ראיון

"הפעילות של ברם תצמח בשיעור דו ספרתי ב-2022"

אלי ברמלי, מנכ"ל החברה המייצרת אריזות ומוצרי פלסטיק אומר שיכפילו תוך שלוש שנים את השימוש בומרים ממוחזרים, מדבר על עליית מחירי חומרי הגלם ושיבושי האספקה ומסביר: "מנוע הצמיחה העיקרי הוא להגדיל את הסל של הלקוחות הגדולים בארה"ב"

סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה ברם תעשיות ראיון

משפחת ברמלי מחזיקה (57%) ומנהלת את ברם תעשיות 2.38%  הפועלת בשני תחומים עיקריים: יצור אריזות פלסטיק לתעשיית המזון וייצור מוצרי פלסטיק לבית. ברם מוכרת גם בארה"ב ויש לה שיתופי פעולה עם תאגידים אמריקאים גדולים, כמו  WALMART , בד בת' אנד ביונד  BED BATH   ועוד. בשיחה עם ביזפורטל, המנכ"ל אלי ברמלי מספר על מנועי הצמיחה של החברההמבוססים על הגדלת שיתופי פעולה עם אותן ענקיות.

"ב-2022 אנחנו צופים צמיחה דו ספרתית, בעיקר גידול בארה"ב עם אותם לקוחות גדולים שפיתחנו עבורם מוצרים" הוא אומר. "בכלל אנחנו מעריכים שנראה גדילה מהותית בפעילות בשנים הקרובות. המטרה העיקרית היא להגדיל את סל המוצרים לחברות הגדולות האמריקאיות, שם רוב הפעילות שלנו. יש לנו מפעל ייצור בג'ורגיה שמונה 80 עובדים".

איך נראית הפעילות שלכם בארץ?

"גם בישראל יש לנו פעילות משמעותית, בתחום אריזות המזון לתעשייה המקומית. אנחנו מייצרים מוצרים למחלבות גד, תנובה וטמפו. ברם עובדת מול רוב מפעלי המזון הגדולים בארץ, ועם תעשיית האיסוף העצמי". 

השימוש בפלסטיק משפיע לרעה על הסביבה, מה הפתרון שלכם?

"אנחנו משתדלים לנקוט במדיניות אקולוגית ככל האפשר, אנו ממחזרים חומרי גלם. בתחום הצריכה לבית אנו מתבססים בשיעור של 30% על חומרים ממחוזרים, והשאיפה שלנו היא תוך שנתיים-שלוש להגיע לשיעור של 70% בהתבססות על חומרים ממוחזרים בייצור שלנו, הדגש שלנו הוא על חדשנות, ועל הצד הסביבתי".

אתם ממשיכים לעבור תקופה קשה מבחינת מחירי חומרי הגלם שאתם מייבאים.

"עברנו שנה לא פשוטה, מבחינת ייבוא ואספקת חומרי גלם, בעקבות בעיות תובלה בכל העולם על רקע התפשטות נגיף הקורונה שרם לשיבוש פעילות בשנה האחרונה. למרות שבתעשייה המקומית פה בארץ יש יחסית אספקה טובה, בפעילות בארה"ב עדיין יש בעיות אספקה וגם המחירים גבוהים ביותר, הם עדיין בשיא שלהם. תחילת 2021 הייתה התקופה הקשה ביות לחברה, יש  כעת שיפור בייבוא חומרי הגלם, אך הוא קל וכמעט ולא מורגש, אבל אנחנו אופטימיים ואנחנו צופים שהתקופה הזו תסתיים בסוף השנה הנוכחית".

איך אתם מתמודדים עם המחסור בחומרי הגלם? 

"רכשנו כמובן חומרים יקרים יותר, אבל האספקה בשוק המקומי היא אספקה סדירה כאמור. לכן בארץ העלנו מחירים בצורה מאוד מתונה. לעומת זאת,  בארה"ב העלנו את המחירים בצורה הרבה יותר משמעותית, אין מה להשוות בכלל. אנחנו צופים שלקראת סוף השנה הייבוא מחו"ל יהיה סדיר יותר, וגם המחירים יתחילו לרדת".

החברה דיווחה זמן קצר לפני השיחה עם ביזפורטל, כי חברה נכדה חתמה על הסכם לאספקת מוצרי פלסטיק לאחסון בתחום המוצרים לבית. לפי הערכות החברה, כי היקף ההזמנות השנתיות יהיה בגובה של כ-4.8 מיליון דולר וזאת לתקופה של 3 שנים ובסה"כ כ-14.4 מיליון דולר, רכישת המוצרים צפויה להתבצע החל מינואר 2022.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברה מדהימה. (ל"ת)
    אטדגי 05/08/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