וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: אפל עלתה 2.8%, נטפליקס הוסיפה 3.3%

התיקון במדדים נמשך גם הערב בהובלת מניות ה-FANG: פייסבוק עלתה 2.1%, אמזון הוסיפה 0.4%, אלפבית עלתה 1.9%לקראת הדו"חות. דויטשה בנק ירדה 0.5%, טאואר השילה 0.8%
עמית נעם טל | (16)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר מניות הטכנולוגיה הובילו את המגמה החיובית בשוק. ברקע למסחר, עונת הדו"חות ממשיכה בקצב גבוה, דבר שצפוי להשפיע על החברות המדווחות.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה הערב 0.1% והמשיכה לרכז עניין לאחר שחברת Optum Rx הודיעה בסופ"ש האחרון כי היא לא תכלול את תרופת ה-AJOVY של טבע (לטיפול במיגרנה) ברשימת התרופות המזכות את המבוטח בהחזר מחברת הביטוח (לכתבה המלאה).

לאחר דצמבר גרוע במיוחד, המדדים בוול סטריט השלימו אמש את חודש ינואר הטוב ביותר מאז 1987התיקון החד בשווקים מיוחס בעיקר לצעדים מהירים שביצעו הבנקים המרכזיים. החותם לשינוי המדיניות של הבנקים המרכזיים הגיע ביום רביעי האחרון, כאשר הפד' יישר קו עם הצפי של המשקיעים בחודשים האחרונים. לאחר שהבנק צפה 3 העלאות ריבית במהלך 2019 במהלך פגישתו בספטמבר האחרון, הפד' צופה כעת 0 העלאות ריבית בשנה הקרובה (לכתבה המלאה).

ברקע לשינוי המדינות של הפד', השווקים נכנסו החל מיום שישי האחרון לתקופה בה התמיכה של הבנק המרכזי באירופה (ECB). הרכישות של הבנק בשווקים צפויות להסתכם בחודש הקרוב ב-11.9 מיליארד אירו בלבד, כאשר רק 8.7 מיליארד מתוכם צפויים להגיע לשוקי האג"ח הממשלתיים. (לכתבה המלאה).

תוכנית הרכישות של הבנק בשוק האג"ח הממשלתיים - מי יקנה כעת את החוב?

 

ירידת התמיכה של ה-ECB מחזירה למרכז הבמה את שוק האג"ח הקונצרני. הבנק היה פעיל מאוד בשנים האחרונות בשוק זה, ותרם לירידת מרווחי האשראי בשוק. כעת, כאשר תמיכה הבנק יורדת לרמה אפסית, יהיה מעניין לראות אם מרווחי האשראי חוזרים להתרחב. נזכיר כי אחד הגורמים הבולטים לירידות החדות בדצמבר היה זינוק חד בתשואות בשוק החוב של החברות.

בגזרת המיקרו, עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה גם השבוע בקצב גבוה. המדווחות הבולטות הערב יהיו אלפבית (סימול:GOOG) וחברת הביומד גיליד (סימול:GILD), שידווחו לאחר סגירת המסחר. בהמשך השבוע צפויות  לדווח: סנאפצ'אט (סימול:SNAP), ג'נרל מוטורוס (סימול:GM), סופטיפיי (סימול:SPOT), טוויטר (סימול:TWTR).

המדווחות העיקריות לשבוע

 

 

בשוק הסחורות, הנפט איבד הערב 0.8% ונסחר סביב מחיר 54.5 דולרים לחבית. הזהב ירד 0.3% לרמה של 1,317 דולרים לאונקיה.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    נועם הגיע הזמן שתפרוש. אתה וההפחדות שלך פאסה (ל"ת)
    יורי 04/02/2019 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יורי 04/02/2019 20:57
    הגב לתגובה זו
    יורי צדק גורביץ טעה, לא מדובר בשוק יורד אלה תיקון אחרי עליות מתמשכות,תחזית שלי להמשך השבועה עליות!
  • 6.
    זה שוק מטורף 04/02/2019 20:30
    הגב לתגובה זו
    חיסל את כל הירידות
  • 5.
    רוב הזמן עליות.מה אתה מקשקש??? (ל"ת)
    אל100 04/02/2019 19:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מצג שווא 04/02/2019 19:03
    הגב לתגובה זו
    האם השוק עולה בגלל מחירים אטרקטיביים דוחות מוצלחים או ציפיות אופטימיות ? בדיוק להיפך. השוק עולה בגלל הזרמה מוגבלת אך מאוד מתוחכמת של כספים. מה רע בזה ?השוק עולה המשקיעים לטווח ארוך מבסוטים - נראה טוב. הבעייה טמונה בגורמים שמבינים שערכם של המניות בלתי ריאלי.
  • 3.
    טראמפ ופאוול הבינו 04/02/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    ללא הפסקה השוק יקרוס. מהדיבורים על הקטנת המאזן לא נשאר דבר. לא מפסיקים לפמפם לרגע.
  • 2.
    תעבור למדעי הרוח 04/02/2019 18:02
    הגב לתגובה זו
    אולי היסטוריה טו ספרות.כלכלה זה קשה
  • 1.
    100 04/02/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
    לא עוד מרמה וגשל החוזים ובמסחר ובנתונים ובכלל. גם "כבוד" הנשיא עומד להעלם מבית ההיסטוריה שאותה כה רבות קילקל ועיוות. אנו כבר בתוך הכאוס ורק עיכבו קצת בינואר.אנו בדרך לתהומות.
  • שוק ירוק כבר חודש וחצי (ל"ת)
    איזה שפיות? 04/02/2019 20:49
    הגב לתגובה זו
  • בנתיים חודשים אתה טעית.תלך מפה (ל"ת)
    אתה מטומטם 04/02/2019 19:55
    הגב לתגובה זו
  • מנשק מזוזות 04/02/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
    המהפכה הלאומית החלה...איש לא יעזוב את האולם, ואם לא יהיה מיד שקט, תיפתח עליכם אש ממכונת ירייה.
  • כנסו דחוף 04/02/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
    העליות הן לתיקון מי שבונה על קטסטרופה יפשוט תעור ישאר בתחתונים
  • מחכה למשיח 04/02/2019 18:39
    הגב לתגובה זו
    איני מתכוון לרחם על הנחשים הנבזים האלה. הם נלחמים כמו שפנים! אני מתכוון לחסל אותם כמו נמלים! החיסול קרב!!! כל העולם שלנו!
  • תורם בבתי כנסת 04/02/2019 18:25
    הגב לתגובה זו
    יעיפו את טראמפ לכל הרוחות או אותך יהודון קטן מה אתה חושב ???
  • לא כל כך מהר.. 04/02/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
    לפני התהומות נשלם מחיר כבד.
  • 100. המשך 04/02/2019 17:23
    הגב לתגובה זו
    D.B שדווחה כאן רבות מאז השיא וגם באתרים בעולם מככבת בגדול ורצה אחרי G.E שנחגגה רבות.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: