ווישור
צילום: רמי זרניגר

עסקת ווישור - איילון בסכנה? ווישור טוענים שנמסר להם מידע לא נכון

לאחר החתימה על העיסקה, קבלת היתרי שליטה, הכנסת שותף ואף תשלום מקדמות טוענת ווישור כי המידע שנמסר לא תואם לזה שנתגלה בדו"ח הסלובנסי שנערך לחברה, החברה דורשת הזרמת הון מצד מנהל העיזבון
גיא טל | (4)

קשיים בעיסקה או ניסיון להשיג הנחה במחיר? קבוצת ווישור גלובלטק -1.65% מודיעה כי התגלו פערים משמעותיים בין המידע שנמסר לבין דו"ח הסלובנסי שנערך לחברת איילון ביחס לכושר הפרעון של איילון.  

חברת אינשור היא חברת ביטוח דיגיטלי (אינשור--טק) שהונפקה בבורסה לפני קצת יותר משנה. בצעד מפתיע שחורג מפעילות רגילה של חברת ביטוח דיגיטלי שהיא בעיקר מתווכת (מוכרת ביטוחים ומתכסה בביטוחי משנה) הגיעה החברה להסכמה עם מנהל העיזבון של קבוצת איילון משוק הביטוח הוותיק יותר על רכישת עד 67% ממניות הקבוצה תמורת 462 מיליון שקל (לאחר הפחתה מהמחיר המקורי של 10 מיליון שקל). התקבלו היתרי שליטה ואף שולמו מקדמות בהתאם.

בהמשך, חברת קיסריה אלקטרוניקה הצטרפה לעיסקה ונכנסה לגרעין השליטה בווישור תמורת 270 מיליון שקל, בין השאר כדי לסייע במימון עסקת איילון. לאחר מכן פורסם הדו"ח הסלובנסי (דו"ח כושר פרעון כלכלי) של איילון, וממצאיו, לדברי ווישור, הפתיעו אותם. 

לקריאה נוספת על העיסקה:

>>> רכישת איילון - עסקה הזדמנותית או קפיצה מעל הפופיק

>>> אמיל וינשל ממשיך לעשות צחוק מהמשקיעים

החברה טוענת כאמור כי המידע שהתגלה לא דומה לזה שנמסר בעת המשא ומתן על קניית החברה, מידע עליו הסתמכה החברה בעת ביצוע העסקה. לדברי החברה עיקר הפער קשור למידע ביחס לכושר הפירעון לשנת 2021, המידע עליו הסתמכו בחברה ברכישה, ובין היתר נאותו לקבל התחייבויות נוספות. 

לאור המידע דורשת החברה ממנהל העיזבון שקודם להשלמת העיסקה תבוצע הזרמת הון ראשוני בסיסי אשר תשיב את יחס כושר הפרעון של איילון לשיעור שהוצג לרשות ולחברה.  עוד ציינה החברה כי ככל שדרישה זו לא תענה בחיוב היא שומרת על זכותה לבחור את האפשרויות העומדות בפניה בקשר לעיסקה, לרבות האפשרות לביטולה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איילון עשו את עיסקת חייהם. מצאו פראייר לא נורמלי (ל"ת)
    איילון אלופים 22/06/2022 18:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ווישור עשו עיסקה נוראית ועכשיו נסוגים (ל"ת)
    איזו פאשלה 22/06/2022 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אייל 22/06/2022 14:14
    הגב לתגובה זו
    מכריזים על עסקה כשהמניע הראשי להקפיץ את המניה . הזמן השתנה , המיתון בפתח ועכשיו שוברים את הראש איך לצאת מהברוך . תופעה שמחייבת בדיקה של הרשות לני"ע .
  • 1.
    נשמע שווישור מבקשים הנחה (ל"ת)
    בן 22/06/2022 10:58
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

מקור: ברן (דיווח למשקיעים)


רבעון חזק ומחצית שנה שכבר עולה על הצבר של שנה שעברה מהווה קטליזטור חזק לרווחיות בטווח הקצר-בינוני.

מתום הרבעון האחרון ועד היום צמח צבר הפרוייקטים בכ-300 מש"ח ולגדול לכדי 1.7 מיליארד ₪ ללא הפרוייקט באפריקה אשר ממתין כאמור לסגירה פיננסית.

במבט קדימה, מדינת ישראל צפויה להתפתח בצורה משמעותית בכל הקשור לתשתיות עם מגה פרויקטים כגון הקמת קווי המטרו וכן מתקני התפלה נוספים באשקלון ובעמק חפר, לצד פרויקטי תשתית אחרים בתחומי הביטחון והתחבורה אשר עשויים לתת דחיפה חזקה לצבר החברה בישראל בשנים הבאות.