ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

רגע גורלי? ה-S&P500 מבצע כעת תנועה - שעשויה להתברר כהיפוך סופי

השווקים סוערים ולגבי ה-S&P500 שלל 'טכנאים' סבורים שהיום הנוכחי הוא לא פחות מהקריטי ביותר
סוחר, צילום: Getty images Israel

הסערה בשווקים נמשכת ולפי שעה מתעצמת. הנפט שצולל 4% כעת ל-27.2 דולר לחבית (שפל של מעל 12 שנים) מכה גלים בשוקי המניות - מאסיה דרך אירופה ועד ארה"ב.

לפני שבועיים כתבנו כאן על כך שמדד ה-S&P500 שבר מטה את ה-2,000 נקודות ושהשאלה הקריטית היא האם המדד יצליח להחזיק מעל לשפל אליו הגיע בחודש אוגוסט האחרון - 1,867 נק'. אז כעת המדד צולל 2.8% ולאחר סגירה אמש ברמה של 1,881 נק', נסחר כעת ברמה של 1,828 נקודות (!!) - עמוק מתחת לתמיכה הקריטית. 

מייקל אשבוג פרסם במרקטווץ' טור דרמטי תחת הכותרת "ה-S&P500 מאיים לעבור באופן אמיתי לשוק דובי ארוך טווח" כאשר הוא מתייחס ספציפית לרמה של 1,867 נק'. גם המנתח ארט הוגן מ-Wunderlich Securities שהתייחס למצב בשיחה עם CNBC אמר כי הוא מסתכל על הרמה של 1,870 נק', "אם הרמה הזו תחזיק על בסיס שערי סגירה, אז אני חושב שמצבנו טוב". המנתח הטכני מייקל קאן כתב אמש באתר בארונ'ס מאמר תחת הכותרת - "אם השוק לא יקפוץ חזרה מעלה, זה עלול להתפתח למשהו מכוער מאוד" וצירף גרף בו הוא מסמן את הרמה של 1,867 נקודות וגם ציין כי מבחינתו "כמעט הכל כבר מוכן לקראת הסייקל השלילי השלישי של המאה הנוכחית". הווארד גולד שפרסם אתמול טור במרקטווץ' כתב כי במידה ורמת ה-1,867 נפרצת הדבר עלול לדרדר את המדד לאזור 1,575 נק', כלומר מפולת של עוד 16% משער הסגירה אמש. 

אייל גורביץ': "אי אפשר לשמוט לסתות או לפתוח עיניים בתדהמה נוכח הירידות. קריסה זו היא פועל יוצא של כישלון השווקים לפרוץ לשיא כל הזמנים. ה-S&P500 שכבר היה בדרך לשם נבלם בברוטליות כמו גם הקולגות מאירופה. באופן גורף אפשר לומר שמי שבונה על בלימה על רקע קרבה לרמות תמיכה משמעותיות - כדאי שייתן את דעתו למחזורי המסחר שגדלים לתוך הירידות.  גם אם תתרחש בלימה הרי שלא יהיה בה די כדי לסמן על תחתית אחרונה. היא תהיה תיקון טכני ותו לא. בשלב הנוכחי פני השווקים עדיין דרומה".

לעניין מחזורי המסחר: נציין כי אתמול נרשם ניסיון כושל בוול סטריט לפתח מומנטום חיובי. במהלך היום המוכרים הפעילו לחץ כבד ולבסוף המדדים סגרו במגמה מעורבת אחרי שכבר נסחרו בירידות (הנאסד"ק נגע במנוס 1.3%). מחזור המסחר הסתכם ב-9.4 מיליארד מניות, מחזור שגבוה בהרבה מהממוצע ב-20 ימי המסחר האחרונים שעומד על 7.7 מיליארד מניות. ועוד נציין כי ביום חמישי בשבוע שעבר, כאשר נרשמו בשוק ירידות היסטריות של עד 3.4%, מחזור המסחר קפץ ל-9.8 מיליארד מניות - אחד המחזורים הגבוהים ביותר בוול סטריט מזה זמן רב. 

