בגיר מתרחבת לגרמניה: רכשה חברה מקומית ב-10 מ' ד'

SCHULER, החברה הנרכשת, בעלת מחזור המכירות שנתי של כ-47 מליון דולר והרווח של כ-1.4 מיליון דולר
סיון איזסקו |

בגיר השלימה את רכישת החברה הגרמנית SCHULER. לפי ההסכם שנחתם, סכום הרכישה יעמוד על טווח של כ- 10 מיליון יורו עד כ- 13.4 יורו, בהתאם להישגי החברה ועמידה ביעדי EBIT.

חברת SCHULER עוסקת ביצור, שיווק ומכירה של ביגוד מחויט לגברים, בגרמניה ובארצות שכנות. עיקר מכירותיה מיועד לרשתות הקמעונאיות גדולות בגרמניה (PRIVATE LABEL). בנוסף משווקת החברה מותג משל עצמה הנמכר בעיקר בחנות החברה.

חברת SCHULER הינה חברה רווחית בצמיחה אשר מכירותיה הסתכמו בשנת 2006 בכ-47 מליון דולר, עם רווח נקי של למעלה ממיליון דולר. גלבוע ציין כי "בכוונת בגיר לנצל את יכולותיה השונות בתחומי הרכש, הייצור ופיתוח המוצר במטרה לסייע להנהלת החברה הנרכשת להתפתח בשווקים בהם היא פועלת כיום תוך שיפור יכולת התחרותיות שלה והרחבת מגוון המוצרים אותם תמכור ללקוחותיה השונים". על פי ההסכם ימשיכו בעלי החברה לשעבר בניהול החברה למשך שלוש שנים נוספות עד דצמבר 2009.

רכישת החברה מתבצעת במקביל לתוצאות שיא עליהן דווחה בגיר בתום 2006. במקביל רשמה החברה צמיחה מרשימה בארה"ב הן בתחום הגברים והן בתחום הנשים, תוך השענות על מכירות מוגברות של מוצרי החדשנות שלה. לאחרונה אף חתמה החברה על הסכם זיכיון עם מותג האופנה האמריקאי הנודע "ניקול מילר". לשיווק 3 מותגים של מילר בצפון אמריקה וכן הקימה חברה בת ביפן שתמשיך במאמצי פיתוח השוק ביחד עם שותפים מקומיים.

גם בישראל ממשיכה בגיר לפתח את פעילותה, כאשר לאחרונה פתחה החברה שתי חנויות נוספות ברשת-בקניון עזריאלי ובקניון קריון בחיפה.

יו"ר החברה צביקה בארינבוים: "הרכישה הנה חלק מהאסטרטגיה העסקית שמטרתה להפוך את בגיר לחברה מובילה בעולם בתחום האופנה המחויטת. בגיר תשלב את היתרונות היחסיים שלה בתחום היצור, הניהול הוורטיקאלי והחדשנות אל תוך החברה הגרמנית".

עוד מוסיף בארינבוים: "הרחבת הפעילות לשוק הגרמני, ביחד עם הצמיחה החזקה בארה"ב והנוכחות בבריטניה, הנה שלב נוסף בדרך למימוש החזון שהיה לנו בעת רכישת בגיר. אנו נערכים כעת לשלב הבא שיכלול המשך רכישות של חברות בעולם מחד והאצת מנועי הצמיחה מאידך".

לדברי עפר גלבוע מנכ"ל בגיר, לחברת SCHULER נוכחות משמעותית בשוק הגרמני, הנחשב לשוק בעל פוטנציאל מכירות מהגבוהים בעולם. לחברה מגוון רחב של לקוחות גדולים בגרמניה וסביבתה והינה בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה. בגיר אינה פעילה בשוק הגרמני וכניסתה לשוק זה באמצעות רכישת SCHULER תגדיל את היקף הלקוחות ואת פוטנציאל הצמיחה שלה.

עוד אומר עפר גלבוע: "אנו מעריכים כי לבגיר ול-SCHULER סינרגיה רבה בניהן ופוטנציאל השבחה רב. ביחד עם יכולת היצור של בגיר, הידע ומוצרי החדשנות אנו מתכוונים להכפיל את מכירות החברה הגרמנית. הרכישה התבצעה לאחר בחינת מספר אפשרויות רכישה באירופה ובארצות הברית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".