גרף

ב-IBI השיקו היום סיקור לאחת המניות הכי חמות בת"א - ותראו את מחיר היעד

לא הרבה מניות גדולות בבבורסה ת"א נסחרות כעת בצמוד לשיא כל זמנים,  דורין פלס השיקה סיקור לאחת המעניינות
גיא ארז | (6)
נושאים בכתבה פרוטרום

בתחילת החודש נגעה מניית פרוטרום בשיא כל הזמנים לאחר מהלך עליות מהיר של 45% מאז ספטמבר האחרון. שווי השוק של החברה כבר הגיע ל-12.2 מיליארד שקלים והפך אותה לחברה מספר 12 מבחינת שווי שוק בת"א, כאשר היא מותירה מאחור ענקיות כמו בנק מזרחי או חברות כמו אסם וקבוצת דלק. והיום בבית ההשקעות IBI החלו לסקר את המניה. האנליסטית דורין פלס ועוזרת המחקר שירה אחיעז כותבות בהמלצה כי מדובר ב"חברה איכותית עם התרחבות מואצת ומניה שמגיבה בהתאם", אבל לגבי עתיד המניה, היא חיובית קצת פחות. "אסטרטגיית הצמיחה של החברה נובעת מיכולת המשך ביצוע הרכישות במחיר אטרקטיבי והטמעתן, כאשר תהליך הקונסולידציה בשוק תורם לניצול הזדמנויות", ציינו ב-IBI, וטענו כי מגמה זו צפויה להימשך גם בשנים הקרובות, "אך לא באותו קצב מסחרר, למרות שסכומי הרכישות עשויים לעלות, בעיקר בשל העובדה כי פרוטרום בגודלה הנוכחי צריכה רכישות משמעותיות יותר בכדי לצמוח". נציין בעניין זה כי פרוטרום רכשה 12 חברות ב-12 חודשים.  בשורה התחתונה, בבית ההשקעות מעריכים כי עליית מחירי המנייה כבר מגלמת חלק ניכר מהציפיות לביצועים העתידיים שלה, וממליצים עליה ב'תשואת חסר', עם מחיר יעד של 190 שקל - נמוך בכ-5% ממחירה הנוכחי. כאמור, לפי הסקירה הנוכחית בבית ההשקעות לא חיוביים על מחיר המניה, אך מציינים כי תסריט אפשרי הינו שהגלגל יסתובב ופרוטרום תירכש בעצמה על ידי אחת החברות הגדולות בתעשייה: "יש סבירות, אבל כנראה שלא בטווח הקצר". האנליסטית פלס מדגישה כי מודל הערכת השווי שלה "אינו לוקח בחשבון את התרחיש של רכישת פרוטרום על ידי גורם חיצוני, אשר עשוי לתרום להצפת ערך משמעותית". מניית פרוטרום נסחרת לפי שווי של 11.6 מיליארד שקל, לאחר שזינקה כאמור בכ-40% ב-12 החודשים האחרונים. מתחילת השנה איבדה המניה מעל ל-4% מערכה. מניית פרוטרום מ-2015:

רשימת מניות המעו"ף לפי תשואה ב-12 החודשים האחרונים (ללא מיילן):

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    shir.halel 21/03/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    רק ההפסדים מניה זבל אפילו ארית יותר טוב ממנו
  • 4.
    אלי 21/03/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    פרוטרום ממשיכה לצמוח פנימית וחיצונית, הרבה בשר להמשך שיפור רווחיות ואני משוכנע שעוד רכישות טובות תבואנה השנה. כל מי שהשקיע בחמש השנים האחרונות הרוויח והקרנות והמשקיעים הגדולים בעולם נכנסו להשקעה מהותית בחברה. כל הקשקשנים והאנליסטים החובבים יאכלו שוב את הכובע....
  • 3.
    יניב 21/03/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    גם בזק עלתה הרבה רווח יורד גם אלביט מערכות מכירות ורווח עולה באופן קטן 10 אחוז. המניה עלתה 70 אחוז גם נייס רצה המון בלי צמיחה בומבסטית לעומת טבע מכפיל צפוי של 9 אפילו בלי העיסקה עם אלרגן ירדה המון שלא בצדק
  • 2.
    קורא נתונים 21/03/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    גם עליה המליצו מיטב המומחים שהיא תעלה ..ותעלה , קנתה חברות ללא סוף ומינפה עצמה לדעת "קצת" בילפה בדוחות השנתיים וגורלה מי יודע ? ..יכולה להגיע לפשיטת רגל או להימכר בחלקים סימון VRX
  • 1.
    איפה האנליסט הגבר שימליץ מכירה?? (ל"ת)
    המניה יקרה 21/03/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
  • זאת בדיוק ההמלצה שלהן (ל"ת)
    אנליסט גבר 21/03/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.