סנאפ (גרוק)
סנאפ (גרוק)

סנאפ קופצת מעל 20% לאור שיא משתמשים וחדשנות טכנולוגית

המניה מזנקת 20% במסחר המוקדם: הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-10% ל-1.51 מיליארד דולר ומספר המשתמשים היומיים הגיע לשיא של 477 מיליון; מנכ"ל החברה: "התקדמנו משמעותית בבניית עתיד מבוסס בינה מלאכותית ומציאות רבודה"
רן קידר |
נושאים בכתבה סנאפצט

חברת סנאפ Snap Inc. -0.79% , בעלת אפליקציית סנאפצ'ט (Snapchat), פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה שיפור בכל הפרמטרים המרכזיים, לצד תחזית זהירה לרבעון הבא ושורת הכרזות בתחום הבינה המלאכותית והמציאות הרבודה (AR). החברה רשמה הכנסות של 1.51 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת השנה הקודמת ו-20 מיליון דולר מעל תחזיות האנליסטים. ההפסד הנקי הצטמצם ל-103.5 מיליון דולר, לעומת 153 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד למניה עמד על 0.06 דולר בלבד, מחצית מהתחזיות. 

נתוני השימוש מצביעים על המשך צמיחה, עם 477 מיליון משתמשים פעילים מדי יום (עלייה של 8% לעומת השנה שעברה) ו-943 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) עלתה ל-3.16 דולר.

בנוסף,  החברה הכריזה על שיתוף פעולה חדשני עם Perplexity AI, בהסכם של 400 מיליון דולר, שיועברו לסנאפ במזומן ובמניות במהלך השנה הקרובה. במסגרת השותפות, שתיכנס לתוקף בתחילת 2026, תשולב טכנולוגיית החיפוש של Perplexity ישירות באפליקציית סנאפצ'ט, בתמורה לגישה לפלטפורמת הצ’אט של סנאפצ'ט ולחשיפה גלובלית לקהל המשתמשים העצום שלה.

לדברי המנכ"ל אוון שפיגל, "המהלך נועד להעמיק את שילוב ה-AI בתוך סנאפצ'ט וליצור חוויות חיפוש ותקשורת אינטראקטיביות שמרחיבות את השימוש בפלטפורמה. אנו רואים בשותפות הזו נדבך נוסף באסטרטגיה שלנו לבניית עתיד שבו AI ו-AR משתלבים יחד כדי לשנות את הדרך שבה אנשים מתקשרים ומבטאים את עצמם". 

המהלך מחזק את סנאפ בעידן שבו ענקיות טכנולוגיה כמו מטא ו-OpenAI שולטות בשוק הבינה המלאכותית לצרכנים.

 AI ו-AR בליבת האסטרטגיה

שפיגל הדגיש בדבריו כי ברבעון השלישי התקדמה החברה משמעותית במימוש האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה, המתמקדת בשלושה יעדים מרכזיים: הרחבת קהילת המשתמשים, חיזוק הביצועים למפרסמים, והשקעה במציאות רבודה (AR). על פי נתוני החברה, יותר מ-350 מיליון משתמשים נחשפו מדי יום לתכנים מבוססי מציאות רבודה, ופעילות ה-AR Lenses של Snapchat נרשמה 8 מיליארד פעמים ביום. 

החברה גם השיקה עדכון משמעותי לפלטפורמת Lens Studio, המאפשר ליוצרים לפתח עדשות חדשות בתמיכת בינה מלאכותית. אחד החידושים הבולטים הוא השקת Lens+ ו-Platinum Bundles, חבילות פרימיום המשלבות כלים חכמים ליצירת תכנים באמצעות AI ותוספות אחסון מורחבות ל-Snapchat Memories. 

מנויי השירות בתשלום Snapchat+ הגיעו לקצב שנתי של 750 מיליון דולר, והציגו עלייה של 54% בהכנסות משנה לשנה. בנוסף, החברה חשפה את גרסת הפיתוח של משקפי המציאות הרבודה “Specs”, שיפעלו על מערכת ההפעלה Snap OS 2.0 ויתממשקו עם Snap Cloud, תשתית הענן החדשה של החברה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

נתונים פיננסיים ומבט קדימה 

סמנכ"ל הכספים ציין כי ברבעון השלישי החברה רשמה EBITDA מתואם של 182 מיליון דולר, והכתה את התחזיות ב-38%, והציגה תזרים מזומנים חופשי של 93 מיליון דולר עם גידול של 30%. שולי הרווח הגולמי עלו ל-55%, לעומת 52% ברבעון הקודם. 

