אחרי האזהרות - אלארום הציגה תחזית מאכזבת; המניה צונחת

חברת ניתוח הנתונים שהפכה ליקירת המשקיעים בשנה האחרונה, דיווחה על צמיחה של הכנסות של כ-9 מיליון דולר, לצד רווח מתואם של 42 סנט למניה; צופה שתסיים את הרבעון הקרוב עם הכנסות של 7 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים ל-9.3 מיליון דולר.
איתן גרסטנפלד | (6)

חברת ניתוח הנתונים אלארום אלארום 10.18%  מדווחת על צמיחה של 27% בהכנסות הרבעון השני שעמדו על כ-9 מיליון דולר, לצד רווח מתואם של 42 סנט למניה. החברה צופה שתסיים את הרבעון הקרוב עם הכנסות של 7 מיליון דולר (אמצע הטווח), בזמן שצפי האנליסטים היה להכנסות של 9.3 מיליון דולר. בעקבות התחזית החלשה מניית החברה יורדת בכ-29%.

לקריאה נוספת

אלארום זינקה פי 14 בשנה - האם זו בועה או שהעליות ימשכו? ראיון עם המנכ"ל

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2024 עמדו על 8.9 מיליון דולר, עלייה של 27% מ-7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בהתאם לצפי האנליסטים. העלייה נובעת מהגידול בהכנסות של תחום הגישה לאינטרנט לארגונים עסקיים, נטנאט, שעלו ל-8.7 מיליון דולר, ביחס לכ-500 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי מתואם של 42 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 45 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

החברה צופה לסיים את הרבעון השלישי על 7 מיליון דולר (אמצע הטווח), בזמן שצפי האנליסטים היה להכנסות של 9.3 מיליון דולר. בחברה צופים שהכנסותיה של נטנאט בתשעת החודשים הראשונים של2024 יעברו את הכנסותיה בשנת 2023 אז עמדו על 21.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה צופה החברה להציג EBITDA שנתי מתואם של 0.8-1 מיליון דולר. זאת על אף שבמהלך המחצית הראשונה רשמה EBITDA של 6.6 מיליון דולר.

שחר דניאל, מנכ"ל אלארום. קרדיט: יח"צ

"אלארום סיימה את הרבעון השני של שנת 2024 בצמיחה בהכנסות, בשיפור ברווחיות, בייצור מזומנים מרשים ובמאזן איתן, אשר מספקים לחברה את הגמישות והמשאבים הדרושים לה להשקעה בתחומים שיתרמו להמשך צמיחתה," אמר שי אבנית, סמנכ"ל הכספים של אלארום.

אלארום הפכה בשנה האחרונה ליקירת המשקיעים. מניית חברת ניתוח הנתונים זינקה מתחילת השנה בכ-120% והיא נסחרת כעת לפי שווי של כ-410 מיליון שקל. זאת לאחר שבשיא הגיעה לשווי של 1.1 מיליארד שקל בתחילת חודש יולי. אלא שאז פרסמה החברה תוצאות מקדמיות, ששלחו את המניה לירידות שערים חדות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בעת שהייתה קרובה לשיא הזהרנו ואמרנו שהמשקיעים צריכים לשאול את עצמם האם השווי של החברה מוצדק. אחרי הכל עסק שהיה שווה 80 מיליון שקל לא יכול להיות שווה אחרי שנה 850 מיליון שקל, אלא אם מדובר בשיפור פנומנלי בתוצאות העסקיות, פיתוח טכנולוגי מבריק, זכייה בזכיון או זכייה בפיס.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אבטלה סמויה 26/08/2024 19:58
    הגב לתגובה זו
    ביזיון שאין כדוגמתו, ברור שחבורת נוכלים עשתה כאן יד להריץ את המניה , נדרשת בדיקה מקיפה של הראשות לניירות ערך בעלת תקציב מנופח ועשרות עובדים באבטלה סמויה .
  • 4.
    משקיע 26/08/2024 19:28
    הגב לתגובה זו
    אחת ההרצות הפרועות שראיתי בשוק. גם פימפמו בארהב וגם בישראל. מנכל שקנה אופציות במחיר 2 דולר מכר כנרה בפיק והמנייה חזרה לשווי מגוחך....הרצה בקלאסיקה
  • 3.
    מי שאשם הוא המנורה על שוק ההון (ל"ת)
    אפק 26/08/2024 18:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סופו של כל בלון להתפוצץ חברה של נוכלים (ל"ת)
    אלי 26/08/2024 17:41
    הגב לתגובה זו
  • מעוניין 26/08/2024 18:30
    הגב לתגובה זו
    למה? אפשר הסבר למה המניה ככה צונחת?
  • 1.
    מנוסה 26/08/2024 16:24
    הגב לתגובה זו
    לפני כחודשיים כאשר אלארום נסחרה בשווי של למיליארד שח ויותר מכך כתבתי תגובה שמדובר בבדיחה עלובה ולא מצחיקה של הנסד"ק החברה הזו וההנהלה שלה הם רמאים מדופלמים. אני השקעתי בחברה לפני כמה שנים טובות והנהלת החברה דיללה את המשקיעים עד מוות ובעצם המניה ירדה בכ 99 אחוז אז היה להם שם אחר והם היו עוסקים בסייבר והיו מוצאים פרסומים באתר המאיה שכולם היו חרטוט והונאה. תגידו לי חברה עם מאזנים כאלו ורווחיות כזו יכולה להיסחר לפי שווי של כ 300 - 200 מיליון דולר ??? איזה דפוק וחסר מוח יקנה מניה של חברה כזו לפי שווי מנופח כל כך ??? אלוהים ישמור.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