קריקטורה? הסופרבול כחלון ראווה מוקצן של התקשורת
Godaddy.com : הפרסומות בסופרבול הן חלון הראווה המוקצן של תקשורת ההמונים הקלאסית. אפשר לראות מספר גישות. להלן כמה הקצנות, חלקן קריקטורות.
הפרסומת המדוברת בה מנשקת בר רפאלי חנון מעבירה מסר ישן עד משומש. מוצרי היי טק צריכים להיות גם חכמים טכנולוגית וגם ידידותיים למשתמש. אנחנו קוראים לזה "סקסי" למרות שאין בזה שום דבר שקשור לסקס.
כדי לספר את הסיפור המפוהק הזה עשתה godaddy, חברה ליצירת אתרים ורישום שמות דומיין, פרובוקציה בדמות נשיקה די דוחה בין פצצה לחנון מרופד, כאשר ברור לחלוטין שמדובר באקט מאולץ וראוותני. את הקמפיין מלווה נהגת המרוצים האמריקאית דניקה פטריק, שוב, בלי קשר ברור לרעיון המותג, מלבד העובדה שהיא סלבריטי. הקליפ מביך בה במידה שהוא מושך תשומת לב, ועל פי הטוקבקים ביוטיוב ניתן כמעט להגדיר אותו כפורנוגרפיה מצד הז'אנר ומציצנות מצד הצופה.
אגב, האתר עצמו מעביר את הרעיון של godaddy באופן יותר חכם וסולידי:
Your domain. Your website.אמירה פשוטה שמבהירה מה זה godaddy ומהי התועלת שאני עשוי לקבל מהם. הקליפ שמתבסס על עוצמת ההמונים והסופרבול אינו אלא שמורת טבע שמחזירה אותנו לימי הרודנות של הטלוויזיה כמדיום פרסומי.
Ram Truck, Dodge : לצד godaddy עלתה פרסומת ל-Ram Truck של דודג', שעושה את ההיפך הגמור מהפופוליזם של godaddy. בלי להתנחמד, ובלי לנסות להיות פרובוקטיבי, שידרה החברה סרטון באורך 2 דקות שסוקר את עולם החוואים האמריקאים, ומוכיח כי האיכר נוצר בידי האל כדי שכל האומה תוכל, למעשה, להתקיים. הסרט הוא בעל אופי דוקומנטארי לחלוטין ומצולם מנקודת מבט אמוציונאלית, תוך כדי שיטוט ברגעי אמת בחיי איכר. הסרטון מציג את התחשלותו אל מול חיי השטח המחוספסים שמתאגרים אותו פיזית ומנטאלית.
10 צלמים לקחו חלק במאסטרפיס רווי הפורטרטים צרובי השמש וסדוקי הרוח, ואשר בו הגיבור האמיתי אינו אלא רכב מסחרי מדגם RAM שמתפקד כשותפו הנאמן של האיכר בכל רגע ובכל מצב. הסרט מכריז על "שנת האיכר" - מהלך שקורא למודעות ופעולה לטובת החוואים האמריקאים ולקידום מעמדו בחברה האמריקאית כחיוני והכרחי.
מהבחינה הזו אפשר להסיר את הכובע מול הפרסומת שמלבד הידיעה שכל האומה תצפה בה, לא התפשרה על הרמה ולא התפתתה לאקסהיביציוניזם מכל סוג שהוא.
OREO : אחרון חביב, אוריאו. מה כבר לא אמרו על העוגיה הזו? היא הייתה הצד המתוק של החלב וכיכבה באינספור קמפיינים שרובם ככולם היו על גבול הנונסנס. כי כשמדובר בממתק, הנונסנס הוא הצורה הכי נכונה להעביר את המסר "סתם כי בא לי משהו מתוק".
אבל אוריאו רואה את עצמה לא רק כסתם משהו מתוק אלא כעוגיה הלאומית של האמריקה וככזו היא מעלה את הוויכוח הנצחי - מה יותר טעים - העוגיה או הקרם בין 2 העוגיות - לשולחן הדיונים. יש דברים שחשוב לא להסכים עליהם, מסכם הקליפ, ובמקום הכי מטומטם אנחנו יודעים שהוא צודק...ומה יותר מצחיק מאשר לנהל ויכוח נוקב בספריה, וכמובן - בלחש? המוטיב של ללחוש בספריה הוא הברקה קורעת מצחוק.
כאשר הוויכוח מתחמם ומלחמה אלימה מתלקחת בין אנשי העוגיה לאנשי הקרם - עפים שולחנות, אנשים ומדפי ספרים שלמים, אך הכל מתנהל בלחש. כמובן שמכבי האש שמגיעים בעקבות האזעקה והמשטרה שנכנסת עם המכונית בקיר הספריה - לוחשים את מה שיש להם, לרבות השוטר שלוחש במגפון - דימוי מצחיק בפני עצמו. האסטרטגיה של אוריאו היא לייצר עוגנים של זיקה וצריכה במטרה לקדם את ההעדפה של אוריאו. אם נקלף את הקליפ מהעלילה נגלה שהוא שואף להזכיר לנו שאין שום חלק בעוגיית אוריאו שהוא סתמי, לא הביסקוויט ולא הקרם. וכן, מתחשק לכרסם אוריאו בעקבות הקליפ.
- 1.אורן 10/02/2013 13:57הגב לתגובה זובתור מישהי שמוכתרת כ"אסטרטגית המיתוג" הייתי מצפה ממך לעשות קצת מעקב אחרי הפרסומות של גודדי והשפה של החברה בכל הנוגע לסקסיות ופרובוקטיביות. עוד דבר - השימוש בנהגת שהיא לא סתם "סלבריטי" אלא נהגת מירוצים נערצת בארה"ב. תנסי לבד להבין מה הקשר בין נהגת מרוצים לחברת איחסון, ולא רק שמות דומיין, כפי שאת הגדרת אותה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
