TSG בדרך להנפקה בתל אביב לפי שווי של מעל 400 מיליון שקל
קבוצת טיאסג'י (TSG), העוסקת בתחום פתרונות התוכנה וטכנולוגיה מתקדמת לשוק הבטחוני, בדרך להשלים הנפקה ראשונית (IPO) בבורסה בתל אביב, לפי שווי של מעל 400 מיליון שקל.
מערכת לחילוץ נ"צ
על פי התשקיף אותו פרסמה החברה, בכוונתה לגייס במסגרת ההנפקה סכום של כ-70 מיליון שקל. לאחר ההנפקה צפוי הציבור להחזיק בכ-14.9% ממניות החברה, לצד בעלות השליטה, פורמולה מערכות פורמולה מערכות -0.84% והתעשייה האווירית שיחזיקו בכ-39.4% כל אחת. אריק קילמן, מנכ"ל TSG, צפוי להחזיק בכ-3.8% מהמניות לאחר השלמת המהלך.
TSG הוקמה בשנת 1999 כחלק ממיזוג של חברת טכם עם מספר חברות נוספות שפעלו תחת חברת נס טכנולוגיות. בשנת 2016 נמכרו מניות החברה לתעשייה האווירות ופורמולה שהחזיקו בה במשותף עד כה. בשנים 2022-2023 ביצעה TSG שתי רכישות של אי פי.אר. מערכות (60%) ובר טכנולוגיות (100%), שנועדו להעמיק את אחיזתה בשוק הרשויות המקומיות. משרדי החברה נמצאים באור יהודה, והיא מעסיקה כ-571 עובדים.
- TSG תתחזק מערכת תת-ימית בהיקף של 3 מיליון יורו
- טיאסג'י בשיתוף פעולה עם RETIA הצ'כית לקראת מכרז אסטרטגי באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר הביטחוני, המהווה כ-70% מפעילותה, מפתחת החברה מערכות שונות, המיועדות לשימוש של זרועות שונות בצה"ל וגופי ביטחון נוספים בארץ ובעולם. בין היתר, מפתחת החברה מערכות שליטה ובקרה התומכות בקבלת החלטות על ידי דרגי הפיקוד הבכיר, במטכ"ל ובפיקודים; מערכות תמונה אווירית ליירוט והתראה; מנוע לבניית תמונה ימית והתראות. לצד זאת לחברה פעילות עם עבור המגזר האזרחי, במסגרתו היא מפתחת החברה מערכות ליבה מתקדמות לניהול רשויות מקומיות, כגון הנהלת חשבונות, גביה, חינוך ורווחה, ניהול שירותי הנדסה ומקרקעין ועוד. החברה מספקת את מוצריה לכ-160 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.
את שנת 2023 סיימה עם הכנסות של כ-295.4 מיליון שקל, גידול של כ-19% ביחס לכ-247 מיליון שקל בשנת 2022. בשורה התחתונה, רשמה החברה מעבר לרווח נקי של כ-12.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA השנתי הגיע לכ-46.8 מיליון שקל, צמיחה של כ-27% לעומת שנת 2022.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