פרסום בפייסבוק
צילום: pixabay

פרסום בפייסבוק: טיפים לפרסום מתקדם

המאה העשרים ואחת הביאה איתה שלל חידושים טכנולוגיים ותודעתיים. אחד החידושים המרעננים והמעניינים של העשורים האחרונים הוא ייסודה של הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק
תוכן בחסות |

פרסום בפייסבוק: טיפים לפרסום מתקדם

המאה העשרים ואחת הביאה איתה שלל חידושים טכנולוגיים ותודעתיים. אחד החידושים המרעננים והמעניינים של העשורים האחרונים הוא ייסודה של הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק. מה שהתחיל כרשת חברתית לסטודנטים באוניברסיטה אחת בשנת 2004, התפשט במהירות והפך לנחלת הכלל בתוך שנים ספורות בלבד. גודלה של הרשת והמספר העצום של המשתמשים בה, הפך את פייסבוק גם לפלטפורמה נחשקת מאד לפרסום. מהו פרסום בפייסבוק וכיצד הוא מתבצע? מהם החידושים האחרונים ומהם היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא, תוך התמקדות במספר שיטות מתקדמות לקידום ופרסום דף פייסבוק.

פרסום בפייסבוק – מטרה, שיטה ואמצעים

המטרה של פרסום בפייסבוק הינה להביא את דף הפייסבוק המקודם לידיעתם ולתודעתם של המשתמשים ברשת החברתית, ובעיקר של משתמשים שההגדרות של תחומי העניין שלהם תואמות או חופפות להגדרת הדף המקודם. קידום של דף פייסבוק עצמו, או השימוש בו לקידום אתר אינטרנט עסקי, נועד ברובם המכריע של המקרים למטרה אחת – יצירת הכנסה באמצעות הדף, המוצרים והשירותים שהוא מציע.

בניגוד לשיטות הפרסום הקונבנציונליות, קרי פרסום באמצעי התקשורת ופנייה כללית לקהלי יעד שונים, הפרסום בפייסבוק הוא ממוקד מאד. זאת, אפילו ביחס לפרסום בגוגל. הסיבה לכך היא פשוטי – הפרסום בפייסבוק מסתמך על התאמת הפרסום לפרופיל המשתמש. הפרופיל עצמו מוגדר כבר ברגע שהוא נבנה, כולל תחומי עניין ועיסוק. ככל שתחומי העניין של המשתמש נרחבים יותר, כך הוא יהיה חשוף למודעות רבות יותר, הן ממומנות והן כאלה ששותפו על ידי חברים או עמיתים שלו.

פרסום ממומן – שיטות שונות לפרסום בפייסבוק

כל מי שניסה לבנות דף עסקי בפייסבוק, מכיר את הדרישה להגדרות מדויקות ככל האפשר של האופי והמטרות של הדף ושל המוצרים או השירותים שהוא מספק, באופן ישיר או בעקיפין, לגולשים המגיעים אליו. ההגדרה של הדף היא האמצעי הטוב ביותר להבין את הייעוד שלו, ולתחום את קהל היעד הפוטנציאלי שלו. לפיכך, מומלץ מאד להניח את בניית הדף לאנשי מקצוע, שיוכלו להתאים אותו לאופי של קהל היעד באופן המדויק ביותר.

פייסבוק מעמידה לרשות המפרסמים מספר שיטות לפרסום, החל מהשיטות הפשוטות ביותר – הדעה לקהל יעד באזור הפעילות המיידי של העסק, וכלה בשיטות מתקדמות יותר, בדמות הטמעה של פיקסל בדף הפייסבוק, באופן שיאפשר לעקוב אחרי הגולשים המגיעים לדף הפייסבוק או לאתר העסקי המקושר אליו. אין להפריז בחשיבותו של הפיקסל (Pixel) בקמפיין הפרסומי. מפרסמים ברמה גבוהה יודעים לעשות בו שימוש נכון ולמצות את התועלת הרבה ביותר ממנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.