מה חושבים האסטרטגים של הגופים הגדולים?

להתייחסות של האסטרטג בג'י.פי מורגן לנפילות - לחץ כאן
להתייחסות של האסטרטג של וולס פארגו לנפילות- לחץ כאן 


מדד ה- S&P 500 +0.21% S&P 500 2,602.42 +0.21% S&P 500 סגירה:2,597.08 פתיחה:2,600.42 גבוה:2,604.21 נמוך:2,600.42 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: ורמת ה-1,867 נקודות



סקר זריז....

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    הירידות הגדולות באמת יגיעו בחצי השני של 2016
    דוב מנמנם 20/01/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    והשיא כנראה ב2017 ומדובר על ירידות תוך כדי פשיטות רגל של חברות ומדינות בחובות, יצרניות נפט ומשאבים, של התפוצצות חברות בועה שאין להן מודל כלכלי.
    סגור
  • 16.
    תגידו יש פה מישהו שהתיק שלו מופסד יותר מ 10%?? (ל"ת)
    רון 20/01/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • בתחילת המשבר היווני חיסלתי את התיק ומאז אני על הגדר
    זיפו 20/01/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז השווקים עלו כ-5 אחוזים , שייטו בפסגות נאות , וצנחו. מאחר שהייתה על הגדר לא בכיתי כשעלו ולא יצאתי במחולות כשהתרסקו עשרות אחוזים. אחרי 8 שנות עליות חדות מומלץ להגיד "עד כאן" לחתוך ולצאת. לשמחתי כנראה שיצאתי בנקודת זמן יחסית נכונה. הירידות האחרונות הן מפולת לכל דבר. 1900בSP הייתה נקודת תמיכה אדירה. היא נפרצה בקלות והמדדים כבר צוללים לעבר 1800 . קבלו שם למפולת הנוכחית " מפולת משבר הנפט"
    סגור
  • אני מופסד ב-16%
    משקיע 20/01/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השקעתי ממש לפני התיקון
    סגור
  • יש 58% כאלה
    אריה 20/01/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפי הסקר של ביזפורטול יש כאלה, כי אם יש כאלה שאומרים שהנפילות האלה זה סתם פאניקה אס כנראה הם אם מופרדים ויש להם משאלת לב שהשוק יחזור לעליות כאילו שהשוק לא שבר קו מגמה ארו טווח
    סגור
  • 15.
    בקיצור- שוב הצלחנו לחזות היום מה קרה שלשום (ל"ת)
    חחחחח 20/01/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    גורביץ מנתח את השווקים בדיעבד- אחרי שהדברים קורים. (ל"ת)
    נתן 20/01/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 13.
    מר גורביץ, זה לא כישלון השווקים שלא פרצו לשיאים חדשים
    אחת שמבינה א 20/01/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    5 8
    אתה פשוט לא ידעת לקרוא נכון את השוק נקודה.
    סגור
  • רוצה להכיר חסר בית שמתגורר בוילה בקיסריה?
    וואלה. זאת שטן 20/01/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוכן שתביאי לכפר גם את העגל שלצידך.
    סגור
  • 12.
    שאלה לאנליסט אנונימי
    טל 20/01/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם אני מאמין שהנפט יעשה שינוי כיוון , על איזה מניה רצינית שתומכת בנפט היית ממליץ?
    סגור
  • טען עוד
  • זה יקרה מיד אחרי שסעודיה תתאהב באירן (ל"ת)
    טלנובלה 20/01/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    אכלנו אותה הכסף נמחק!!!!!
    זיו 20/01/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין מה לעשות עשרות אלפים נמחקו מרים ידיים הלך הכסף דובי שמובי ניצח למרות שבטוח יהיו עליות הפקיעה מתה ....
    סגור
