אופל מכונית
צילום: מתוך אתר הבית אופל ישראל

שגריר: CAR2GO קיבלה הקצאת תשתיות במלטה - מניית החברה מזנקת

מניית החברה מזנקת 6% ורושמת עלייה של 152% מתחילת השנה
נועם בראל |
נושאים בכתבה רכב תשתיות

חברת שגריר דיווחה היום כי חברת הבת שלה CAR2GO תקבל ממשרד התחבורה במלטה הקצאת תשתית להקמת מערך שיתוף רכבים באי מלטה וגוזו לתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכת החוזה לשנתיים נוספות.

CAR2GO זכתה בשנה שעברה במכרז להקמת שיתוף רכבים חשמליים שפרסמה ממשלת מלטה בשנה שעברה, ולאחר חתימת החוזה היום עם משרד התחבורה של ממשלת מלטה, יוצא הפרויקט לפועל בהקצאת התשתיות שתחל מהיום.

הפרויקט יוקם בטווח זמן של כ-12 חודשים ובמסגרתו יופעלו 150 כלי רכב חשמליים, כאשר לפרוייקט יוקצו 450 חניות ברחבי האי ותוקם רשת של 225 עמדות טעינה כפולות לשימוש משתמשי שיתוף הרכבים.

גיל לייזר, מנכ"ל חברת CAR2GO: "חברת CAR2GO אשר ביססה את מעמדה כחברת שיתוף הרכבים המובילה בישראל באמצעות פרוייקטים מורכבים ומאתגרים, מתרחבת לראשונה מעבר לגבולות ישראל בזכות טכנולוגיה מתקדמת וייחודית לניהול ותפעול מערך שיתוף רכבים, אשר הינה מהמובילות בעולם. אנו נמשיך לבסס את מעמדנו ונמנף את יכולתנו הטכנולוגיות וניסיוננו הרב לפרוייקטים נוספים בעולם התחבורה השיתופית"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל אלחינאי טריא
צילום: סטרוגו צילומים

טריא פורעת את תיק המשכנתאות שלה בהיקף של 400 מיליון שקלים

לפי הודעת החברה, הכסף צפוי לזרום חזרה למשקיעים בפלטפורמת ה-P2P שלה


הדס ברטל |

חברת טריא (Tarya) מקבוצת לוזון, פורעת את תיק המשכנתאות שלה בהיקף של כ-400 מיליוני שקלים, כאשר אותם היא מתכוונת להזרים חזרה למשקיעים בפלטפורמת ההשקעות המנוהלת על ידה. זאת באופן שיאפשר מענה ליתרת בקשות המשיכה, בתוספת תשואה, בתוך מספר שבועות. מדובר על מתן מענה ליתרת בקשות המשיכה שנותרו בפלטפורמה לאחר שבשנתיים האחרונות השיבה טריא למשקיעים כשני מיליארד שקלים בריבית מצטברת של כ- 220 מיליוני שקלים.  בטריא מציינים כי הכספים שיתקבלו בעסקה יאפשרו לה להשלים בתוך שבועות ספורים את המענה לכלל בקשות המשיכה הפתוחות בפלטפורמה (למעט הלוואות בפיגור, העומדות בממוצע רב שנתי על  כ 0.3% לשנה, ובהן תמשיך לנהל החברה את הליכי גבייה).

עם העברת יתרת תיק המשכנתאות, תסיים טריא את השקעותיה בהלוואות ארוכות טווח ותתמקד בהשקעות בנדל"ן איכותי למגורים בישראל לטווח קצר, כגון, קבוצות רכישה והלוואות גישור. המהלך יאפשר למשקיעי טריא ליהנות ממסלולים קצרים, מועד פרעון מוקדם, תשואה מותאמת לסביבת ריבית משתנה ותשואות גבוהות יותר. לפני כשנתיים  מספר חברות, ביניהן טריא, נקלעו לקושי משמעותי בהחזרת כספי המשקיעים שנוצר משילוב של עליית ריבית וגל משיכות מהקרן.

מטריא מוסרים כי למרות האתגרים בשוק ההשקעות האלטרנטיבי בשנים האחרונות, החברה הצליחה לאורך כל התקופה להשיב כספים למשקיעים באופן סדיר ובתשואות משמעותיות ,תוך שמירה על רציפות תפעולית מלאה וניהול סיכונים אחראי.

יו"ר טריא, עמוס לוזון: "טריא הוכיחה את עצמה כחברה אמינה, מקצועית ואיתנה גם בתנאים מאתגרים, והיום היא נכנסת לשלב חדש עם בסיס פיננסי חזק ואמון מחודש מצד המשקיעים".

עמוס לוזון
עמוס לוזון - קרדיט: קמליה

גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף
ראשוני

IBI בתחילת סיקור לנאוויטס: "אפסייד של 29%"

ב-IBI אומרים ששותפות הנפט והגז מתקדמת מ"עידן ההשקעה" ל"עידן התזרים"; הנכסים במפרץ מקסיקו ובאיי פוקלנד ויציבות במחירי הנפט תומכים בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 153.21 שקל - אפסייד של 29.4% - "להערכתנו, קבלת FID בסי ליון צפוי להעלות את שווי סי ליון במודל שלנו ביותר מכ-50% מהשווי הנוכחי"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

בית ההשקעות IBI בתחילת סיקור על שותפות הגז והנפט נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -1.1%   , עם המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 153.21 שקלים מה שמייצג פוטנציאל עלייה של 29.4% ממחיר הנעילה הקודם שעמד על 118.40 שקלים. האנליסט רועי שגייט, מומחה האנרגיה ב-IBI, מדגיש בסקירה את המעבר של החברה מעידן של השקעות כבדות לעידן תזרים מזומנים יציב, תוך הסתמכות על נכסים מוכחים במפרץ מקסיקו ובאיי פוקלנד. "שננדואה כבר מפיק ונמצא בתהליך רמפ-אפ כ-Hub תשתיתי שמחבר נכסים נוספים", כותב שביט, "ובכך מוריד עלות ליחידה, מייצב פלטו ומעלה את ה-EBITDA וה-FCF בשנים הקרובות".

בסקירה IBI גם מציינים את התשואה הפנומנלית שהשיגה המניה מאז ההפקה. נאוויטס, שהונפקה בתל אביב באוקטובר 2017, רשמה תשואה מצטברת של כ-1,585% - לעומת 174% במדד ת"א 125. ההצלחה נובעת מיכולת ביצוע גבוהה, זיהוי נכסים בעלי פוטנציאל, פיתוח בעלויות נמוכות, מימון ממוקד ותפעול יעיל המוביל להפקה. שווי השוק עומד על כ-13.7 מיליארד שקל.

באיבי אי מהוונים כיום את הפרויקט בשיעור היוון של 18% לפני קבלת החלטת ההשקעה הסופית בפרויקט (שצפויה בשבועות הקרובים), אבל שיעור זה צפוי לרדת עד לרמה של 13% עד תחילת ההפקה, מה שצפוי להגדיל את השווי של פרויקט סי ליון בכ-50%, ולהעלות בהתאם את מחיר היעד. "להערכתנו, קבלת FID בסי ליון צפוי להעלות את שווי סי ליון במודל שלנו ביותר מכ-50% מהשווי הנוכחי".

נזכיר כי רק לאחרונה חשפנו כאן כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך - נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה