שוב ירידות באירופה: מדד ה-Stoxx 600 איבד 8.9% מתחילת השנה

כך למעשה הגיע לרמתו הנמוכה מאז ספטמבר 2006. אינדקס ה'פד' למדינת פילדלפיה חיזק את הסנטימנט השלילי בבורסות אירופה לקראת הסגירה
שהם לוי |

המניות האירופאיות נפלו זה היום השלישי ברציפות, בהובלת חברות הכרייה ויצרניות הרכבים, זאת לאחר שהאינדקס המודד את הפעילות הכלכלית בארה"ב נחלש מעבר לתחזיות.

חברת הכרייה הגדולה בעולם, BHP Billiton, נסוגה זה היום השלישי ברציפות, בעוד יצרנית הרכבי היוקרה הגדולה בעולם, Daimler, צנחה לשפל של 10 חודשים. יצרנית התרופות, נוברטיס, רשמה את הירידה החדה ביותר מאז אפריל לאחר שדיווחה על רווחים נמוכים מתחזיות האנליסטים.

מדד ה- Stoxx 600 איבד 0.5% לרמה של 331.07 נקודות, הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר 2006, והשלים ירידה של 8.9% מתחילת השנה בלבד. סקר ה'פד' למדינת פילדלפיה נפל לשפל של שש שנים, והיווה למעשה עדות לכך שהמיתון בשוק המגורים האמריקני מחלחל לתוך הכלכלה הרחבה.

מתוך 18 השווקים שנפתחו למסחר במערב אירופה, סגרו 12 בירידות שערים. מדד הדקס איבד 0.8%, והקאק הצרפתי השיל 1.3%. מדד הפוטסי הלונדוני השיל 0.7%. מדד ה- Stoxx השיל 0.9%, בעוד מדד האירו Stoxx 50 צנח ב-1%.

אירופאיות במרכז

נוברטיס צנחה 3.4% למחיר של 59.2 פרנקים שווצרים. יצרנית התרופות השלישית בגודלה באירופה הודיעה על רווחיה לרבעון הרביעי והחמיצה את תחזיות האנליסטים. התחרות הגנרית לתרופת הלוטרל והלמיסיל היתה בעוכריה של החברה.

מהצד השני של המתרס זינקה Alstom ב-3.1% למחיר של 132.55 אירו. ספקית החשמל השלישית בגודלה באירופה, דיווחה על זינוק של 20% במכירות. הסתכמו ב-4.1 מיליארד אירו, ברקע לביקוש הגובר לחשמל מצד מדינות אסיה והמזרח התיכון, שהקפיץ את הצריכה לחשמל המופק מטורבינות. האנליסטים של בלובמרג חזו רווח של 4 מיליארד אירו, זאת על פי ממוצע התחזיות של 5 אנליסטים. כמות ההזמנות רשם גידול ניכר של 50% והתסכמה ב-7 מיליארד אירו, גם כן מעבר לתחזיות.

מניותיה של British Land, חברת הנדל"ן הגדולה באירופה על פי היקף הנכסים, קפצה ב-5.2% למחיר של 968 פני, העלייה החדה ביותר מאז ה-20 לנובמבר. מפעילת החניונים הגדולה בבריטניה, Segro התקדמה 5.4% למחיר של 499 פני. במורגן סטנלי העניקו למניה "משקל יתר" לעומת "משקל חסר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.