כי"ל מספקת את הסחורה: הרווח הנקי זינק ב-83% מעבר לתחזיות

ההכנסות צמחו ב-44% לשיא. גלעד שריג מבנק הפועלים: "אנחנו רואים היום פרומו למה שצפוי ב-2008 אבל יש כמה נקודות מדאיגות"
יוסי פינק |

ענקית הכימיקלים הישראלית כי"ל מדווחת הבוקר על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה, כאשר המכירות ברבעון הרביעי של השנה הגיעו לשיא של 1.2 מיליארד דולר, עלייה של 44% לעומת הרבעון המקביל ב-2006. זאת, בעוד התחזית של בית ההשקעות HSBC מיום חמישי האחרון עמדה על הכנסות של 1.087 מיליארד דולר.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בסכום שיא של 165 מיליון דולר, עלייה של 83% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. על פי התחזיות של HSBC, הרווח של כיל צפוי היה לעמוד על 139.9 מיליון דולר.

נתונים נוספים ברבעון הרביעי מצביעים גם הם על שיפור בתוצאות החברה. כך, למשל, הרווח הגולמי ברבעון זה עלה ב-47% ל-476 מיליון דולר והרווח התפעולי זינק ב-51 והתסכם ב-223.5 מיליון דולר.

מהחברה נסמר בתגובה, כי "הגידול במכירות וברווחיות נובע בעיקר מהגידול בהכנסות במגזר הדשנים, כתוצאה מגידול בכמויות האשלג שנמכרו ומעליית מחירי המכירה של האשלג ודשני הפוספט".

במבט שנתי, הרווח הנקי של החברה זינק ב-43% לרמה של 535 מיליון דולר וההכנסות צמחו ב-28% ל-4.1 מיליארד דולר. כמו כן, הרווח הגולמי טיפס 36% ל-1.5 מיליארד דולר והרווח התפעולי עלה ב-33% ל-714 מיליון דולר. יש לציין כי לשורת הרווח הנקי תרם גם שיעור מס נמוך - 17.6% בשנה החולפת לעומת 27.6% בשנת 2006. בין הגורמים שהשפיעו לחיוב על הוצאות המיסוי הנמוכות ניתן למצוא את התחזקות השקל מול הדולר.

מהתפלגות ההכנסות של החברה עולה, כי 5.9% מהמכירות בלבד בשנת 2009 היו לישראל, כאשר אחוז המכירות הגבוה ביותר היה לאירופה (37.2%) ואחריו אסיה (21.2%). צפון אמריקה היוותה 19.6% מהמכירות. דירקטוריון החברה מציין בדוחות, כי התחזקות האירו מול הדולר תרם גם כן לגידול במכירות לאירופה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".