רוצים לשמוע את הסיפורים המטורפים של שימי ריגר?

יוסי כהן |
נושאים בכתבה שימי ריגר

"לפני שלוש עשרה שנה אני יושב באולם בהרצליה ופתאום מקבל טלפון ממישהי שמדברת אלי באנגלית. היא אומרת לי, שימי, מייקל ג'ורדן על הקו. הוא רוצה לדבר איתך. אמרתי לעצמי זה לא יכול להיות. פשוט לא יכול להיות" – שימי ריגר קוראים לי יוסי כהן, אני חי ונושם ספורט מגיל 6 וכותב עליו מגיל 12. תחילה במקומונים בראשון לציון ולאחר מכן גם שותף להקמת אתר הספורט של וואלה, בתקופה שעוד לא היו פה בכלל אתרים שחושבים לעשות משהו שקשור לספורט. עד היום אני כותב מדי פעם לוואלה ספורט, בעיקר על פוטבול (זו פשוט הדרך היחידה לקבל כניסה למשחקים ביציע העיתונאים, מודה). אני חולה על ספורט אמריקני ומעריץ של שימי ריגר מילדות. את שימי לא ממש צריך להציג, וכל מי שמחובר לספורט צריך לדעת מי הוא. אם לא, פשוט תעברו הלאה.

אני מכיר את שימי מאז שאני ילד, אבל אפשר לומר שבעשר השנים האחרונות נעשינו חברים טובים. במשך זמן היכרותנו הוא סיפר לי אינספור סיפורים מעניינים ומרתקים מההיסטוריה הפרטית שלו שמתחילה במנהטן בשנות השישים. מכיוון שאני מת על כדורסל אמריקני, הוא גם סיפר לי המון דברים שקשורים לכוכבי ענק כמו מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס, קובי בראיינט, מג'יק ג'ונסון וועל מאמנים כמו יובי בראון וג'ון קליפרי.

כשמדברים על כדורסל ישראלי אמיתי, שעבורי תקופת הזוהר שלו הסתיימה במעבר בין שנות ה-70' ל-80' (עם מיקי-מוטי, אביגדור מוסקוביץ', פיני חוזז, חיים זלוטיקמן, בועז ינאי והדרבים ההיסטוריים באוסישקין ויד אליהו), הוא בכלל מפליא בסיפורים שאף אחד לא שמע עליהם עד היום. וכן דון שמעון מזרחי, יש לנו המון סיפורים עליך ויש מצב שנסתכן בתביעה.

לפני כמה זמן נפל לי פתאום האסימון (אני עתיק מה לעשות. בילדות שלי עדיין השתמשו באסימונים), ואמרתי, תגיד שימי, הוצאת פעם ספר שמספר את כל הסיפורים האלה? אמר לי לא. באותו רגע החלטתי שאני מתאבד על הדבר הזה. לא משנה מה יקרה, אנחנו הולכים להוציא את סיפור החיים שלו ואת כל הסיפורים הנפלאים של המשוגע הזה, שחווה בימי חייו יותר ממה שמאות אנשים אחרים חוו בחיים שלהם יחד. הוא יספר, אני אכתוב את הספר.

החלטנו שאנחנו עושים הכל לבד: יושבים, מספרים, כותבים, מעצבים, מדפיסים ושולחים. הספר לא מתוכנן לצאת לחנויות, ואלף העותקים שנדפיס מתוכננים ללכת לקהל התומכים בפרויקט. השינוי שעובר על העולם בשנים האחרונות הוא פשוט מדהים. לא סתם סיפרתי לכם שהקמנו את אתר וואלה ספורט בשנת 1999 - פשוט לא היה כלום. היום אנחנו מופגזים באתרים, בלוגים, פורומים, טוקבקיסטים אינסופיים ומבול של מידע שפשוט כבר עובר לידנו בלי להשאיר חותם. אז כן, דוקא עכשיו בין מבול הטראש הדיגיטלי, החלטנו שמוציאים ספר. כזה כמו פעם, שמספר סיפורים וחוויות אמיתיות שאינן תלויות זמן ומקום, שיכולים לעבור לדורות הבאים. שימי ריגר כבר בן שבעים ואם לא עכשיו, אז מתי? 

החלטנו לשתף פעולה עם אתר גיוס ההמונים הדסטארט ולגייס את הכסף מהקהל שצופה ורואה את שימי במשך קרוב לארבעים שנה. בלי העזרה שלכם זה לא יקרה. כל מה שאני מבקש מכם זה להיכנס ללינק הבא: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=14502, לבחור את התמורה שמתאימה לכם ולהיות שותפים להגשמת החלום הפרטי שלנו. גם עליי (מי שמכיר או קרא אינספור כתבות שלי בוואלה, העיר ו-Bizportal) וגם על שימי הוטחו המון ביקורות במשך השנים. על סגנון הכתיבה והדיבור, הדעות, הפרשנות. למרות כל אלה אני חושב שלמען המטרה הזו כולם יכולים להניח את הגרזנים בצד ולאחד כוחות. ספרות הספורט בארץ חסרה וריקה מדי, ואנחנו מאמינים ש'רק רשת' יהיה ספר נהדר. מה אתם חושבים?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.