ווישור
צילום: רמי זרניגר

עסקת ווישור - איילון בסכנה? ווישור טוענים שנמסר להם מידע לא נכון

לאחר החתימה על העיסקה, קבלת היתרי שליטה, הכנסת שותף ואף תשלום מקדמות טוענת ווישור כי המידע שנמסר לא תואם לזה שנתגלה בדו"ח הסלובנסי שנערך לחברה, החברה דורשת הזרמת הון מצד מנהל העיזבון
גיא טל | (4)

קשיים בעיסקה או ניסיון להשיג הנחה במחיר? קבוצת ווישור גלובלטק -2.81% מודיעה כי התגלו פערים משמעותיים בין המידע שנמסר לבין דו"ח הסלובנסי שנערך לחברת איילון ביחס לכושר הפרעון של איילון.  

חברת אינשור היא חברת ביטוח דיגיטלי (אינשור--טק) שהונפקה בבורסה לפני קצת יותר משנה. בצעד מפתיע שחורג מפעילות רגילה של חברת ביטוח דיגיטלי שהיא בעיקר מתווכת (מוכרת ביטוחים ומתכסה בביטוחי משנה) הגיעה החברה להסכמה עם מנהל העיזבון של קבוצת איילון משוק הביטוח הוותיק יותר על רכישת עד 67% ממניות הקבוצה תמורת 462 מיליון שקל (לאחר הפחתה מהמחיר המקורי של 10 מיליון שקל). התקבלו היתרי שליטה ואף שולמו מקדמות בהתאם.

בהמשך, חברת קיסריה אלקטרוניקה הצטרפה לעיסקה ונכנסה לגרעין השליטה בווישור תמורת 270 מיליון שקל, בין השאר כדי לסייע במימון עסקת איילון. לאחר מכן פורסם הדו"ח הסלובנסי (דו"ח כושר פרעון כלכלי) של איילון, וממצאיו, לדברי ווישור, הפתיעו אותם. 

לקריאה נוספת על העיסקה:

>>> רכישת איילון - עסקה הזדמנותית או קפיצה מעל הפופיק

>>> אמיל וינשל ממשיך לעשות צחוק מהמשקיעים

החברה טוענת כאמור כי המידע שהתגלה לא דומה לזה שנמסר בעת המשא ומתן על קניית החברה, מידע עליו הסתמכה החברה בעת ביצוע העסקה. לדברי החברה עיקר הפער קשור למידע ביחס לכושר הפירעון לשנת 2021, המידע עליו הסתמכו בחברה ברכישה, ובין היתר נאותו לקבל התחייבויות נוספות. 

לאור המידע דורשת החברה ממנהל העיזבון שקודם להשלמת העיסקה תבוצע הזרמת הון ראשוני בסיסי אשר תשיב את יחס כושר הפרעון של איילון לשיעור שהוצג לרשות ולחברה.  עוד ציינה החברה כי ככל שדרישה זו לא תענה בחיוב היא שומרת על זכותה לבחור את האפשרויות העומדות בפניה בקשר לעיסקה, לרבות האפשרות לביטולה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איילון עשו את עיסקת חייהם. מצאו פראייר לא נורמלי (ל"ת)
    איילון אלופים 22/06/2022 18:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ווישור עשו עיסקה נוראית ועכשיו נסוגים (ל"ת)
    איזו פאשלה 22/06/2022 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אייל 22/06/2022 14:14
    הגב לתגובה זו
    מכריזים על עסקה כשהמניע הראשי להקפיץ את המניה . הזמן השתנה , המיתון בפתח ועכשיו שוברים את הראש איך לצאת מהברוך . תופעה שמחייבת בדיקה של הרשות לני"ע .
  • 1.
    נשמע שווישור מבקשים הנחה (ל"ת)
    בן 22/06/2022 10:58
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.