אורון אחזקות
צילום: אתר אורון אחזקות

אורון זוכה במכרז בסך של 330 מיליון שקל

החברה זכתה במכרז של תניבי ישרא לביצוע עבודות סליליה וגישור להרחבת כביש 41 בין מחלף אשדוד לנמל אשדוד 
מתן קובי |

חברת הבת של  אורון קבוצה 0.86%  - אורון תשתיות ובניה, זכתה במכרז תכנון וביצוע של נתיבי ישראל בתמורה ל-330 מיליון שקל, צמודים למדד המחירים  לצרכן ומדד תשומות הבנייה. החברה תבצע עבודות סלילה וגישור להרחבה של כביש 41 בקטע שבין מחלף אשדוד לצומת הכניסה לנמל אשדוד הכולל את מחלף ניר גלים ומחלף בני ברית. תקופת העבודות על פי תנאי המכרז עומדת על 54 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט צפוי להיות דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה. בתחילת השנה החברה רכשה את מחצבת דושן ממחצבות כנרת לאחר שזו מכרה את המחצבה ברווח של 50% לאורון. המחצבה מתפרשת על פני כ-247 דונם והעתודות בה כוללות 19.5 מיליון טון של חומר: 14.4 מיליון טון של חומרים המתאימים ליצור אגרגטים (חצץ או חול למילוי בטון) ו-5.1 מיליון של חומר לסלילה. בסוף חודש אוגוסט האחרון יצא לדרך פרויקט המטרונית בקריית אתא, אשר החברה זכתה במכרז לביצוע עבודות המקטע הראשון של הפרויקט בתמורה ל-75 מיליון שקל. מניית החברה נסחרת כעת במחיר של 9 שקל למניה ולפי שווי שוק של 588 מיליון שקל. ב-12 החודשים האחרונים מניית החברה ירדה ב-35%, אז עמדה על שער של 12 שקל למניה.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.