ראיון

ויקטורי ממשיכה להמריא - גידול של 10.6% בפדיון מחנויות זהות

"הפדיון מחנויות זהות הוא הנתון הכי משמעותי" אומר אייל רביד בראיון לביזפורטל, על רקע תוצאות שיא; המניה משלימה ראלי קורונה של כ-63%
צחי אפרתי | (5)

רשת הקמעונאות ויקטורי -1.84% , בניהולו של אייל רביד, מדווחת על שיא נוסף בהכנסות - 592 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון עלה ל-12.7 מיליון שקל. החברה מציגה שיפור במדדי שיעור הרווחיות הגולמית והתפעולית וגם גידול בפדיון מחנויות זהות של 10.6% - על כך אומר אייל רביד מנכ"ל ויקטורי "זה הנתון הכי משמעותי" וגם מוסיף בקשר לסניפים החדשים שנפתחו השנה "להגיע בפרק זמן כזה לרווחיות בסניפים חדשים זה אומר הכל"

 

הכנסות הרבעון השני של 2020 הסתכמו בשיא של 592 מיליון שקל, עלייה של 32% בהשוואה ל-447 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול במכירות נבע מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בפדיון חנויות זהות. קצב המכירות ברבעון מוביל את החברה לקצב מכירות שנתי של כ-2.4 מיליארד שקל.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-12.7 מיליון שקל עלייה של 52% בהשוואה ל-8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-10.6%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך הרבעון עלה ל-8.8 אלפי שקל למ"ר לעומת פדיון ממוצע של כ-8.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עלה ל-9 אלפי שקל למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-8.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

>במקביל פרסמה טיב טעם דוחות חזקים - המניה מזנקת ב-23% 

שיפור בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי ברבעון השני של  2020 הסתכם בסך של 151 מיליון שקל, עליה של 34.4%, בהשוואה ל-112.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-25.5% לעומת 25.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח התפעולי הסתכם בסך של 24 מיליון שקל, עליה של  48.2% בהשוואה ל-16.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד על 4.1% בהשוואה לשיעור של 3.6%  ברבעון המקביל אשתקד.

עוד אומר אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "החנויות חדשות נכנסו לעבודה כולל אלה שנכנסו בדצמבר יודעות לייצר רווח. שלושת הסניפים שנפתחו בסוף רבעון ראשון, שניים מתוכם בקניונים שלא עובדים ועדיין אלו סניפים מאוזנים למרות שהשקענו שם הרבה מאוד כסף. הייתה השקעה חד פעמית של 2.5 מיליון שקל שלא יהיו ברבעון הבא שאם מנטרלים אותה יש רווח בסניפים. להגיע בפרק זמן כזה לרווחיות בסניפים חדשים זה אומר הכל"

"גם ברבעון השני הצגנו תוצאות שיא המשקפות צמיחה לקצב מכירות של כ-2.4 מיליארד שקל. הצמיחה נובעת ממספר גורמים ביניהם כניסת לאזורים שלא היינו פעילים בהם, חשיפה לציבור צרכנים חדשים, נאמנות מלקוחות ותיקים ולקוחות חדשים שהתנסו בחווית הקניה ברשת וכן מעלייה ברכישה באינטרנט, אשר הובילו לעלייה בנתח השוק של ויקטורי. צמיחת הרשת תומכת בהמשך שיפור תנאי הסחר ורווחיות גולמית עולה שמובילה לשיפור בכל הפרמטרים התפעוליים, ולראייה, היקף הרווח במחצית הראשונה של 2020 דומה להיקף הרווח של כל שנת 2019.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"לויקטורי קופת מזומנים של 124 מיליון שקל ותזרים שוטף של 127 מיליון שקל מתחילת השנה מעידים על איתנותה הפיננסית של הרשת ויכולתה לממש הזדמנויות צמיחה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, זאת לצד תוכנית סדורה של פתיחת סניפים באזורים חדשים. בהסתכלות קדימה, גם המחצית השניה של 2020 צפויה להיות חזקה על רקע צמיחה בהכנסות ועליה בנתח השוק ובהיקף הרווחים של הרשת."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ככה זה שמנכל הרשת חי את רצפת המכירה (ל"ת)
    דודי .א 21/08/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יוסי 20/08/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
    הבחורים שם עושים עבודה טובה. צמיחה מובטחת
  • 3.
    שי 20/08/2020 14:55
    הגב לתגובה זו
    כי מה אנחנו יודעים לעשות? לאכול ולמות
  • 2.
    jacob2zur 20/08/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    השירות גרוע מאד, אין מחירים על מוצרים, המחירים בשמיים, החנות בפ"ת ריקה כמעט תמיד.. לא מסתדר לי עם הכתבה.. לדעתי הכתב צריך לבדוק את הנתונים שהוא מקבל ולאמת אותם... או שיש לבחור כתב אוביקטיבי ולא BIASED
  • 1.
    עם מסכן 20/08/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
    טיב טעם, ויקטורי, רמי לוי, קסטרו, פוקס חחחח. דובאי תרויח הרבה כסף מהעניים הישראליים
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

חוזה מכירת דירה CHATGPTחוזה מכירת דירה CHATGPT

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?

דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה נדלן מכירת דירה

דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.

רבעון חלש

הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד. 

סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות. 

לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר. למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.

חולשה בת"א

אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳, שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.