להמשך השנה, צופה סנאפ כי ברבעון הרביעי ההכנסות ינועו בטווח של 1.68-1.71 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 8%-10%. החברה מעריכה EBITDA מתואם של 280-310 מיליון דולר וכי תסיים את השנה בהוצאות תפעוליות של מתחת ל-2.7 מיליארד דולר. עם זאת, ההנהלה הזהירה מפני האטה צפויה במספר המשתמשים היומיים (DAU) ברבעון הקרוב, בשל רגולציה מחמירה ויישום מנגנוני אימות גיל במדינות שונות. 

"ייתכנו פשרות בצמיחה לטובת שיפור רווחיות", אמר שפיגל. "אבל אלה פשרות שאנחנו מוכנים לקחת כחלק מהמעבר לצמיחה רווחית ויציבה.” 

תגובות השוק והאנליסטים 

האנליסטים הגיבו בטון זהיר אך חיובי: הם הדגישו את שיפור הרווחיות, שימור הצמיחה במנויים בתשלום, והעמקת ההשקעות ב-AI ו-AR, אך גם העלו חששות לגבי השפעת החוקים החדשים באוסטרליה ובאירופה על מעורבות המשתמשים הצעירים. 

בשיחת הועידה, במסגרת שאלות על שיתוף הפעולה עם Perplexity, ושפיגל השיב כי סנאפ לא תמכור פרסומות בתוך תוצאות ה-AI, אך “רואה ערך עצום בהעמקת הקשר עם המשתמשים באמצעות חוויה אינטראקטיבית מבוססת תשובות בזמן אמת”. אנדרסן הוסיף כי שיפור ברווחיות נובע גם משינוי תמהיל החשיפה: יותר מודעות Sponsored Snaps ו-Spotlight, המניבות מרווח גבוה יותר. 

לדבריו, “אנחנו רואים התקדמות משמעותית בהגדלת התשואה למפרסמים, תוך שמירה על צמיחה אורגנית יציבה.” 

עם למעלה מ-3 מיליארד דולר בקופה וללא חוב משמעותי, סנאפ נהנית מיציבות פיננסית המאפשרת לה להמשיך להשקיע בטכנולוגיות בינה מלאכותית, בפרסום ממוקד ובמוצרי AR. החברה מנסה למצב את סנאפצ'ט לא רק כרשת חברתית אלא כפלטפורמת תקשורת מבוססת AI, שמחברת בין פרסום, תוכן אישי וחוויות אינטראקטיביות. שפיגל סיכם את שיחת המשקיעים באופטימיות: "העתיד של סנאפצ'ט מבוסס על חדשנות, ואנחנו מאמינים שהשילוב בין בינה מלאכותית למציאות רבודה ייצור חוויות חדשות שלא נראו כמותן עד היום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט,  Photo by Keenanוול סטריט, Photo by Keenan

וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?

המשקיעים יעקבו אחר מדד ה- PCE, נתוני הצמיחה לרבעון השלישי וההתפתחויות במניות ה־AI, בתקווה לסיום חיובי לשנה - אך תחת תנודתיות גוברת וספקנות לגבי כיוון השוק

אדיר בן עמי |

וול סטריט נכנסת לשבוע מסחר מקוצר לרגל חג המולד, אך גם בשבוע דל יחסית בימי מסחר, המשקיעים צפויים לעקוב בדריכות אחר שילוב של נתוני מאקרו, התפתחויות בתחום הבינה המלאכותית ואיתותים משוק האג"ח, שעשויים כולם להשפיע על כיוון השוק לקראת סיום השנה. המסחר בבורסות ניו יורק ייסגר ביום רביעי מוקדם, בשעה 20:00 שעון ישראל, ויישאר סגור ביום חמישי לרגל חג המולד.

ביום שני יתפרסם מדד מחירי הליבה של הוצאות הצריכה הפרטית (Core PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב. המשקיעים ינסו להבין האם קצב עליית המחירים ממשיך להתמתן במידה שתאפשר לבנק המרכזי לשמר הטיה תומכת בצמיחה גם בשנה הבאה. ביום שלישי צפוי להתפרסם דוח התמ״ג של ארה״ב לרבעון השלישי, לאחר עיכוב בפרסום שנבע מהשבתת הממשל הפדרלי. הדוח עשוי לשפוך אור על חוזק הפעילות הכלכלית לקראת סוף השנה, בצל סימנים ראשונים לריכוך בשוק העבודה.


בהמשך השבוע יפורסמו גם נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא, ייצור תעשייתי ואמון הצרכנים, סדרת פרסומים שעשויה להשפיע על ציפיות הריבית ועל תמחור הסיכון בשווקים.

