הערכות: יותר מ-150 אלף ישראלים יצאו השנה לטורקיה, "ניצני הפשרת היחסים"
על דבר אחד קשה להתווכח, אלמלא תקרית משט המרמרה , סביר להניח שגם היום טורקיה עדיין הייתה היעד מספר אחד לנופש הישראלי בחו"ל. נכון, המספרים היום רחוקים מאוד מנתוני השיא כשבשנת 2008, רגע לפני המשבר הדיפלומטי יצאו לא פחות מחצי מיליון ישראלים לנופש ב'ארץ הקלאבים'. בינתיים נראה כי ההתנצלות של רוה"מ, בנימין נתניהו , שהתקבלה ע"י הממשל הטורקי מתחילה להשפיע על דעתו של הנופש הישראלי למרות
מי שמכיר מצוין את יחסי הגומלין בין שתי המדינות הוא דני צימט, חבר הנהלת מועצת העסקים ישראל-טורקיה ולשעבר איש הפרסום ויחסי הציבור של משרד התיירות הטורקי בישראל (2001-2011). צימט סיפר ל-Bizportal
על תקופת המשבר, "במאי 2009 בשיאו של החרם שהטילו ועדי העובדים הגדולים במדינה על תיירות לטורקיה, הגיעו לישראל כ-50 מלונאים בכירים טורקיים במטרה מוצהרת להפציר בישראלים לחזור לקלאבים ולשווקים בטורקיה".
"הם יצאו מגדרם כדי לשכנע את סיטונאי התיירות והכתבים הישראלים בסלידתם מהצהרותיו הבוטות של ראש ממשלתם ארדואן כנגד ישראל. אך לנוכח סירובם של ראשי הוועדים הגדולים "למחול" לטורקים נאלצו המלונאים הטורקיים לחזור לביתם בידיים ריקות. אז, כמו גם היום, בעידן שלאחר התנצלות נתניהו על תוצאות משט המרמרה, נדמה שרוב ציבור הנופשים בישראל עדיין עומד מול פיתויי ה"הכל כלול", אך בחודש מאי 2013 עלתה תנועת התיירות הישראלית לאנטליה בכ- 45% לעומת שנה קודם, אולי אות לבאות."
צימט מוסיף כי למרות משבר האמון של התייר הישראלי, הדברים נראים אחרת במגזר העסקי, "משבר האמון בתיירות לטורקיה לא חלחל כלל ועיקר להיקף היבוא-יצוא בין שתי המדינות: בשנות המשבר 2009-2012 צמח המאזן הבילטרלי ישראל-טורקיה ב-43% וטורקיה מהווה את יעד היצוא מספר 6 של המשק הישראלי. יחד-עם-זאת, הקשרים האמיצים בין אנשי העסקים הפרטיים בשתי המדינות לא באו לביטוי ביחסם של הסקטור הממשלתי, הצבאי והציבורי בטורקיה כלפי ישראל."
"גם היוונים והמתחרים האחרים לא הצליחו להתמודד עם טורקיה"
מנהל השיווק של חברת הנסיעות איסתא, רונן קרסו, מסר כי, "ניצני הפשרת היחסים בין ישראל לטורקיה נותנים את אותותיהם וחלק מהישראלים מביעים עניין גובר בחזרה לנופשים ב'ארץ הקלאבים והכול כלול'. באיסתא מעריכים שבין 150,000-200,000 ישראלים יינפשו השנה בקלאבים באנטליה. מספר הטיסות לאנטליה כבר עלה בצורה משמעותית. עד פרוץ המשבר טורקיה היתה היעד המוביל ביציאת ישראלים לחו"ל, כאשר בשנת 2008 יצאו לטורקיה למעלה מ-550,000 ישראלים. ההערכה באיסתא היא שתהיה הסטה לא קטנה של לקוחות השנה מאיי יוון לטורקיה".
קרסו מוסיף כי, "בנושא המחירים אגב צריך לציין כי אנטליה התייקרה בצורה משמעותית בשנים האחרונות בעקבות העלייה ברמת החיים בטורקיה ומחירי הנופשונים זולים רק במעט (כ-10%) מאלו שבאיי יוון לצורך השוואה."
יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל בקבוצת אופיר טורס, "מהראשון לינואר עד 30 לאפריל נפשו באנטליה כ-28 אלף ישראלים לעומת 17 אלף בשנה קודמת - גידול משמעותי יחסית. ההערכה שלי היא לפי שניים יותר נופשונים שיוזמנו השנה לעומת השנה שעברה, כשהצפי הוא לעיקר הגידול אמורה להיות הקיץ. אלה לא המספרים שאנחנו זוכרים משנות השיא - כחצי מיליון ישראלים."
