פאודה
צילום: אוהד רומנו באדיבות yes

אקזיט מהסרטים: יוצרי "פאודה" מכרו את חברת ההפקה ב-50 מ' ד'

ליאור רז ואבי יששכרוף מכרו את חברת ההפקה פאראוויי רוד לחברת קנדל מדיה שבראשה עומדים שני בכירים לשעבר בדיסני. עפ"י הערכות, רוב העסקה היא במניות

אלכסנדר כץ | (4)

חברת קנדל מדיה הודיעה היום (יום ג') על רכישת חברת ההפקה פאראוויי רוד שבבעלותם של יוצרי פאודה, ליאור רז ואבי יששכרוף. על פי דיווחים בארה"ב, שווי העסקה עומד על כ-50 מיליון דולר, אולם הערכות גורסות כי רוב העסקה אינה במזומן, אלא במתן מניות לרז ויששכרוף. 

חברת פאראוויי רוד הפיקה את פאודה, שבעונה הראשונה הייתה שייכת ל-yes, ובהמשך נכנסה להפקה כשותפה גם נטפליקס. החברה הפיקה עבור נטפליקס את "פגע וברח", אולם לאחר העונה הראשונה הוחלט לא להפיק עונה נוספת. בהודעה שפורסמה נמסר כי העונה הרביעית של פאודה שתשודר בהמשך השנה ב-yes, תעלה במקביל גם בנטפליקס, ואילו בית ההפקה עובד בימים אלו על שתי הפקות נוספות – הסרט "המצור על בית לחם" שנמצאת בהפקה ופיצ'ר ריגול עבור ערוץ שואו-טיים האמריקאי.

קנדל מדיה האמריקאית נמצאת בבעלותם של שני בכירים לשעבר בקבוצת WALT DISNEY (סימול: DIS), טום סטאגס וקווין מאייר. מי שעומד מאחוריה היא חברת ההשקעות האמריקאית בלקסטון, שפתחה בשנה שעברה נציגות בישראל תחת ניהולה של מנכ"לית לאומיטק לשעבר, יפעת אורון.

הפריחה של חברות הסטרימינג השונות, מחייב אותן למצוא תכנים ומהר. החברות השונות, ובראשן נטפליקס ודיסני, הפכו לרוכשות התוכן הגדולות בעולם, כך שהן גם רוכשות בתי הפקה שכבר מייצרים תוכן ומחזיקים בספריית תוכן.

מאייר וסטאגס מסרו בתגובה כי "ליאור ואבי הם מספרי סיפור ברמה בינלאומית, שמייצרים תוכן מרתק שפונה לקהל רחב. השניים הם סוג השותפים שאנחנו ובלקסטון מחפשים לתמוך בהם, ואנחנו מתרגשים לעבוד איתם".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עיראקי מחושב 11/01/2022 21:54
    הגב לתגובה זו
    יצרו פיצוץ
  • 3.
    מה הבעיה ? שימכרו את המניות ויהיה להם $ (ל"ת)
    בן 11/01/2022 21:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תותחי על אלופים (ל"ת)
    אנונימי 11/01/2022 20:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קיבלו כסף או נייר אלקטרוני? (ל"ת)
    לממש 11/01/2022 20:22
    הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.