  • 10.
    מחירי נפט נמוכים זו הברכה לכל הכלכלות,שיפנימו את זה
    כלכלן 20/01/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יתחיל הראלי הגדול. מחירים נמוכים יגדילו את הצריכה הפרטית,יקטינו הוצאות תפעול של מפעלים.נכון,שחברות האנרגיהה יהיו בסכנה אבל רובם מגדרים סיכונים כך שההשפעה האמיתית זניחה.
    סגור
  • 9.
    גורביץ?
    בעל ניסיון 20/01/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מה הוא עושה פה? אם הוא כותב שיהיו ירידות זה אומר השווקים בדרך לשיאים חדשים.
    סגור
  • 8.
    ריאליטי
    C 300 20/01/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ברוך בואכם לריאליטי הכי חם בשטח. יהיה מעניין יהיה קשה. החלום מתוק ושברו מר. הניקיון דרוש...כדי לאפשר מציאות תקינה ולא שקרית.
    סגור
  • 7.
    קנו SPXU שורט כפול 3 על SP500 (ל"ת)
    הזדמנות של פעם ב.. 20/01/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • נראה לי שמאוחר מידי לא? (ל"ת)
    רם 20/01/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עליה של 9% היום (ל"ת)
    אחד 20/01/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שאלה
    שאלה 20/01/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חדש במסחר ... ורציתי לשאול מזה שורט ?
    סגור
  • 6.
    סין ירדה רק אחוז
    אברהם 20/01/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מבין סין ירדה רק אחוז, ימים קודם עלתה מה הפניקה
    סגור
  • 5.
    יש משהו שאני לא מבין
    רגע של דודלי 20/01/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    12 2
    רגע, זה אותו ניתוח טכני שהבטיח לנו שיאים חדשים?
    סגור
  • 4.
    ניתוח טכני לא שווה הרבה, ודומה למשחק בגרפים.
    אנליסט עממי 20/01/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    16 2
    רק לפני שבועיים הניתוחים של גורביץ' הצביעו על דישדוש ועכשיו הוא מדבר על כיוון ירידה, זה לא אמין ולא הוגן שהוא תמיד שוכח את מה שאמר וכאילו כלום לא קרה. מקצוען יודע גם להודות בטעויות. לגבי השוק המצב הכלכלי לא מצדיק ירידות. הריביות מאד נמוכות ולכן אין כרגע מסלול אחר להשקעות חוץ מהבורסה ונדלן. אי אפשר להשקיע רק בנדלן ולכן במוקדם ובמאוחר נראה התאוששות של כל הבורסות בעולם. המצב רחוק מאד ממה שהיה ב- 2008. אל תתנהגו כעדר ואל תשמעו לכל ה"חכמים". לטווח ארוך הבורסה תניב רווחים נאים ועכשיו זה הזמן להשקיע ובמיוחד בנפט שתוך שנה יכפיל את מחירו. בהצלחה!!!
    סגור
  • ניתוח טכני לא אמור לנבא עתידות
    אינשם 21/01/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שנכתב בעבר "הנבוא ניתנה לשוטים" ניתוח טכני אמור לעזור לך להגיב בזמן הנכון לאירועים. למשל מה אני מבין מהניתוחים של גורביץ' זה הדבר הבא: במצב דישדוש, אני יכול להשאר עם התיק שלי בלונג, אם הדישדוש בעיקרון לא מצביע על כלום, אני יכול להשאר עם התיק בלונג שלי או לצאת אם הדישדוש ממשיך הרבה זמן (ובנתיים לחפש השקעה אחרת לכסף). כשגורביץ' אומר שהדישדוש נגמר - זה הזמן לכל אלה שנשארו עם התיק של לונג בזמן הדישדוש למכור - ואפילו מצווה (אם לא אפילו חובה) למכור בחסר. חוזר על האימרה הקודמת - נבואה ניתנה לשוטים.
    סגור
  • 3.
    השווקים נכשלו, השווקים אשמים (ל"ת)
    ניתוח טכני 20/01/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    לא מבין דבר אחד
