מה מחפשת בישראל רשת קמעונאות עם מחזור של 41.2 מיליארד יורו?
SPAR פועלת כיום במערב אירופה ב-16 מדינות עם כ-10,000 חנויות, וכן במרכז ומזרח אירופה ב-11 מדינות עם כ-2,000 חנויות. החברה פועלת גם באפריקה ובמזרח התיכון ב-15 מדינות עם כ-1,100 חנויות, וכן בשש מדינות באסיה עם כ-500 חנויות. בחמש השנים האחרונות פתחה הרשת 840 חנויות ברחבי העולם.
החברה מפעילה מספר פורמטים שונים: חנויות נוחות, חנויות שכונתיות, סופרמרקטים והיפר מרקטים מעל 3,000 מ"ר.
SPAR, הוקמה בהולנד ב-1932 על ידי אדריאן ואן וול ומחזיקה בקצב צמיחה שנתי ממוצע של 5.1%. הרשת רשמה עלייה של למעלה מ-10 מיליארד אירו במחזור המכירות השנתי שלה מאז שנת 2015 וצפויה להגיע על פי התחזיות למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו ב-2025.
עמית זאב שימש עד לאחרונה כמנכ"ל יינות ביתן. לפני כן פעל כ-8 שנים בקבוצת דור אלון, כמנכ"ל רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות. בעבר הוא מילא תפקידים ברשת am:pm. בעבר, רשת חנויות 'נייקי' בישראל, בחברת האופנה GAP. וכן שימש בתפקידי ניהול שונים בקבוצת 'טיב טעם'. זאב בונה בימים אלו יחד עם נציגי SPAR את השקת הרשת בישראל תחת הסכם זיכיון.
- 4.אילן 24/07/2022 14:15הגב לתגובה זוהחזירירות של רשתות השיווק בארץ והצרכן הישראלי שמשלם כל מחיר עם אחוזי רווח שלא מוכרים לרשתות מחו''ל אז הצרכן הישראלי הוא טרף קל ואפשר לעשות עליו אחלה סיבוב
- 3.יוסי 24/07/2022 13:11הגב לתגובה זוהטבות כלשהן יהיו נקודתיות אחרי כל הדרישות של משרד הבריאות , כשרות ומכסים למיניהם, ועלויות שכר עבודה יקרות בארץ אי אפשר יהיה להוזיל באופן משמעותי מחירים לצרכן
- 2.מוכרים גם פול ? (ל"ת)כבשה 24/07/2022 12:41הגב לתגובה זו
- 1.לרון 24/07/2022 10:59הגב לתגובה זותוסיפו עוד אחת "עולמית" והלך עלינו ע"י טביעה במוצרים,"מי יצילנו מרעב"????

סמוטריץ׳: ״מי שלא יוריד מחירים, ימוסה״
״אני לא נגד עשירים״ אומר שר האוצר סמוטריץ׳ בנאום לקראת אישור התקציב ״אבל חייבים לטפל במונופולים״ הוא מכריז מלחמה על הבנקים והיבואנים; ״נצביע רק על חוק גיוס שוויוני״ מוסיף
לקראת אישור תקציב המדינה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים במהלכה נשא נאום שבו הוא פרש את קווי המדיניות הכלכלית שלו ואת המאבק ביוקר המחיה, במונופולים ובמערכת הבנקאית. בדבריו הדגיש השר את חשיבותן של הרפורמות הכלולות בתקציב ואת הצורך, לדבריו, להחזיר כוח לציבור ולשבור ריכוזיות בשווקים המרכזיים.
״אזרחי ישראל, הבנקים לא היו איתכם, בזמן שאתם התמודדתם עם ריבית גבוהה, יוקר מחיה ומשבר ביטחוני, הם גרפו עוד ועוד רווחים. וכך גם המונופולים. הם העלו מחירים כי הם פשוט יכולים. הם ניצלו את המלחמה וגרפו רווחי עתק. תסתכלו על הדוחות הכספיים שלהם ותראו בעצמכם מי שילם את המחיר.
״אנחנו הולכים לטפל בזה. לוודא שהם ישלמו את חלקם, ושאתם תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם. ההצלחות הביטחוניות והכלכליות של מדינת ישראל חייבות לחזור לחשבון שלכם. זה שלכם. אנחנו מרימים את הכלכלה, ומורידים את המחירים. ואני אומר לכם ביושר, אני עובד רק בשבילכם. לא מעניין אותי כמה מיליונים שפכו עליי בקמפיינים פרסומיים כדי לפגוע בי. מה שחשוב לי הוא שאתם תוכלו לחיות פה בזול וברווחה.
״אני לא נגד עשירים. ההפך. אני בעד יוזמה, עבודה ויצירה. אבל אני נגד עושק וניצול. וזה מה שעשו הבנקים בתקופת המלחמה. הייתי שר האוצר הראשון שהטיל עליהם מס, וגם עכשיו אנחנו נמסה אותם. לא ייתכן שבזמן שאתם נלחמים על הקיום הכלכלי שלכם, יש מי שגוזר קופון בעמלות ובריביות.
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״לכן אנחנו פותחים את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית. תחרות שתגרום לכל אזרח בישראל לשלם פחות ריבית על האשראי והאוברדראפט, ולקבל יותר כסף על הכסף שנמצא בפיקדונות. שוק בנקאי חייב לשרת את הציבור, לא את עצמו. במקביל, אנחנו מורידים מסים. פחות מס הכנסה בכל חודש, יותר כסף שנשאר אצלכם בכיס. זו הדרך לחזק את המשק, זו הדרך להחזיר את האיזון.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 1.38% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
