סופ"ש

הערכות: יותר מ-150 אלף ישראלים יצאו השנה לטורקיה, "ניצני הפשרת היחסים"

נכון, המספרים עדיין לא מתקרבים לשיאים שלפני משט המרמרה, אבל בסוכנויות הנסיעות רואים את השינוי, היעד העיקרי כרגע: אנטליה

על דבר אחד קשה להתווכח, אלמלא תקרית משט המרמרה , סביר להניח שגם היום טורקיה עדיין הייתה היעד מספר אחד לנופש הישראלי בחו"ל. נכון, המספרים היום רחוקים מאוד מנתוני השיא כשבשנת 2008, רגע לפני המשבר הדיפלומטי יצאו לא פחות מחצי מיליון ישראלים לנופש ב'ארץ הקלאבים'. בינתיים נראה כי ההתנצלות של רוה"מ, בנימין נתניהו , שהתקבלה ע"י הממשל הטורקי מתחילה להשפיע על דעתו של הנופש הישראלי למרות ההפגנות האחרונות בכיכר טקסים.

מי שמכיר מצוין את יחסי הגומלין בין שתי המדינות הוא דני צימט, חבר הנהלת מועצת העסקים ישראל-טורקיה ולשעבר איש הפרסום ויחסי הציבור של משרד התיירות הטורקי בישראל (2001-2011). צימט סיפר ל-Bizportal

על תקופת המשבר, "במאי 2009 בשיאו של החרם שהטילו ועדי העובדים הגדולים במדינה על תיירות לטורקיה, הגיעו לישראל כ-50 מלונאים בכירים טורקיים במטרה מוצהרת להפציר בישראלים לחזור לקלאבים ולשווקים בטורקיה".

"הם יצאו מגדרם כדי לשכנע את סיטונאי התיירות והכתבים הישראלים בסלידתם מהצהרותיו הבוטות של ראש ממשלתם ארדואן כנגד ישראל. אך לנוכח סירובם של ראשי הוועדים הגדולים "למחול" לטורקים נאלצו המלונאים הטורקיים לחזור לביתם בידיים ריקות. אז, כמו גם היום, בעידן שלאחר התנצלות נתניהו על תוצאות משט המרמרה, נדמה שרוב ציבור הנופשים בישראל עדיין עומד מול פיתויי ה"הכל כלול", אך בחודש מאי 2013 עלתה תנועת התיירות הישראלית לאנטליה בכ- 45% לעומת שנה קודם, אולי אות לבאות."

צימט מוסיף כי למרות משבר האמון של התייר הישראלי, הדברים נראים אחרת במגזר העסקי, "משבר האמון בתיירות לטורקיה לא חלחל כלל ועיקר להיקף היבוא-יצוא בין שתי המדינות: בשנות המשבר 2009-2012 צמח המאזן הבילטרלי ישראל-טורקיה ב-43% וטורקיה מהווה את יעד היצוא מספר 6 של המשק הישראלי. יחד-עם-זאת, הקשרים האמיצים בין אנשי העסקים הפרטיים בשתי המדינות לא באו לביטוי ביחסם של הסקטור הממשלתי, הצבאי והציבורי בטורקיה כלפי ישראל."

"גם היוונים והמתחרים האחרים לא הצליחו להתמודד עם טורקיה"

מנהל השיווק של חברת הנסיעות איסתא, רונן קרסו, מסר כי, "ניצני הפשרת היחסים בין ישראל לטורקיה נותנים את אותותיהם וחלק מהישראלים מביעים עניין גובר בחזרה לנופשים ב'ארץ הקלאבים והכול כלול'. באיסתא מעריכים שבין 150,000-200,000 ישראלים יינפשו השנה בקלאבים באנטליה. מספר הטיסות לאנטליה כבר עלה בצורה משמעותית. עד פרוץ המשבר טורקיה היתה היעד המוביל ביציאת ישראלים לחו"ל, כאשר בשנת 2008 יצאו לטורקיה למעלה מ-550,000 ישראלים. ההערכה באיסתא היא שתהיה הסטה לא קטנה של לקוחות השנה מאיי יוון לטורקיה".

קרסו מוסיף כי, "בנושא המחירים אגב צריך לציין כי אנטליה התייקרה בצורה משמעותית בשנים האחרונות בעקבות העלייה ברמת החיים בטורקיה ומחירי הנופשונים זולים רק במעט (כ-10%) מאלו שבאיי יוון לצורך השוואה."

יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל בקבוצת אופיר טורס, "מהראשון לינואר עד 30 לאפריל נפשו באנטליה כ-28 אלף ישראלים לעומת 17 אלף בשנה קודמת - גידול משמעותי יחסית. ההערכה שלי היא לפי שניים יותר נופשונים שיוזמנו השנה לעומת השנה שעברה, כשהצפי הוא לעיקר הגידול אמורה להיות הקיץ. אלה לא המספרים שאנחנו זוכרים משנות השיא - כחצי מיליון ישראלים."

גם זפרני מסמן הערכה דומה לזו של עמיתו מאיסתא, "ההערכה שלנו היא למשהו בין 150 ל-200 אלף נופשים בטורקיה לעומת כ-80-90 אלף בשנה שעברה וזה נובע ככל הנראה מהתאוששות ביחסי המדינות. כרגע כל הטיסות הישירות הן בעיקר לאנטליה, אבל אם נראה שינוי בצבר ההזמנות יהיו טיסות גם ליעדים נוספים. בסופו של דבר אין למוצר הזה תחליף בעולם מבחינת הערך תמורת הכסף - גם היוונים והמתחרים האחרים לא הצליחו להתמודד עם טורקיה".

דנה לביא, סמנכל"ית השיווק ב'הדקה ה-90' מוסיפה כי, "אם יחס הנתונים של לפני שלושה חודשים עמד על אחד לעשרה לטובת מזמיני חופשות מהמגזר הערבי, היום זה חזר ליחס של אחד מול אחד. וגם זה מחזק את הסברה שהישראלי מרגיש בטוח יותר לנסוע לטורקיה."

