נוקיה סימנס מפטרת גם בישראל: 100 עובדים יופחתו ממרכז הפיתוח

נוקיה סימנס נטוורקס תפחית את מספר עובדיה במרכז הפיתוח בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה
אריאל אטיאס |

נוקיה סימנס נטוורקס, ספקית מוצרי התקשורת הפועלת ב-150 מדינות, תפחית כמאה עובדים ממרכז הפיתוח של החברה בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של 2009.

במרכז הפיתוח הישראלי של נוקיה סימנס מפותחים מוצרי המתגים המיועדים למפעילי תקשורת (Carrier Switches). שוק התקשורת העולמי ספג מכה אנושה בחודשים האחרונים עם קריסת נורטל ופיטורים המוניים בחברות אריקסון ומוטורולה.

עם זאת, בחברה מדגישים, כי מערכי המכירות והתמיכה הטכנית בלקוחות נוקיה סימנס בישראל לא יושפעו מן המהלך. נוקיה סימנס נטוורקס ישראל היא אחד הספקים המובילים בישראל בהספקת ציוד עבור מפעילי התקשורת הגדולים בישראל, ובהם סלקום ופרטנר.

במהלך ינואר היו פרסומים בתקשורת הישראלית, כי נוקיה סימנס תפטר כ-40% מעובדיה בישראל - כ-180 עובדים מתוך כ-460 עובדי החברה. אז, אמרה החברה, כי היא "אינה מגיבה לשמועות או לספקולציות". היום, כאמור מאשררת החברה פיטורי 100 עובדים, כ-21% מעובדיה בארץ.

קו המתגים למפעילי תקשורת שייך ליחידה העסקית המספקת פתרונות לקישוריות ברוחב-פס גבוה (Broadband Connectivity Solutions - BCS). היחידה העסקית מתכננת להתאים את סל מוצריה כך שיתאמו לדרישות המתפתחות של לקוחותיה ברחבי העולם ויענו לאתגרי השוק התחרותי.

השינויים המתוכננים בסל המוצרים הכרחיים, אומרת נוקיה סימנס נטוורקס, זאת על מנת למקד את מאמצי היחידה העסקית במוצרי הדגל של החברה מסדרת A-Series ולהרחיב את סל פתרונות המתגים למפעילי תקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.18%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.