ביטוחי הרכב זינקו ב-25% - למה ואיך לבחור ביטוח?
כולם מרגישים את הזינוק בביטוח הרכב. זה התחיל לפני כשנה וחצי והתעצם בהמשך השנה שעברה. בטווח הזה, זינקו הביטוחים בממוצע ב-25%, כתלות בסוג הרכב. ביטוח רכב מאזדה, למשל, התייקר במעל 30%. מדובר בהתייקרות של מאות רבות של שקלים - קרוב לאלף שקל למשפחה ממוצעת בשנה.
יותר תאונות בשנה שעברה
ביטוח הרכב הכולל ביטוח חובה וביטוח מקיף הוא אחד מההוצאות הגדולות שלנו. לצד ההתייקרות הכללית במוצרים ובשירותים וכן בהיקף החזרי החוב, ובעיקר החזר המשכנתא על רקע הזינוק בריבית - משפחה ממוצעת מוציאה כיום בממוצע כ-1,200 שקל יותר מאשר הוציאה לפני שנה. הממוצע הזה עשוי להטעות כי יש משפחות שמוציאות הרבה יותר, כשמנגד יש כאלו שלמשל אין להם כבר משכנתא ולכן הן לא סבלו מעליית הריבית ומגידול בהחזר.
צריך לזכור, הוצאות הרכב לא מסתכמות בביטוח רכב ודלק - אלא כוללות סל שלם: אגרת רישוי שנתית, תיקונים וטיפולים במוסך הסדר ועוד - כך שבפועל, הוצאות הרכב עלו לאין שיעור ומשפחות רבות עשויות לוותר על רכב שני או במקרים מעטים - שלישי.
- רוכב קטנוע ללא ביטוח נפצע - ועדיין יקבל פיצוי
- להיות צעיר זה לא תמיד משתלם: מדריך לביטוח רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה ביטוח הרכב מזנק?
מבדיקה של דוחות חברות הביטוח עולה כי הן הפסידו בשנת 2022 מביטוחי רכב 1.4 מיליארד שקל. אלו הפסדים עצומים שנובעים מכך שהן הצטרכו לשרת יותר תביעות. זה אומר בעצם שבשנת 2022 היקף התביעות והתשלומים היה גבוה מהפרמיות בתחום הביטוח. כלומר, הסכום שגבו חברות הביטוח לא היה מספק. ביטוח הרכב יקר ככל שהיה לא כיסה את ההפסדים לחברו הביטוח. מדובר על סכום הביטוח שגבו החברות בתחילת הדרך. כלומר, אם מדברים על שנת 2022 - אז סכום הביטוח שגבו בתחילת 2022.
חברות הביטוח לא אוהבות כמובן להפסיד. הן העלו את התעריפים בצורה חדה. אבל, השאלה, למה הן הפסידו סכומי עתק כאלו ב-2022. התשובה נמצאת במגפת הקורונה. רכישות הרכב התגברו אחרי המגפה, היקף וטווח הנסיעה עלה וכמות התאונות זינקה. מספר התביעות שהגיעו לחברות הביטוח היה בעשרות אחוזים מעל הממוצע השנתי בעבר.
חוץ מזה, התיקונים במוסכים התייקרו. הבעיות בשרשרת האספקה גרמו למחסור גדול בחלפים וכשיש מחסור יש עליית מחירים; וכשיש חלפים יקרים אז גניבות הרכב עולות. מכלול הסיבות האלו הביא להפסדים הגדולים של חברות הביטוח ובהתאמה להתייקרות בתעריפים.
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
- הממונה על הביטוח: גמזו לא יכהן כיו"ר במגדל ביטוח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים...
האם הביטוח יישאר גבוה?
ייקח זמן עד שעליית התעריפים תתגלגל לדוחות של חברות הביטוח, עד שהן ירגישו שהגיעו לרווחיות המייצגת-הנורמלית בענף. בסופו של דבר, התחרות בין הגופים תנצח והתעריפים יתאזנו. מצד אחד, התנועה בכבישים והפקקים צפויים להימשך ובמקביל גם התאונות, אך מצד שני, מחירי החלפים אמורים לחזור ולרדת במקביל להסדרת שרשרת האספקה. לכן, קשה להעריך מה יהיו המחירים בהמשך. צפוי שבחודשים הבאים וכנראה עד סוף השנה המחירים ישארו ברמות קרובות לרמות האלו, אולי אפילו תהיה ירידה מסוימת.
איך לבחור את הביטוח?
