ביטוח הרכב מזנק - רשות שוק ההון והביטוח פועלת להוזלה עם ביטוח מותאם לרכב ולנהג
ביטוחי הרכב מזנקים בשנה וחצי האחרונות על רקע מספר תופעות שמתרחשות במקביל - יותר פקקים, יותר תאונות, מחסור בחלפים, גניבות מרובות והתייקרות של חלקי חילוף. הביטוחים זינקו בממוצע במעל 25% בתקופה הזו וברשות שוק ההון והביטוח מנסים לעזור לציבור.
איך להפחית את סכום ביטוח הרכב?
הם מכוונים ומאפשרים לתת לציבור אפשרויות לבטח בהתאם להיסטוריה של הנהג ולפי סוג הרכב. באופן הזה נהגים שנוהגים בצורה בטוחה יקבלו ביטוח זול יותר. זה כבר קיים בחברות ביטוח מסוימות, יש משמעות להיסטוריית הנהיגה. אבל ברשות שוק ההון והביטוח נערכים להרחיב את הביטוח הספציפי למבוטחים.
על פי רשות שוק ההון והביטוח - המשתנים החדשים לתמחור ביטוח החובה צפויים להוזיל את דמי הביטוח המשולמים על ידי הציבור ולעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר. בשלב הראשון פורסמה טיוטת חוזר לעדכון רשימת המשתנים לתמחור תעריפי ביטוח רכב החובה. לצורך קביעת תעריפי ביטוח רכב חובה, חברות ביטוח יכולות להשתמש במשתני תמחור מתוך רשימת משתנים שאושרו על-ידי הממונה על שוק ההון. כיום תעריפי ביטוח רכב החובה נקבעים לפי משתני התמחור הבאים: בעלות על הרכב, נפח המנוע, כריות אויר, מערכת לבקרת יציבות (ESP), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת התראה על אי שמירת מרחק (FCW), מערכת התראה על סטייה מנתיב (LDW), מערכות בטיחות לאופנועים וחמישה משתנים המתייחסים למאפייני הנהג (גיל, ותק, מין, מספר תאונות ושלילות רישיון).
לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם בטיחות הרכב וכניסתן של שיטות תמחור חדשניות, ערך מפעיל המאגר הסטטיסטי, הפועל בענף ביטוח רכב חובה מטעם רשות שוק ההון ואמון על הערכת הסיכונים בענף, בחינה של משתני תמחור חדשים. לאחר תהליך בחינה זה, קיבלה רשות שוק ההון את ההמלצות להרחיב את רשימת המשתנים לתמחור דמי ביטוח החובה, כדי לשקף התפתחויות טכנולוגיות, לאפשר תמחור מדויק יותר ולעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר.
- רוכב קטנוע ללא ביטוח נפצע - ועדיין יקבל פיצוי
- להיות צעיר זה לא תמיד משתלם: מדריך לביטוח רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשתנים החדשים שבכוונת הרשות להוסיף הם: נסיעה (מספר הקילומטרים שהרכב נסע), מערכת בלימה אוטונומית (AEB), מערכת סיוע לשמירה על נתיב (LDP) וקורס הכשרה לאופנועים (הוספת משתנה זה נעשתה בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים).
הוספת משתנים אלו תגדיל את התמריץ הכלכלי לשימוש ברכבים בטיחותיים יותר, תגביר את הבטיחות בדרכים, תעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר ותוביל להפחתת דמי ביטוח החובה הנגבים מכלל הציבור. פרסום הנוסח הסופי של הוראות הרשות כפוף לאישור ועדה משותפת של ועדת חוקה, חוק ומשפט וועדת הכספים. המשתנים החדשים יובאו לאישור הוועדה לאחר סיום תהליך קבלת הערות הציבור.
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל אמר על רקע הדיווח: "אנחנו ברשות פועלים לתמחור מדויק יותר של הפרמיה בביטוח חובה, ומעודדים נהיגה זהירה ובטוחה יותר. הצעד שאנחנו מציעים יתרום לצמצום מספר תאונות הדרכים וצפוי להביא להוזלת דמי הביטוח של פוליסות רכב חובה. אני מודה למפעיל מאגר המידע הסטטיסטי בענף שערך את הניתוח והמליץ על הוספת המשתנים החדשים ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על שיתוף הפעולה בנושא חשוב זה".
- 4.לתפארת המדינה הפולנית (ל"ת)איציק 04/06/2023 09:12הגב לתגובה זו
- 3.אלון 04/06/2023 08:36הגב לתגובה זוזהו חלק מהטרור הפלסטינאי
- 2.אבי 04/06/2023 08:33הגב לתגובה זותחשוב א
- 1.חיימקה 04/06/2023 06:26הגב לתגובה זוככה זה כשממנים טיפשים ובורים בתפקידי מפתח של ניהול מדינה
סוכן ביטוחאף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
מאחורי גל המעצרים בפרשת "יד לוחצת יד" מסתתר אותו סיפור ישן: סוכני הביטוח מרוויחים מיליונים, ההסתדרות מגנה על הפרות הקדושות שלה, והרפורמה בשוק שוב נתקעת - כך נראה שוק ביטוח בלי פיקוח
אף אחד לא הופתע כשבמרכז פרשת "יד לוחצת יד" עומד סוכן ביטוח מוכר. מי שמכיר את שוק הביטוח יודע טוב מאוד עד כמה הקשרים האישיים והקומבינות הם חלק בלתי נפרד מהמשחק. אי אפשר לצפות להוגנות רבה מאנשים שלימדו אותם שמותר לעבוד על הציבור. נכון, הם לא אמורים להיות מושחתים ועבריינים, אבל כשחלק מהמערכת מבוסס על תגמולים על בסיס "לדפוק אנשים" כשאתה עובד בזה במשך שנים, הרגש מתקהה, המצפון נשחק ואתה כבר לא מבדיל בין מה מותר ומה אסור.
במרכז הפרשה עומד, לפי החשד, סוכן ביטוח מוכר ומצליח שהצליח לטוות רשת קשרים עם ועדי
עובדים, עם ראשי ערים ואפילו עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. למעשה, זה דרך בר דוד ששימש על פי החשדות למתווך-מעאכר שלו. כאן גם המקום לשאול: האם מדובר במקרה נקודתי, או בתוצאה "טבעית" וחוזרת של מבנה כוח רקוב שבו כל אחד דואג לחבר'ה שלו?
כי גם בר-דוד, נזכיר, יושב בראש גוף שאין עליו באמת פיקוח. הוא פועל בחופשיות כמעט מוחלטת, הוא יכול לכאורה לחלק טובות הנאה, יש לו ככל הנראה את היכולת להגן על הזכויות של החברים שלו בצמרת של ההסתדרות וזה הרבה לפני שהוא דואג לעובדים הקטנים. מה שמבליט את זה היא ההתנגדות העיקשת שלו למיסוי קרנות ההשתלמות. כמו שכתבנו כאן מדובר במוצר שמיטיב בעיקר עם העשירונים העליונים, זו מתנה יקרה שהמדינה מממנת. צריך למסות את הקרנות האלה, וזה יכול להכניס לקופת המדינה מיליארדים שילכו לחלשים שעליהם אמור להגן בר דוד. אבל בר-דוד דואג לחברים. הוא משתמש בכוח הפוליטי שלו כדי לטרפד כל ניסיון כזה. כך שנה אחרי שנה, בר דוד בולם את הדרג המקצועי באוצר.
