היהלום שבכתר? זאת החברה שאלרון מושקעת בה, צמחה בקצב מטורף של 250% ב-2013 ורשומה בספרים באפס
בסוף השבוע האחרון
החברה הפרטית פועלת בתחום הפרסום באינטרנט ונקראת פלאיימדיה (PLY-Media ). אלרון מחזיקה ב-20% ממניותיה בדילול מלא ולא חושפת כמעט פרטים אודות האחזקה שלה שבשנים האחרונות הופכת ליותר ויותר מהותית. במצגת המשקיעים של החברה - פלאיימדיה כלל אינה מוזכרת אך ייתכן שמדובר בחברה בעלת פוטנציאל של ממש.
אלרון, כאמור, מתייחסת לחברת פלאיימדיה בדיווחיה השוטפים בצורה זניחה. מהפרטים הפיננסיים שאלרון כן חשפה במסגרת הדוחות השנתיים ניתן לגלות כי החברה מפתחת ומספקת שירותי בורסת פרסום מקוון. מכירותיה בשנת 2012 הסתכמו ב-4 מיליון דולר ובשנת 2013 קפצו המכירות לכ-10 מיליון דולר. אלרון אינה מספקת נתונים מסודרים אודות הרווחיות של החברה - אך מהדוחות הכספיים השנתיים ניתן לגזור כי בשנת 2013 הרוויחה החברה 74,000 דולר.
ברשת האינטנרט לחברת פלאיימדיה ישנם אזכורים מועטים ביותר. אחת הכתבות שפורסמה ב-2013 מספרת שהחברה בחנה הנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-200 מיליון שקל. עם זאת, לעת עתה - הנפקה שכזו לא בוצעה ונראה שבחברה יודעים מדוע - הם מעדיפים ללכת לבורסה אחרת.
- עדכון משקיעים של אלרון מקפיץ את המניה
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רקע
חברת פלאיימדיה הוקמה בשנת 2006 על ידי בן אנוש. המוצר המקורי שהחברה פיתחה היה שילוב של פרסומות על גבי סרטוני וידאו ברשת. לפני מספר שנים שינתה החברה את ייעודה והחברה הקימה בורסה בתחום הפרסום שבאמצעותה יתבצע הפרסום באינטרנט. החברה מספקת מגוון רחב של שירותים המתמקדים במוניטיזציה של תוכן מדיה עבור מפרסמים ושותפי תוכן.
אחת מהחברות שניתן להשוות את פליימדיה אליהן היא חברת מטומי שבשליטת הפרסומי אילן שילוח אשר ביצעה הנפקה בחודש שעבר בבורסת לונדון. חברת מטומי פיתחה מערכת להפצה דיגיטלית של מוצרים ברשת האינטרנט.
הדרך של מטומי לבורסה לא הייתה קלה ובחודש מארס האחרון החליטה לדחות את ההנפקה שלה בלונדון בעקבות תנאי השוק. על פי הערכות גם פלאיימדיה מכוונת לבורסת לונדון ועוקבת אחר החברה הישראלית. עם זאת, בשלב זה עדיין לא ידוע על כוונות קונקרטיות להנפיק את החברה.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
כמה שווה פלאיימדיה?
חברת אלרון פרסמה לא מזמן את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. רמז לביצועים של החברה הצומחת לא ניתן היה לקבל במסגרת הדוחות. עם זאת, ל-Bizportal נודע כי הצמיחה שאפיינה את החברה בשנת 2013 נמשכת אל תוך 2014 בצורה מואצת וגם בשנה הקרובה אמורה החברה לצמוח בקצב תלת ספרתי ואף יותר מכך (למעלה מ-100%) ולהציג מכירות של יותר מ-20 מיליון דולר.
גורם בכיר איתו שוחחנו העריך את השווי של החברה בכ-50-100 מיליון דולר. החלק של החברה עומד על כ-20% - דהיינו לפחות 10 מיליון דולר (כ-35-70 מיליון שקל). ככל שפלאיימדיה תצליח לצמוח גם בשנת 2014 - ניתן יהיה להעריך כי השווי של החברה יתקרב לרף העליון של ההערכות של אותו גורם.
מדוע אלרון לא מגדירה את פלאיימדיה כחברה מהותית? על השאלה הזאת קשה לענות, אך סביר להניח שזה ישתנה. אלרון השקיעה בחברה סכום של 2.5 מיליון דולר בשנת 2008 כשעוד הייתה סטארט אפ. מאחר והחברה רשומה בספרי החברה לפי שיטת השווי המאזני - מחקה החברה את השקעתה בחברה בעקבות ההפסדים שהיו בחברה. כאשר פלאימדיה תמחק את ההפסדים שרשמה ותייצר "ערך חיובי" עבור אלרון - ייתכן והשווי של החברה יחזור למאזני החברה.
חברת אלרון התמחתה לאורך השנים בתחום של מדעי החיים. הידע הנצבר בהנהלה של החברה בתחום זה אפשר לה לבצע השקעות נכונות ומימושים איכותיים (גיוון אימג'ינג, מדינגו ועוד). ההשקעה הצנועה שביצעה החברה בשנת 2008 בתחום האינטרנט הייתה מעט חריגה - אך נראה כי ההשקעה הינה מוצלחת, לפחות על הנייר ועשויה להציף לחברה ערך רב בשנים הקרובות. נשאלת רק השאלה מתי אלרון תספק למשקיעים מידע אודות ההשקעה שרשומה בספריה באפס אך שווה יותר - הרבה יותר.
- 5.רון 16/08/2014 22:28הגב לתגובה זורק שאלה של זמן עד שבן משה ינסה לתת הצעת רכש למניות אלרון במחירי מציאה.אחת החברות הכי אטרקטיביות בשוק
- 4.אין ספק שאלרון שווה הרבה כסף (ל"ת)נוחי דנקנר 16/08/2014 19:23הגב לתגובה זו
- 3.במקסימום מדובר על 4% במחיר אלרון. זניח, לא מישם הפוטנצי (ל"ת)יוני אנלסיט 15/08/2014 12:02הגב לתגובה זו
- 2.חברה שמרוויחה 100 אלף$ שווה 100 מליון$ ?? (ל"ת)Aalo 15/08/2014 09:36הגב לתגובה זו
- מובילאי 16/08/2014 12:23הגב לתגובה זושווה לפחות מיליארד דולר
- 1.האנליסט 15/08/2014 09:26הגב לתגובה זוגם אם הכותב צודק מדובר על תוספת של כ 40 מיליון ש"ח לשווי החברה כלומר כ 4% וזה כאשר מדובר על תחום עם תחרות אדירה ושווים נמוכים לאותן חברות כלומר לדעתי יהיה קשה מאוד להנפיק זאת במחירים שצוינו.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
