נוקיה סימנס מפטרת גם בישראל: 100 עובדים יופחתו ממרכז הפיתוח

נוקיה סימנס נטוורקס תפחית את מספר עובדיה במרכז הפיתוח בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה
אריאל אטיאס |

נוקיה סימנס נטוורקס, ספקית מוצרי התקשורת הפועלת ב-150 מדינות, תפחית כמאה עובדים ממרכז הפיתוח של החברה בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של 2009.

במרכז הפיתוח הישראלי של נוקיה סימנס מפותחים מוצרי המתגים המיועדים למפעילי תקשורת (Carrier Switches). שוק התקשורת העולמי ספג מכה אנושה בחודשים האחרונים עם קריסת נורטל ופיטורים המוניים בחברות אריקסון ומוטורולה.

עם זאת, בחברה מדגישים, כי מערכי המכירות והתמיכה הטכנית בלקוחות נוקיה סימנס בישראל לא יושפעו מן המהלך. נוקיה סימנס נטוורקס ישראל היא אחד הספקים המובילים בישראל בהספקת ציוד עבור מפעילי התקשורת הגדולים בישראל, ובהם סלקום ופרטנר.

במהלך ינואר היו פרסומים בתקשורת הישראלית, כי נוקיה סימנס תפטר כ-40% מעובדיה בישראל - כ-180 עובדים מתוך כ-460 עובדי החברה. אז, אמרה החברה, כי היא "אינה מגיבה לשמועות או לספקולציות". היום, כאמור מאשררת החברה פיטורי 100 עובדים, כ-21% מעובדיה בארץ.

קו המתגים למפעילי תקשורת שייך ליחידה העסקית המספקת פתרונות לקישוריות ברוחב-פס גבוה (Broadband Connectivity Solutions - BCS). היחידה העסקית מתכננת להתאים את סל מוצריה כך שיתאמו לדרישות המתפתחות של לקוחותיה ברחבי העולם ויענו לאתגרי השוק התחרותי.

השינויים המתוכננים בסל המוצרים הכרחיים, אומרת נוקיה סימנס נטוורקס, זאת על מנת למקד את מאמצי היחידה העסקית במוצרי הדגל של החברה מסדרת A-Series ולהרחיב את סל פתרונות המתגים למפעילי תקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |


צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.