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    ערבים ישראלים-שיסעו ולא יחזרו!!! (ל"ת)
    יהודה 16/06/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    150 אלף בלי טיפת בושה וכבוד! (ל"ת)
    רוקי 16/06/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
  • רובם כמובן ערבים (ל"ת)
    אור 16/06/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    משה 16/06/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
    אין לי כלום נגד העם הטורקי , אך אחרי ההשתלחות של המנהיג הטורקי שממשיך לירוק עלינו. אנו מראים לכולם שהוא צודק ושאנחנו עם ללא כבוד עצמי. אנחנו עם שעבור כמה שקלים יפתח את הרגליים
  • 17.
    היי טק 16/06/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    אחרי ההתנהגות המגעילה של התורכים ממש לא עושה לי חשק. מדובר בישראלים חסרי מודעות ואוהבי נופש הכל כלול בדיוק מהסוג שאני מעדיף להתרחק מהם.
  • 16.
    חרם על חברות של ועדים שנוסעים לתורכיה (ל"ת)
    איפה הכבוד האישי 16/06/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    פינאר 16/06/2013 09:03
    הגב לתגובה זו
    אם כבר אתם מפרסמים כמה יסעו לטורקיה אז תתנו הערכה כמה מהנוסעים לארץ אויב הזאת הם מוסלמים! כל מי שנוסע לטורקיה והוא יהודי אז כאילו הוא עצמו התנצל ובזאת הוא פוגע במדינה שלו! אנשים ללא טיפת כבוד!
  • 14.
    כדי לנסוע מישראל לטורקיה צריך להיות או ערבי או מטומטם (ל"ת)
    לא נוסע לשם אפילו בח 16/06/2013 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    לא אסע לתורכיה לעולם ! (ל"ת)
    א 15/06/2013 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    א 15/06/2013 17:36
    הגב לתגובה זו
    ניתן לגבות 100$ לכל נוסע וכך ניתן לצמצם גירעון
  • 11.
    5 15/06/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    כבוד
  • 10.
    חרם על טורקיה,זיין על ארדואן (ל"ת)
    ירון 15/06/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אבי 15/06/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    אין כאן שום אפליה - יהודים, ערבים, חרדים....
  • טעות!!! לקחת מסים 500 דולר לנוסע (ל"ת)
    יאיר 15/06/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דוד צימרמן 15/06/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    1. הכתבה הנראת לחלוטין כמו כתבה מוזמנת/יחצני"ת מעניין אם זה בתשלום.... 2. להערכתי % 90-% 95 מהנוסעים הם ערבים ולכן היא לא רלוונטית לציבור יהודי. 3. אבל,אם יש יהודים שנוסעים,הרי אלו הם נבלות,חסרי כל כבוד עצמי שעבור " הכל כלול" מוכנים לספוג השפלה ויחס גרוע מצד הטורקים
  • מירון ארונוביץ' 15/06/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    תקרא את הפסקה הבאה: "דנה לביא, סמנכל"ית השיווק ב'הדקה ה-90' מוסיפה כי, "אם יחס הנתונים של לפני שלושה חודשים עמד על אחד לעשרה לטובת מזמיני חופשות מהמגזר הערבי, היום זה חזר ליחס של אחד מול אחד. וגם זה מחזק את הסברה שהישראלי מרגיש בטוח יותר לנסוע לטורקיה." אם אתה יודע על נתונים אחרים אתה מוזמן ליצור איתי קשר בפייסבוק ולהגיד לי בדיוק על מה אתה מבסס אותם. כנראה שלאנשים קשה עם זה שיש ישראלים שמצב היחסים הבעייתי של שתי המדינות לא מזיז להם אלא הכיס שלהם - זה לא צריך לגרום לך להטיל דופי באנשים שאתה לא מכיר.שב"ש.
  • פינאר 16/06/2013 09:06
    עצם התגובה שלה מוכיח שהכתבה מוזמנת על מנת להטעות את הציבור היהודי!
  • ביביזיבי 15/06/2013 15:22
    העורך שלך שמח, כך עושים עיתון, כסף מחד,והרבה מגיבים. הוה גיבור וחכם עם הבעלים(הבועלים), ואתה משת״פ!!! זכור!!!!!!!!!!!!!
  • 7.
    YL 15/06/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    ריחות לא טובים עולים מ הכתבה שאפילו שלשת הקופים לא היו שורדים.. מדוע הכתב חושש לפרט באיזו אוכלוסיה מדובר לרוב ?הרגשתי שמדובר באוכלוסיה שלא היתה בשרות צבאי או נזרקה ממנו אדם עם טיפ טיפה של כבוד לא נוסע למקום ש שונאים אותו ואוהבים רק את כספו
  • 6.
    חנוך 15/06/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    אין לנו מה לעשות שם כל עוד כך נוהגת מפלגת השלטון לא נמכור את כבודינו וכבוד חיילינו עבור חופן דולרים
  • 5.
    chanoch 15/06/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    זה מה שנשאר מהכבוד הלאומי שלנו הכול כלול צריך לומר באופן ברור כל עוד טורקיה והעומד בראשה מתנהגים נגדינו אין לנו מה לעשות שם !!לא יקנו אותנו עבור חופן דולרים
  • 4.
    מה עם התנצלות של ארדואן ? אני לא נוסעת עדיין... (ל"ת)
    לימור 15/06/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
  • עדיין???????? (ל"ת)
    ביביזיבי 15/06/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ביביזיבי 15/06/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    מירון אהרונוביץ , אני מקוה שמשלמים לך בהתאם, כי הרי צריך לשלם את המשכנתא, מוזר בעולם כולו! לא כותבים על נסיעות עכשיו לטורקיה אבל יש גם לוב, וסוריה , צריך להרחיב את האופקים!!!
  • מירון ארונוביץ' 15/06/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    בדקתי את הנתונים, שוחחתי עם אנשים שיש להם נתונים וגם עם מומחה קצת יותר גדול ממך והכותרת היא המסקנה. לא פרסונת ולא נעליים. העובדות מצביעות שיש שינוי מסוים בגישה של הצרכן הישראלי ושזה עדיין רחוק מאוד מהימים הטובים לפני שארדואן החליט לערער את היחסים. שיהיה לך סופ"ש נעים !
  • 2.
    סוכן נסיעות 15/06/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    מתוך ה150K הרוב המוחלט הם ערביי ישראל. פחות מ2000 יהודים יצאו לטורקיה ורובם עוסקים במסחר ולא נסעו כתיירים לנופשונים. כאמור הכותרת מטעה
  • דודלי 15/06/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    היחס בין ערביי ישראל ליהודים השתנה ל-1:1... אז מה מטעה פה ?!
  • 1.
    צריך להיות ממש נבלה כדי לנסוע לטורקיה (ל"ת)
    M-59 15/06/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.