ניידת מד"א
צילום: באדיבות מד"א

פועל במה בן 25 נפל מגובה במסגרת ההכנות לטקס בהר הרצל

מערכת Bizportal | (1)
נושאים בכתבה יום הזיכרון

במהלך ההכנות לטקס יום הזיכרון בהר הרצל, התחשמל פועל במה בן 25 לאחר שנפל מגובה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ראשוני במקום שלאחריו פונה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים כשהוא במצב בינוני עד קשה.

האירוע חל דקות ספורות לפני טקס חנוכת היכל הזיכרון הממלכתי החדש שמתקיים כעת בנוכחות ראש הממשלה, נשיא המדינה, שר הביטחון והרמטכ"ל. בנאומו, אמר ריבלין: "היום, יותר מתמיד, בחנוכת ההיכל המיוחד הזה והקדוש, אנו מבטיחים – זכרון בנינו ובנותינו יהיה נצור בלב האומה מדור לדור". בטקס יודלקו 23,544 הנרות בהיכל, לזכרם של חללי מערכות ישראל.

נזכיר כי לפני כחמש שנים במהלך החזרות לטקס יום העצמאות אירע אסון קריסת מערך התאורה שגבה את חייה של הקצינה הילה בצלאלי ז"ל כשהיא בת 20. התאונה התרחשה לעיני אמה של הילה, מנהלת אתר הר הרצל באותה העת. באירוע נפצעו שבעה בני אדם נוספים. בהסדר הטיעון בפרשה, מנכ"ל החברה שבנתה את הבמה זוכה, הסמנכ"ל ומנהל התפעול נשלחו למאסר בגין גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אורי 30/04/2017 15:51
    הגב לתגובה זו
    אחראי הבטיחות, המעסיק, והפועל - למשפט על עבירה על חוקי הבטיחות
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.