גם זפרני מסמן הערכה דומה לזו של עמיתו מאיסתא, "ההערכה שלנו היא למשהו בין 150 ל-200 אלף נופשים בטורקיה לעומת כ-80-90 אלף בשנה שעברה וזה נובע ככל הנראה מהתאוששות ביחסי המדינות. כרגע כל הטיסות הישירות הן בעיקר לאנטליה, אבל אם נראה שינוי בצבר ההזמנות יהיו טיסות גם ליעדים נוספים. בסופו של דבר אין למוצר הזה תחליף בעולם מבחינת הערך תמורת הכסף - גם היוונים והמתחרים האחרים לא הצליחו להתמודד עם טורקיה".
דנה לביא, סמנכל"ית השיווק ב'הדקה ה-90' מוסיפה כי, "אם יחס הנתונים של לפני שלושה חודשים עמד על אחד לעשרה לטובת מזמיני חופשות מהמגזר הערבי, היום זה חזר ליחס של אחד מול אחד. וגם זה מחזק את הסברה שהישראלי מרגיש בטוח יותר לנסוע לטורקיה."
- 20.ערבים ישראלים-שיסעו ולא יחזרו!!! (ל"ת)יהודה 16/06/2013 10:00הגב לתגובה זו
- 19.150 אלף בלי טיפת בושה וכבוד! (ל"ת)רוקי 16/06/2013 09:30הגב לתגובה זו
- רובם כמובן ערבים (ל"ת)אור 16/06/2013 11:03הגב לתגובה זו
- 18.משה 16/06/2013 09:28הגב לתגובה זואין לי כלום נגד העם הטורקי , אך אחרי ההשתלחות של המנהיג הטורקי שממשיך לירוק עלינו. אנו מראים לכולם שהוא צודק ושאנחנו עם ללא כבוד עצמי. אנחנו עם שעבור כמה שקלים יפתח את הרגליים
- 17.היי טק 16/06/2013 09:24הגב לתגובה זואחרי ההתנהגות המגעילה של התורכים ממש לא עושה לי חשק. מדובר בישראלים חסרי מודעות ואוהבי נופש הכל כלול בדיוק מהסוג שאני מעדיף להתרחק מהם.
- 16.חרם על חברות של ועדים שנוסעים לתורכיה (ל"ת)איפה הכבוד האישי 16/06/2013 09:07הגב לתגובה זו
- 15.פינאר 16/06/2013 09:03הגב לתגובה זואם כבר אתם מפרסמים כמה יסעו לטורקיה אז תתנו הערכה כמה מהנוסעים לארץ אויב הזאת הם מוסלמים! כל מי שנוסע לטורקיה והוא יהודי אז כאילו הוא עצמו התנצל ובזאת הוא פוגע במדינה שלו! אנשים ללא טיפת כבוד!
- 14.כדי לנסוע מישראל לטורקיה צריך להיות או ערבי או מטומטם (ל"ת)לא נוסע לשם אפילו בח 16/06/2013 08:28הגב לתגובה זו
- 13.לא אסע לתורכיה לעולם ! (ל"ת)א 15/06/2013 17:36הגב לתגובה זו
- 12.א 15/06/2013 17:36הגב לתגובה זוניתן לגבות 100$ לכל נוסע וכך ניתן לצמצם גירעון
- 11.5 15/06/2013 16:18הגב לתגובה זוכבוד
- 10.חרם על טורקיה,זיין על ארדואן (ל"ת)ירון 15/06/2013 15:07הגב לתגובה זו
- 9.אבי 15/06/2013 13:15הגב לתגובה זואין כאן שום אפליה - יהודים, ערבים, חרדים....
