מפעל אדמה בסין ייצור
צילום: גיא בן סימון

ברם מדווחת על ירידה של 11% בהכנסות ומעבר לרווח של 325 אלף שקל

למרות הירידה בהכנסות, השיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית הובילו למעבר לרווח בשורה התחתונה, לעומת הפסד נקי של 877 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת מוצרי הפלסטיק  ברם תעשיות 0%  דיווחה על ירידה של כ-11.2% בהכנסות הרבעון השלישי, שיפור מהותי בשולי הרווחיות הגולמית ומעבר לרווח נקי של כ-325 אלף שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2019 ירדו בכ-11.2%, ועמדו על כ-29.3 מיליון שקל, לעומת כ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות מיוחס לירידה זמנית במגזר המוצרים הייחודיים לבית.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-325 אלף שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד נקי של כ-877 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשיפור ברווח הגולמי והתפעולי.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השלישי עמד על כ-6.3 מיליון שקל (21.4% מההכנסות), עלייה של כ-17.8%, לעומת כ-5.3 מיליון שקל (16.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשולי הרווח הגולמי מיוחס לירידת מחירי חומרי הגלם בתקופת הדוח, שינויים בתמהיל המכירות, ויישום התקן החדש בנושא חכירות בתקופת הדיווח.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי עמד על כ-757 אלף שקל לעומת הפסד תפעולי של 765 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי מיוחס לעלייה ברווח הגולמי, וכן לירידה בהוצאות המכירה אשר הסתכמו בכ-2.7 מיליון שקל, לעמות כ-3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ובשיעורן ביחס למכירות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איש 01/12/2019 10:33
    הגב לתגובה זו
    זה לא העידן שלהם יותר...ככל שיגבר הלחץ של הירוקים המטורפים...רק תחשבו איזה לחצים יופעלו על חברות מהסוג הזה.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אלביט תעלה - טאואר תרד; האם הסנטימנט החיובי יחזור?

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0%     מדד ת"א 90 0%   מדד ת"א 125 0%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים 0%   מדד ת"א-ביטוח 0%   , מדד ת"א נדל"ן   מדד ת"א נפט וגז 0%    מדד ת"א בטחוניות 0%  

דולר שקל רציף