פאודה
צילום: אוהד רומנו באדיבות yes

אקזיט מהסרטים: יוצרי "פאודה" מכרו את חברת ההפקה ב-50 מ' ד'

ליאור רז ואבי יששכרוף מכרו את חברת ההפקה פאראוויי רוד לחברת קנדל מדיה שבראשה עומדים שני בכירים לשעבר בדיסני. עפ"י הערכות, רוב העסקה היא במניות

אלכסנדר כץ | (4)

חברת קנדל מדיה הודיעה היום (יום ג') על רכישת חברת ההפקה פאראוויי רוד שבבעלותם של יוצרי פאודה, ליאור רז ואבי יששכרוף. על פי דיווחים בארה"ב, שווי העסקה עומד על כ-50 מיליון דולר, אולם הערכות גורסות כי רוב העסקה אינה במזומן, אלא במתן מניות לרז ויששכרוף. 

חברת פאראוויי רוד הפיקה את פאודה, שבעונה הראשונה הייתה שייכת ל-yes, ובהמשך נכנסה להפקה כשותפה גם נטפליקס. החברה הפיקה עבור נטפליקס את "פגע וברח", אולם לאחר העונה הראשונה הוחלט לא להפיק עונה נוספת. בהודעה שפורסמה נמסר כי העונה הרביעית של פאודה שתשודר בהמשך השנה ב-yes, תעלה במקביל גם בנטפליקס, ואילו בית ההפקה עובד בימים אלו על שתי הפקות נוספות – הסרט "המצור על בית לחם" שנמצאת בהפקה ופיצ'ר ריגול עבור ערוץ שואו-טיים האמריקאי.

קנדל מדיה האמריקאית נמצאת בבעלותם של שני בכירים לשעבר בקבוצת WALT DISNEY (סימול: DIS), טום סטאגס וקווין מאייר. מי שעומד מאחוריה היא חברת ההשקעות האמריקאית בלקסטון, שפתחה בשנה שעברה נציגות בישראל תחת ניהולה של מנכ"לית לאומיטק לשעבר, יפעת אורון.

הפריחה של חברות הסטרימינג השונות, מחייב אותן למצוא תכנים ומהר. החברות השונות, ובראשן נטפליקס ודיסני, הפכו לרוכשות התוכן הגדולות בעולם, כך שהן גם רוכשות בתי הפקה שכבר מייצרים תוכן ומחזיקים בספריית תוכן.

מאייר וסטאגס מסרו בתגובה כי "ליאור ואבי הם מספרי סיפור ברמה בינלאומית, שמייצרים תוכן מרתק שפונה לקהל רחב. השניים הם סוג השותפים שאנחנו ובלקסטון מחפשים לתמוך בהם, ואנחנו מתרגשים לעבוד איתם".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עיראקי מחושב 11/01/2022 21:54
    הגב לתגובה זו
    יצרו פיצוץ
  • 3.
    מה הבעיה ? שימכרו את המניות ויהיה להם $ (ל"ת)
    בן 11/01/2022 21:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תותחי על אלופים (ל"ת)
    אנונימי 11/01/2022 20:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קיבלו כסף או נייר אלקטרוני? (ל"ת)
    לממש 11/01/2022 20:22
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.