זינוק חד של 26% בכמות הגולשים בישראל ביחס ל-2004
ממצאי סקר TIM לבדיקת הרגלי הגלישה של הישראלים חושפים היום כי האינטרנט המהיר הפך לעובדה מוגמרת במציאות של הגולש הישראלי. כ-91% מהגולשים בישראל עושים זאת דרך האינטרנט המהיר. כ-3.4 מיליון גולשים בישראל מגיל 13 ומעלה, מדובר בזינוק של כ-26% בתוך שנה - בשוק שנחשב כרווי.
כ-95% מהגולשים עוסקים באינטרנט בחיפוש מידע, כ-83% מהם קוראים דואר אלקטרוני, ולא פחות מאשר 70% קוראים את העיתונים והחדשות שלהם באינטרנט. כ-61% מהישראלים עוסקים בהורדת קבצים ותוכנות דרך המחשב, כ-55% משתמשים בתוכנות המסרים המידיים, וכ-45% מבצעים פעולות פיננסיות במחשבים.
עוד עולה כי 67% מכלל משקי הבית באוכלוסייה היהודית מחוברים כיום לאינטרנט, כ-69% מכלל משתמשי האינטרנט עושים שימוש כלשהו באינטרנט בתדירות יומיומית (כל יום). אומדן זה משמעו שמדי יום נמצאים באינטרנט כ-2.3 מיליון ישראלים בגילאי 13 ומעלה.
כ-96% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מן הבית וכ-58% נוהגים לגלוש (גם) ממקומות אחרים מחוץ לבית. עוד עולה כי כ-33% גולשים ממקומות העבודה, 18% מבתי"ס ואוניברסיטאות וכ-26% ממקומות אחרים - חברים, בתי קפה וכד'.
בסקר הנוכחי מדווחים כ-41% מכלל משתמשי אינטרנט, כלומר כל אדם חמישי בישראל, על ביצוע קניות או הזמנת מוצרים או שירותים כלשהם באמצעות האינטרנט כהרגל או נוהג קבוע. כ-43% מכלל הגולשים מדווחים על פעולות רכישה במהלך השנה האחרונה. נזכיר כי בעת המקבילה היה מדובר בכ-40% מהישראלים שביצעו רכישה בשנה החולפת דרך האינטרנט.