לקוחות. קודם לכן שימש פרידמן במשך שנתיים מנהל תיקי לקוח בחברת ניו אפליקום. בעבר כיהן במשך שבע שנים כמנהל מכירות בחברת מנוב, אשר עסקה בפיתוח ושיווק מוצרי תוכנה בתחום ה-CRM. החברה התמזגה עם חברת מג'יק תעשיות תוכנה, שם מונה פרידמן למנהל המכירות של מוצרי תוכנה בתחום מוקדי השירות (call centers).

* תמיר גפני מונה למנהל מכירות למגזר הטלקום וההיי טק בג'ון ברייס הדרכה - חטיבת ההדרכה של מטריקס. במסגרת התפקיד החדש ינהל גפני את מכירת כל הקורסים המוצעים על ידי ג'ון ברייס הדרכה לחברות וארגונים ממגזרי ההיי טק והטלקום. בחמש השנים האחרונות שימש גפני כיזם ומנהל הפיתוח העסקי של חברת הסטרט אפ Prep4, חברה העוסקת בפיתוח מערכות אי לרנינג.

* ז'ק מזרחי (40), עד לאחרונה מבקר מוזיקה ותרבות בעיתון "העיר", מונה למנהל התוכן של "כפיות". במסגרת תפקידו החדש, יהיה אחראי מזרחי על ניהול, עריכה וייצור תכנים עצמאיים בתחום סגנון החיים של סינגלס בישראל עבור אתר כפיות (www.capiyot.com) - מיזם היכרויות אינטרנטי חדש, המבוסס על שיטה ייחודית ליצירת התאמות בין בני זוג פוטנציאליים.

בעברו התמחה מזרחי בכתיבת ביקורות על מוזיקה אתנית, מזרחית ומוזיקת עולם והיה מהכותבים הקבועים במדור "איפה כולם" בעיתון "העיר". כמו כן, שישמש כמנהל בית-התוכן "נמש", המתמחה בהפקת תכנים מערכתיים למדיה וללקוחות עסקיים והיה בין מקימי מהדורת החדשות של חברת הכבלים מת"ב.

* cVidya Networks (סיבידיה), ספקית מובילה של פתרונות Revenue Assurance (אבטחת הכנסה) עבור ספקיות התקשורת המובילות בעולם מינתה את דרור דווידוף לסמנכ"ל מכירות בחברה. דווידוף ישמש כאחראי על מכירות החברה בכל רחבי העולם. בעברו שימש דווידוף כדירקטור בחברת נטגריטי (Netegrity) ולפני כן כמנהל מכירות בחברת אניגמה (Enigma). דווידוף בעל תואר שני במנהל עסקים בארה"ב ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בר-אילן. לאחרונה גייסה cVidya כ-10 עובדים נוספים ובכך הגדילה את כוח האדם בחברה ל-35 איש.

* IFN Systems הודיעה היום על מינויו של שי פורת למנהל פעילות עסקית eIMS. החברה מתמחה בפיתוח יישומים והטמעת פתרונות מתקדמים בתחום ניהול מסמכים ותוכן וניהול תהליכי עבודה ארגוניים. פורת, בן 32, בעל תואר MBA מטעם אוניברסיטת ת"א, בעל ניסיון בתחום ה-Knowledge Management. הגיע מניהול פרויקטים ופיתוח לאחר מספר שנים ב-EDS.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.