"יצר המציצנות והסנסציה של התקשורת מביא אותה לעבור על החוק בפרסום עדויות של קטינים"

כך מוחה איגוד העובדים הסוציאליים בפני דליה דורנר בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות", נשיאת מועצת העיתונות; פונים בבקשה להפעלת "יד קשה נגד מערכות העיתונים וכלי התקשורת"
משה בנימין |

איגוד העובדים הסוציאליים פנה היום (יום ב') לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, בדרישה שתפעיל יד קשה נגד מערכות העיתונים וכלי התקשורת, העוברים על חוק ההגנה על קטינים, בפרסום עדויות ילדים ונוער, הנגבות על-ידי חוקרי ילדים.

במכתבו מביא יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, כדוגמה את הפרסום היום, על פני עמוד שלם ב"ידיעות אחרונות", של עדויות הילדים מטירת הכרמל, שהיו עדים לרצח אימם על-ידי אביהם. "העדויות, שפורסמו כביכול בשמם של הילדים, מעדותם בפני חוקרי הילדים, עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לאותם ילדים, שהינם נפגעי עבירה, ונועדו אך ורק לשרת את יצר המציצנות של העיתון", כותב פרי לדורנר.

לדבריו, גם במקרים בהם מפורסמות עדויות הקטינים, ללא שם או פרט מזהה אחר, תמיד ניתן לזהותם, שכן לאותם ילדים יש מעגל חברתי נרחב, הן באזור מגוריהם והן בבית הספר, וחשיפת פרטים אינטימיים שכאלה מעדותם, עלולים לפגוע בהם קשה ביותר ולחבל בהמשך הטיפול הסוציאלי בהם, שנועד לשקמם ולהחזירם לחיים נורמטיביים ככל האפשר.

ברגע שהעדויות מגיעות למשטרה ולעורכי הדין הן דולפות החוצה

"עדויות ילדים ונוער נגבות על-ידי עובדים סוציאליים, המוכשרים במיוחד לשמש כחוקרי ילדים ונוער, והם, כמו העובדים הסוציאליים בלשכות הרווחה, אמונים על שמירת חיסיון מטפל-מטופל, וכפופים לכללי האתיקה המקצועית, ומחובתם לשמור על טובת הקטין הנחקר ולמנוע כל פרסום בעניינם", כותב יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי.

"אולם, מרגע שעדויות אלה מגיעות למשטרה או לעורכי הדין של מי מהצדדים המעורבים, דולפות עדויות אלה לתקשורת, ופרסומן, כאמור מהווה עבירה על החוק. עורכי הדין של הצדדים לא בוחלים לעיתים בעירוב קטינים לשם הוכחת חפותו של לקוחם, והתקשורת, במקום לשמש ככלב השמירה של הדמוקרטיה והחוק, משתפת עימם פעולה, במטרה לחשוף את הסנסציה והצהוב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.