דצמבר חלש מהרגיל והשוק מחפש כיוון

למרות שנה חיובית בשוקי המניות, דצמבר מתברר כחודש מאתגר. מדדי S&P 500 ונאסד״ק נסחרים בירידות חודשיות, בניגוד לדפוס ההיסטורי שבו דצמבר נחשב לחודש חזק במיוחד. מאז תחילת 2025 עלה ה־S&P 500 ביותר מ־15%, בדרך לשנה שלישית רצופה של תשואה דו־ספרתית. עם זאת, בשבועות האחרונים נרשמת עלייה בתנודתיות, בין היתר על רקע הערכות מחודשות לגבי מדיניות הפד והכדאיות הכלכלית של השקעות עתק בבינה מלאכותית.

מניות הטכנולוגיה, שהובילו את העליות השנה ונושאות את המשקל הגבוה ביותר במדדים, נמצאות לאחרונה תחת לחץ. המשקיעים מביעים ספקנות הולכת וגוברת סביב היקף ההשקעות בתשתיות בינה מלאכותית והעיתוי שבו הן צפויות להניב תשואה. חששות סביב פרויקטי מרכזי נתונים, ובהם גם פרויקט של אורקל, העיבו לאחרונה על מניות AI וגררו ירידות גם בסקטורים נלווים. לנוכח זאת, נרשמת תנועה של כספים לסקטורים אחרים בהם פיננסים, תחבורה וחברות קטנות ובינוניות.

בינה מלאכותית ארצות הבריתבינה מלאכותית ארצות הברית

לקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות

ריכוז העליות במניות טכנולוגיה, פחד מהחמצה מול חשש מבועה והמעבר לאסטרטגיות מבוססות תנודתיות מציבים את וול סטריט בפני שנה של חוסר ודאות וניהול סיכונים מוגבר

אדיר בן עמי |



שוק המניות האמריקאי בדרך לסיים שנה נוספת שבה הבינה המלאכותית ממשיכה להכתיב את סדר היום, אך לקראת 2026 מתחדדת תחושת חוסר הנוחות בקרב משקיעים. העליות החדות במניות טכנולוגיה מרכזיות יצרו רווחים משמעותיים, אך גם חוסר ודאות גובר לגבי היציבות של המגמה והיכולת שלה להמשיך באותו קצב.


במהלך השנה וחצי האחרונות ימי מסחר של ירידות חזקות התחלפו לא אחת בתיקונים מהירים כלפי מעלה. הדינמיקה הזו הפכה את ניהול הסיכון לאתגר מרכזי, במיוחד עבור מי שנמצא חשיפה גבוהה למניות שמזוהות עם מהפכת ה־AI. ריכוז העליות בקבוצה מצומצמת של מניות תרם ליציבות יחסית במדדים הכלליים, אך במקביל הגדיל את הפגיעות של השוק כולו לזעזועים נקודתיים בענף השבבים, החומרה או תשתיות המחשוב.


במילים אחרות, שוק המניות האמריקאי אינו מתנהל כיום כתנועה אחידה של “סיכון מול סולידיות”, אלא כסדרה של רוטציות פנימיות. סקטורים מסוימים נהנים מתיאבון משקיעים גבוה, בעוד אחרים מדשדשים או נסוגים, גם כאשר המדדים עצמם נראים יציבים יחסית. התוצאה היא ירידה מתמשכת במידת הקורלציה בין מניות שונות, תופעה שמקטינה את התנודתיות הנמדדת במדדים כמו ה־VIX. עם זאת, אותה ירידה בקורלציה עלולה דווקא להגביר את עוצמת התגובה כאשר מתרחש אירוע חיצוני משמעותי, בין אם כלכלי, פיננסי או גיאו־פוליטי.

בנוסף, סקרי משקיעים שנערכו לאחרונה מצביעים על כך שהחשש מבועה בשוק המניות תופס מקום מרכזי בשיח. אך במקביל, רבים מהמשקיעים מתקשים לצמצם חשיפה מחשש להחמצת המשך העליות,  תופעה שמזינה תנודתיות גם כאשר אין שינוי מהותי בנתוני המאקרו.

במילים אחרות, שוק המניות האמריקאי אינו מתנהל כיום כתנועה אחידה של “סיכון מול סולידיות”, אלא כסדרה של רוטציות פנימיות. סקטורים מסוימים נהנים מתיאבון משקיעים גבוה, בעוד אחרים מדשדשים או נסוגים, גם כאשר המדדים עצמם נראים יציבים יחסית. התוצאה היא ירידה מתמשכת במידת הקורלציה בין מניות שונות, תופעה שמקטינה את התנודתיות הנמדדת במדדים כמו ה־VIX. עם זאת, אותה ירידה בקורלציה עלולה דווקא להגביר את עוצמת התגובה כאשר מתרחש אירוע חיצוני משמעותי, בין אם כלכלי, פיננסי או גיאו־פוליטי.