ביטוח רכב כולל ביטוח חובה שמכסה את נוסעי הרכב מנזקי גוף, וביטוח מקיף שמכסה נזקים לרכב. לרוב אתם מבטחים באותו מקום, מסתבר שכדאי במקרים רבים לבטח במקומות שונים - יש מקומות שבהם תמצאו למשל ביטוח חובה נמוך יותר.
עניין נוסף הוא כדאיות ביטוח מקיף. יש כאלו שמבטחים (מעבר לביטוח חובה) בביטוח צד ג' בלבד. זה יכול להיות בשל רכב ששוויו נמוך או דווקא גופים גדולים עם רכבים רבים שלוקחים את הסיכון. אחרי הכל, ביטוח זה עניין של סטטיסטיקה. חברות הביטוח מרוויחות כי הן לוקחות פרמיה על התוחלת הסטטיסטית, אבל אם אתה גוף גדול שצפוי שתתרחש בו התוחלת הסטטיסטית, למה לשלם את הפרמיה לחברת הביטוח?
- 2.אביה ישרא 25/05/2023 20:58הגב לתגובה זואני חוסך אלפי שקלים בשנה עיי השוואת מחירים כל שנה אותה חברת ביטוח מציעה לי בשיטת מצליח ואני מוריד אותה ב 2000 שח
- 1.בני 18/04/2023 18:10הגב לתגובה זומחיר חשמליות חדשות ירד ב 30 אחוז בשנה הבאה בגלל יצור בטריות סודיום ליתיום שעולה חצי ממחיר ליתיום איון . לכן לא כדאי לקנות רכבים חשמליים כרגע וזאת הסיבה שטסלה מורידה מחירים
- זיו 20/04/2023 11:06הגב לתגובה זואז למה לא לקנות?

איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
כמעט כולם חזו שסוכני הביטוח ייעלמו בעידן הדיגיטלי, אבל המציאות הפוכה: מסוכני ביטוח הם הפכו להיות משווקים של גמל, השתלמות ופנסיה והרוויחו עמלות ענקיות
לפני 20 שנה וגם לפני 10 שנים, כמעט כולם היו בטוחים: סוכני הביטוח הם דינוזאורים שעומדים להיכחד. האינטרנט, אפליקציות השוואת מחירים ורפורמת בכר אמורים היו להעביר אותם לספר ההיסטוריה. אבל משהו דרמטי קרה בדרך - לא רק שהם שרדו אלא שהם גם התפתחו למכונות עמלות במכשירים פיננסים.
כיום פועלים בישראל קרוב ל-15 אלף בעלי רישיון סוכן ביטוח, כאשר כ-13 אלף מהם מורשים בתחום הפנסיוני, שזה הזהב האמיתי של המקצוע. זהו תחום פעילות חדש יחסית (10-20 שנה) שהיה אמור להשאיר אותם בחיים, במקביל לתחום הביטוח שאמור היה לרדת. בפועל, הביטוח לא ירד - יש עדיין עמלות שמנות בתום, והפיננסים הפך למנוע צמיחה גדול שיצר מאות רבות של מיליונרים גדולים וכמה אלפים טובים של סוכני ביטוח שמרוויחים מצוין, מהעשירון העליון במדינה.
הסוכנים של היום הם לא אותם סוכנים של פעם. הם הפכו למתכננים פיננסיים שמנהלים תיקי השקעות של מיליוני ישראלים. הם יודעים בדיוק איך להזיז כסף בין קרנות השתלמות, גמל להשקעה ופנסיה. הם יודעים להרוויח מעמלות ואיך להפוך כל שינוי רגולטורי להזדמנות רווח.
על פי ההערכות בשוק סוכני הביטוח בישראל מקבלים עמלות של מעל 1 מיליארד שקל בחודש. העמלות הפיננסיות מסתכמות בכ-250-300 מיליון שקל בחודש. אבל יש גם תמריצים ובונוסים על מכירות שמגדילות את המספרים הרשמיים.
- "החלום שלי הוא שילדיי יגדלו בחברה שבה כל משפחה מבינה את החשיבות של ביטחון פנסיוני"
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכונת העמלות: איך בדיוק הסוכנים מרוויחים
הרווחיות של סוכני הביטוח בנויה על מספר מנגנונים מתוחכמים שהציבור הרחב לרוב אינו מכיר: עמלות שוטפות ועמלות היקף. עמלות שוטפות הן עמלות שמתקבלות מדי חודש. הסוכן מקבל בין 0.25% ל-0.3% מכלל הכספים שהעביר לניהול. עבור תיק של 10 מיליון שקל, זה אומר הכנסה חודשית של 2,500-3,000 שקל לכל החיים. תיק טוב יכול להניב הכנסה פסיבית למשך 30-40 שנה.