זינוק חד של 26% בכמות הגולשים בישראל ביחס ל-2004
ממצאי סקר TIM לבדיקת הרגלי הגלישה של הישראלים חושפים היום כי האינטרנט המהיר הפך לעובדה מוגמרת במציאות של הגולש הישראלי. כ-91% מהגולשים בישראל עושים זאת דרך האינטרנט המהיר. כ-3.4 מיליון גולשים בישראל מגיל 13 ומעלה, מדובר בזינוק של כ-26% בתוך שנה - בשוק שנחשב כרווי.
כ-95% מהגולשים עוסקים באינטרנט בחיפוש מידע, כ-83% מהם קוראים דואר אלקטרוני, ולא פחות מאשר 70% קוראים את העיתונים והחדשות שלהם באינטרנט. כ-61% מהישראלים עוסקים בהורדת קבצים ותוכנות דרך המחשב, כ-55% משתמשים בתוכנות המסרים המידיים, וכ-45% מבצעים פעולות פיננסיות במחשבים.
עוד עולה כי 67% מכלל משקי הבית באוכלוסייה היהודית מחוברים כיום לאינטרנט, כ-69% מכלל משתמשי האינטרנט עושים שימוש כלשהו באינטרנט בתדירות יומיומית (כל יום). אומדן זה משמעו שמדי יום נמצאים באינטרנט כ-2.3 מיליון ישראלים בגילאי 13 ומעלה.
כ-96% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מן הבית וכ-58% נוהגים לגלוש (גם) ממקומות אחרים מחוץ לבית. עוד עולה כי כ-33% גולשים ממקומות העבודה, 18% מבתי"ס ואוניברסיטאות וכ-26% ממקומות אחרים - חברים, בתי קפה וכד'.
בסקר הנוכחי מדווחים כ-41% מכלל משתמשי אינטרנט, כלומר כל אדם חמישי בישראל, על ביצוע קניות או הזמנת מוצרים או שירותים כלשהם באמצעות האינטרנט כהרגל או נוהג קבוע.
כ-43% מכלל הגולשים מדווחים על פעולות רכישה במהלך השנה האחרונה. נזכיר כי בעת המקבילה היה מדובר בכ-40% מהישראלים שביצעו רכישה בשנה החולפת דרך האינטרנט.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
