פרסום בפייסבוק
צילום: pixabay

פרסום בפייסבוק: טיפים לפרסום מתקדם

המאה העשרים ואחת הביאה איתה שלל חידושים טכנולוגיים ותודעתיים. אחד החידושים המרעננים והמעניינים של העשורים האחרונים הוא ייסודה של הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק
תוכן בחסות |

פרסום בפייסבוק: טיפים לפרסום מתקדם

המאה העשרים ואחת הביאה איתה שלל חידושים טכנולוגיים ותודעתיים. אחד החידושים המרעננים והמעניינים של העשורים האחרונים הוא ייסודה של הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק. מה שהתחיל כרשת חברתית לסטודנטים באוניברסיטה אחת בשנת 2004, התפשט במהירות והפך לנחלת הכלל בתוך שנים ספורות בלבד. גודלה של הרשת והמספר העצום של המשתמשים בה, הפך את פייסבוק גם לפלטפורמה נחשקת מאד לפרסום. מהו פרסום בפייסבוק וכיצד הוא מתבצע? מהם החידושים האחרונים ומהם היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא, תוך התמקדות במספר שיטות מתקדמות לקידום ופרסום דף פייסבוק.

פרסום בפייסבוק – מטרה, שיטה ואמצעים

המטרה של פרסום בפייסבוק הינה להביא את דף הפייסבוק המקודם לידיעתם ולתודעתם של המשתמשים ברשת החברתית, ובעיקר של משתמשים שההגדרות של תחומי העניין שלהם תואמות או חופפות להגדרת הדף המקודם. קידום של דף פייסבוק עצמו, או השימוש בו לקידום אתר אינטרנט עסקי, נועד ברובם המכריע של המקרים למטרה אחת – יצירת הכנסה באמצעות הדף, המוצרים והשירותים שהוא מציע.

בניגוד לשיטות הפרסום הקונבנציונליות, קרי פרסום באמצעי התקשורת ופנייה כללית לקהלי יעד שונים, הפרסום בפייסבוק הוא ממוקד מאד. זאת, אפילו ביחס לפרסום בגוגל. הסיבה לכך היא פשוטי – הפרסום בפייסבוק מסתמך על התאמת הפרסום לפרופיל המשתמש. הפרופיל עצמו מוגדר כבר ברגע שהוא נבנה, כולל תחומי עניין ועיסוק. ככל שתחומי העניין של המשתמש נרחבים יותר, כך הוא יהיה חשוף למודעות רבות יותר, הן ממומנות והן כאלה ששותפו על ידי חברים או עמיתים שלו.

פרסום ממומן – שיטות שונות לפרסום בפייסבוק

כל מי שניסה לבנות דף עסקי בפייסבוק, מכיר את הדרישה להגדרות מדויקות ככל האפשר של האופי והמטרות של הדף ושל המוצרים או השירותים שהוא מספק, באופן ישיר או בעקיפין, לגולשים המגיעים אליו. ההגדרה של הדף היא האמצעי הטוב ביותר להבין את הייעוד שלו, ולתחום את קהל היעד הפוטנציאלי שלו. לפיכך, מומלץ מאד להניח את בניית הדף לאנשי מקצוע, שיוכלו להתאים אותו לאופי של קהל היעד באופן המדויק ביותר.

פייסבוק מעמידה לרשות המפרסמים מספר שיטות לפרסום, החל מהשיטות הפשוטות ביותר – הדעה לקהל יעד באזור הפעילות המיידי של העסק, וכלה בשיטות מתקדמות יותר, בדמות הטמעה של פיקסל בדף הפייסבוק, באופן שיאפשר לעקוב אחרי הגולשים המגיעים לדף הפייסבוק או לאתר העסקי המקושר אליו. אין להפריז בחשיבותו של הפיקסל (Pixel) בקמפיין הפרסומי. מפרסמים ברמה גבוהה יודעים לעשות בו שימוש נכון ולמצות את התועלת הרבה ביותר ממנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.