המכס מתאפס - האם מחיר הקורקינטים יירד?
60 אלף קורקינטים נמכרים בשנה - רואים את זה בכבישים בעיקר בת"א; מה המחירים של קורקינטים ולמה לא בטוח שהמחיר יירד בעקבות הורדת המכסים?
בשורה גדולה בשוק הקורקינטים - קורקינטים חשמליים יהיו פטורים ממכס לפחות לשנים הבאות. על פניו, מדובר במהלך שיכול להוזיל מחירים ולשפר את הנגישות לכלי התחבורה המאוד פופולרי. אבל, האם היבואנים באמת יגלגלו את ההטבה הזו לצרכנים?
הרפורמה שנשכחה – וכמה היא עלתה לנו
ב-2022 הכריזה הממשלה על תוכנית להוזלת יוקר המחיה, שכללה הסרת מכסים על שורת מוצרים, כולל קורקינטים חשמליים. התוכנית אושרה, נרשמה בתקנות, אבל כשהגיע הזמן ליישם אותה
– היא
פשוט נתקעה. הסיבה הרשמית? "תקלה" שלא אפשרה לתקן את הצו. שלוש שנים תמימות שבהן הציבור שילם מכס מיותר של 7% על כל קורקינט, בתקופה שבה כלי התחבורה האישיים האלה הפכו לאמצעי תחבורה חיוני לעשרות אלפי ישראלים בערים הגדולות.
לפי נתוני רשות המסים, ב-2024 יובאו לישראל מעל 60 אלף קורקינטים חשמליים בשווי כולל של 24 מיליון דולר - כ-400 דולר לקורקינט (עלות הייבוא , לא עלות לצרכן שהיא בממוצע פי 2-3 מהמחיר הזה). המשמעות היא שהמדינה גבתה כ-1.7 מיליון דולר במכס על קורקינטים.
עבור
הצרכן, זה מתורגם לתוספת של כ-150-200 שקל לקורקינט. נניח שהמחיר הממוצע לצרכן הוא 1,000 דולר - 3,600 שקלים, זה יכול היה להיות - 3,400 (המכס הוא 7% על המחיר שמוערך ב-400 דולר, כ-30 דולר, אך בפועל יש יבואנים רבים שמגלגלים את "מכפיל העלות" כדי להגיע
למחיר גם על
עלות המכס)
מחירי קורקינטים בישראל – כמה אנחנו משלמים?
בדקנו את מחירי הקורקינטים החשמליים בישראל. קורקינט חשמלי בסיסי, כמו דגם Xiaomi Mi Electric Scooter Essential,
נמכר בישראל
בטווח של 1,200-1,500 ש"ח. דגמים בינוניים, כמו Ninebot KickScooter Max G30, עולים בין 2,500 ל-3,500 ש"ח, בעוד דגמים מתקדמים יותר, כמו Inokim OXO או Dualtron Thunder, יכולים להגיע ל-6,000 עד 12,000 ש"ח, תלוי בתוספות כמו סוללה משודרגת או בולמי
זעזועים מתקדמים.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה ההוזלה לא מובטחת?
בשוק תחרותי, פטור ממכס אמור להוריד מחירים, אבל בישראל התמונה מורכבת יותר. אין מנגנון שמחייב יבואנים או משווקים לגלגל את ההטבה לצרכנים.
בשנים האחרונות נרשמה עלייה
חדה בביקוש לקורקינטים חשמליים, במיוחד בערים כמו תל אביב וירושלים, שבהן הם הפכו לאמצעי תחבורה חיוני. במקביל, מחירי הדגמים היוקרתיים עלו ושולי הרווח של היבואנים התרחבו. במצב כזה, הפטור ממכס עלול פשוט להיבלע ברווחים של היבואנים,
בלי שינוי ממשי בתג המחיר.
הסיבה העיקרית היא שוק קטן וסוג של תיאום מחירי מאחורי הקלעים. ברגע שהמכס יירד יהיה מעניין לראות אם יהיה גוף שיוריד מחירים, אם לא - אז השוק בעצם מתיישר להגדלת הרווחים בלי להעביר את הטבה לצרכן.
קורקינטים - פתרון תחבורתי
הקורקינטים אומנם מפריעים ומקשיים על נהגי הרכבים, במיוחד בתל אביב, אבל הם פתרון לרבבות
אנשים. אלמלא הקורקינטים, המצב בכבישים היה גרוע עוד יותר.
הם מקצרים זמני נסיעה, מפחיתים את העומס על התחבורה הציבורית, ותורמים להפחתת פליטות מזהמות.
- 5.המוכרים ימכרו במחיר הגבוה ביותר שהם יכולים!!! (ל"ת)הטבת המס תלך כולה לכיס שלהם 15/05/2025 09:28הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 15/05/2025 09:07הגב לתגובה זוגם אם ישלמו להם כסף כדי שימכרו לצרכנים זה יעלה כמה שיותר !! הצרכן הישראלי אוהב מאוד לשלם! כי הוא לא פראייר הוא מלך הפראיירים! ראו נדלן רכבים סופרים ומה לא.... גובה המחיר כתגובה הטמטום
- 3.בשורה רעה מאוד עוד הרוגים והולכי רגל פצועים מהשטן הזה (ל"ת)אנונימי 15/05/2025 08:52הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 15/05/2025 08:09הגב לתגובה זורק מהדוחות שם על נסיעה פרועה אפשר להשיג את אותם 7% אבודים
- 1.לרון 15/05/2025 07:46הגב לתגובה זובמדינה פצפונת בה כל אחד לבדו במכונית עדיף מנקודת ראיה צנטרליסטית ברור!מבחינת הצפיפות מובן!קורקינט!

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טסלה נפלה ב-4%, אפלובין קפצה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טסלה נפלה ב-4%, אפלובין קפצה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.