ואולי כאן מתחברת התמונה הגדולה יותר. זה לא רק דאגה לעשירים, זה דאגה גם לחברים במעגל השני - סוכני הביטוח. הסוכנים שמרוויחים טוב מאוד מטיפול ומהעברה של קרנות השתלמות בין גופים מוסדיים. זה שוק של מיליארדים, זה "פרת מזומנים" אמיתית. אולי זה חשוב לסוכן הביטוח החבר של בר דוד ואנשי ההסתדרות?
- עזרא גבאי - הוא סוכן הביטוח מאחורי פרשת "יד לוחצת יד"
- יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נעצר: חשד למעורבות בפרשת שחיתות רחבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סוכן הביטוח הזה מנהל סוכנות קטנה-בינונית, שמספרת שהיא אובייקטיבית (אתר הסוכנות) ודואגת ללקוחות. לסוכנות ותק של מעל 30 שנה, והיא מדגישה כי היא מספרת מגוון פתרונות תוך שמירה על עצמאות מקצועית מול גופים מוסדיים.
עזרא גבאי (אתר הסוכנות)עזרא גבאי - הוא סוכן הביטוח מאחורי פרשת "יד לוחצת יד"
במשך שנים היה עזרא גבאי מוכר בשוק הביטוח כסוכן עצמאי בעל סוכנות קטנה-בינונית. חקירה מקיפה של להב 433 חושפת חשד לתמונה מורכבת יותר: קשרים הדוקים עם יו"ר ההסתדרות, השפעה על מינוי דירקטורים וטענות למעורבות בעסקאות ביטוח בשווי עשרות מיליוני שקלים דרך קשרים אישיים עם ועדי עובדים ברשויות המקומיות; אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
עזרא גבאי, אחד מסוכני הביטוח העצמאיים הבולטים שפעלו במרכז הארץ, נמצא כעת בלב אחת מפרשות השחיתות הגדולות שנחקרות בישראל בעשור האחרון. במסגרת מבצע רחב של יחידת יאח"ה בלהב 433, נעצר גבאי יחד עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ראש עיריית קריית גת כפיר סויסה, ועשרות בכירים נוספים בגין חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.
שיטה של קח ותן: ביטוחים תמורת מינויים
לפי החשד, גבאי ניהל לאורך שנים קשרים הדוקים עם ועדי עובדים בגופים ציבוריים, תאגידים ורשויות מקומיות. על פי חוקרי המשטרה, הסוכנות של גבאי הייתה זו שדרכה בוצעו הביטוחים של עובדים במוסדות אלו, ובתמורה, דאג גבאי למינוי מקורבים של ועדים לתפקידי דירקטור בשכר בגופים הנתונים להשפעתו. החקירה העלתה כי בחלק מהמקרים המעבר לביטוח דרך גבאי התרחש מיד לאחר מינוי הדירקטורים, דבר המעלה חשד לתיאום אינטרסים פסול.
עוד נמסר מהמשטרה כי סוכנות הביטוח של גבאי רשמה גידול שנתי של עשרות מיליוני שקלים בהכנסותיה בשנים האחרונות, נתון שהוביל את החוקרים למקד את החקירה במערכות היחסים שבין הסוכנות לבין ראשי הוועדים והרשויות המקומיות.
גבאי, הוא חבר מרכז ליכוד ומקורבו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (שכאמור נעצר אף הוא). הוא נחשב לסוכן גדול בתחום הביטוחים הקולקטיביים והפנסיה והוא המבטח של עסקאות ביטוח מול עיריות רבות. הקשרים שלו חזקים מול קבוצת הראל.
- אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
- יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נעצר: חשד למעורבות בפרשת שחיתות רחבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גבאי נחשב גם לאחד הלוביסטים הגדולים בענף - הוא התנגד לרפורמות מהותיות של משרד האוצר שנועדו להגביל את התגמול מסוכני ביטוח ולעודד שקיפות. בין הרפורמות שנבלמו: איסור על רכישת סוכנויות עצמאיות ע"י חברות ביטוח ורפורמת "הסוכן האובייקטיבי".
