פרוטרום בשנת שיא: ההכנסות צמחו ב-6.5%, הרווח הנקי זינק; הציבה יעד מכירות שאפתני
חברת פרוטרום, העוסקת בייצור ושיווק טעמים וחומרי גלם ייחודיים, פרסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים, ולפיהם החברה ממשיכה לצמוח בסעיפים החשובים: הכנסות החברה צמחו בשנת 2015 ב-6.5%, והגיעו לשיא של 873 מיליון דולר.
לאחר הדו"חות, מניית פרוטרוםעולה בשיעור קל של כ-0.7%.
גם בשאר הסעיפים הציגה החברה נתונים נאים, כשה-EBITDA צמח ב-26.4% לשיא של 170 מיליון דולר (בנטרול הוצאות חד פעמיות והשפעות מטבע), והרווח הנקי זינק ב-33.5%, גם כן לשיא של 110.8 מיליון דולר (נדגיש כי גם סעיף זה הינו בנטרול הוצאות חד פעמיות והשפעות מטבע).
החברה נהנית גם משיא בתזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת, כשזה צמח ב-13.4% ל-91.7 מיליון דולר.
בהסתכלות קדימה, החברה צופה כי ב-2016 היא תגיע לשנת שיא נוספת מבחינתה. בהודעת החברה אף נמסר כי בשנת 2020 היא הציבה יעד מכירות של- 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה.
מניית החברה דשדשה מתחילת 2016 (החלשות של 2.2%), אך ב-12 החודשים האחרונים רשמה זינוק של מעל 50%. שווי החברה עומד כעת על כמעט 11.5 מיליארד שקל.
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "שנת 2015 היא אבן דרך נוספת במסע הצמיחה המהירה והרווחית שלנו. יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המשלבת צמיחה פנימית רווחית בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות אסטרטגיות שתורמות לשיפור המתמשך בתוצאותינו מביאים לשנת שיא נוספת בהכנסות, ברווח וברווחיות, בתזרים המזומנים וברווח למניה.
- IFF: הרווח נפל ב-39% אך עקף את צפי האנליסטים
- IFF: ההכנסות עלו ב-4%; עקפה את צפי האנליסטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.רועי 18/03/2016 11:21הגב לתגובה זומילים כמו חול ואין מה לאכול מכרתי
- 2.מאוכזב 18/03/2016 11:18הגב לתגובה זוהשקעתי בפרוטרום והרגשתי פחדים המניה התנהגה בהפותנתיה ברתי כל עוד רוחי בי
- 1.ליאורה 17/03/2016 09:55הגב לתגובה זופרוטרום פועלת ומנוהלת מעולה עם חזון ואסטרטגיה שמביאה שיפור מתמיד ומאוד מרשים בתוצאות. אורי יהודאי מנכ״ל שהלוואי שהיו עוד הרבה כמונו בישראל.
- משקיע 18/03/2016 11:10הגב לתגובה זוליאורה את כבעלת עינין בחברה לא יכולה להמליץ אין כמונו זה לא רלבנתי תני לאחרים שהם לא בעלי עינין להחליט זה לה ניראה טוב לאור צניחתה של המניה לאחרונה
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.98% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