- טעות!!! לקחת מסים 500 דולר לנוסע (ל"ת)יאיר 15/06/2013 17:57הגב לתגובה זו
- 8.דוד צימרמן 15/06/2013 12:18הגב לתגובה זו1. הכתבה הנראת לחלוטין כמו כתבה מוזמנת/יחצני"ת מעניין אם זה בתשלום.... 2. להערכתי % 90-% 95 מהנוסעים הם ערבים ולכן היא לא רלוונטית לציבור יהודי. 3. אבל,אם יש יהודים שנוסעים,הרי אלו הם נבלות,חסרי כל כבוד עצמי שעבור " הכל כלול" מוכנים לספוג השפלה ויחס גרוע מצד הטורקים
- מירון ארונוביץ' 15/06/2013 12:57הגב לתגובה זותקרא את הפסקה הבאה: "דנה לביא, סמנכל"ית השיווק ב'הדקה ה-90' מוסיפה כי, "אם יחס הנתונים של לפני שלושה חודשים עמד על אחד לעשרה לטובת מזמיני חופשות מהמגזר הערבי, היום זה חזר ליחס של אחד מול אחד. וגם זה מחזק את הסברה שהישראלי מרגיש בטוח יותר לנסוע לטורקיה." אם אתה יודע על נתונים אחרים אתה מוזמן ליצור איתי קשר בפייסבוק ולהגיד לי בדיוק על מה אתה מבסס אותם. כנראה שלאנשים קשה עם זה שיש ישראלים שמצב היחסים הבעייתי של שתי המדינות לא מזיז להם אלא הכיס שלהם - זה לא צריך לגרום לך להטיל דופי באנשים שאתה לא מכיר.שב"ש.
- פינאר 16/06/2013 09:06עצם התגובה שלה מוכיח שהכתבה מוזמנת על מנת להטעות את הציבור היהודי!
- ביביזיבי 15/06/2013 15:22העורך שלך שמח, כך עושים עיתון, כסף מחד,והרבה מגיבים. הוה גיבור וחכם עם הבעלים(הבועלים), ואתה משת״פ!!! זכור!!!!!!!!!!!!!
- 7.YL 15/06/2013 11:52הגב לתגובה זוריחות לא טובים עולים מ הכתבה שאפילו שלשת הקופים לא היו שורדים.. מדוע הכתב חושש לפרט באיזו אוכלוסיה מדובר לרוב ?הרגשתי שמדובר באוכלוסיה שלא היתה בשרות צבאי או נזרקה ממנו אדם עם טיפ טיפה של כבוד לא נוסע למקום ש שונאים אותו ואוהבים רק את כספו
- 6.חנוך 15/06/2013 11:35הגב לתגובה זואין לנו מה לעשות שם כל עוד כך נוהגת מפלגת השלטון לא נמכור את כבודינו וכבוד חיילינו עבור חופן דולרים
- 5.chanoch 15/06/2013 11:32הגב לתגובה זוזה מה שנשאר מהכבוד הלאומי שלנו הכול כלול צריך לומר באופן ברור כל עוד טורקיה והעומד בראשה מתנהגים נגדינו אין לנו מה לעשות שם !!לא יקנו אותנו עבור חופן דולרים
- 4.מה עם התנצלות של ארדואן ? אני לא נוסעת עדיין... (ל"ת)לימור 15/06/2013 11:18הגב לתגובה זו
- עדיין???????? (ל"ת)ביביזיבי 15/06/2013 15:22הגב לתגובה זו
- 3.ביביזיבי 15/06/2013 11:16הגב לתגובה זומירון אהרונוביץ , אני מקוה שמשלמים לך בהתאם, כי הרי צריך לשלם את המשכנתא, מוזר בעולם כולו! לא כותבים על נסיעות עכשיו לטורקיה אבל יש גם לוב, וסוריה , צריך להרחיב את האופקים!!!
- מירון ארונוביץ' 15/06/2013 12:38הגב לתגובה זובדקתי את הנתונים, שוחחתי עם אנשים שיש להם נתונים וגם עם מומחה קצת יותר גדול ממך והכותרת היא המסקנה. לא פרסונת ולא נעליים. העובדות מצביעות שיש שינוי מסוים בגישה של הצרכן הישראלי ושזה עדיין רחוק מאוד מהימים הטובים לפני שארדואן החליט לערער את היחסים. שיהיה לך סופ"ש נעים !
- 2.סוכן נסיעות 15/06/2013 10:54הגב לתגובה זומתוך ה150K הרוב המוחלט הם ערביי ישראל. פחות מ2000 יהודים יצאו לטורקיה ורובם עוסקים במסחר ולא נסעו כתיירים לנופשונים. כאמור הכותרת מטעה
- דודלי 15/06/2013 11:40הגב לתגובה זוהיחס בין ערביי ישראל ליהודים השתנה ל-1:1... אז מה מטעה פה ?!
- 1.צריך להיות ממש נבלה כדי לנסוע לטורקיה (ל"ת)M-59 15/06/2013 10:49הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