    אני שאלה 20/01/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם מדינות אופק לא מצמצמות ייצור כדי לדפוק את האיראנים והאמריקנים במחיר נפט זול ועכשיו אחרי שגם איראן יספקו נפט לעולם הרי המחיר ירד , מה שאני לא מבין זה למה מחיר נפט זול רע לתעשיה ? לפי דעתי זה דווקא טוב לתעשיה , מחיר זול יותר של פלסטיקה , מחיר זול יותר של חומרי גלם, עלויות ייצור זולות יותר של בעצם כל דבר לכן לא מבין למה הבורסות קורסות. אפילו אם יש האטה זה יתקזז עם עלויות ייצור זולות יותר בשורת הרווח של החברות , מלבד קריסה של חברות גז נפט לא מבין למה שאר העולם יורד.
    סגור
  • שאלה נכונה, ההשפעה על הייצור כנראה לא גדולה
    טלה 20/01/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולם הבורסה מתיחס לסקטור האנרגיה כמו לכל סקטור אחר וירידות חדות בו משפיעות מאוד בעיקר בזמני אי ודאות.
    סגור
  • הכנסות המדינה קטנו כמו זונה.יש לקוח יש כסף (ל"ת)
    צרלילה 20/01/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מחיר הנפט יורד כשההיצע גובר על הביקוש. הביקוש קטן >>>
    הגאון 20/01/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתוצאה מהצטמצות הפעילות העיסקית / מיתון עסקי. הצטמצמות פעילות עסקית גוררת ירידה בערך המנייה. עכשיו ברור ?
    סגור
  • טעות .מחיר הנפט ירד בגלל שארהב מייצרת נפט
    דודו 20/01/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפצלי שמן ולא צריכה לייבא נפט .חוץ מחברות האנרגיה שחוטפות.שאר החברות הצריכה עושות בוננזה
    סגור
  • כן
    ציון 20/01/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברות האנרגיה מלוות כספים מהבנקים והרבה ברגע שחברות האנרגיה יקרסו כול הבנקים יהיו בבעיה רצינית הבינותה
    סגור
  • נכון אבל אלפי מפוטרים יורידו את הצריכה (ל"ת)
    רינה 20/01/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני אסביר לך
    גיל 20/01/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המחיר יורד כי הביקושים יורדים שהביקושים יורדים זה אומר שפחות קונים ואם פחות קונים אז פחות מרוויחים , ולכן הירידה במחיר היא לא טובה כי יש האטה בשוק קונים פחות .
    סגור
  • מותק, חברות האנרגיה מהוות נתח גדול של השוק! יש מבין! (ל"ת)
    אנליסט עממי 20/01/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    בישראל אין "מפולת" אפילו לא "מיתון" רק קצת פאניקה
    ירון הלמן השקעותTM 20/01/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    6 26
    מצב המשק הישראלי מצוין, צמיחה, אבטלה נמוכה מדד ת"א 25 מגיב בירידה חדה היום אל מול הירידות בעולם, אין לכך סיבה מהותית, המדד משקף את מצבם של החברות החזקות במשק, חברות שכבר מעל 3 שנים צומחות ומתחזקות. הפאניקה הישראלית אופיינית מאד בסביבת ירידות עולמית, משפיעה גם על המדדים הגדולים וגם על מניות הגז באופן מוגזם. מלבד זאת, בישראל נקודת התמיכה של ת"א 25 לדוגמא היא 1424, עדיין 10 אגורות מתחת לנכחי. הצפי הנכחי של חטיבת המחקר הינו של התמתנות הירידות בימים הקרובים וחזרה לצמיחה ועליות החל מתחילת פבואר. *אין באמור לעיל משום המלצה לקנייה ו\או מכירה בע"נ*
    סגור
  • תמתין לסוף היום (ל"ת)
    א 20/01/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • מר הלמן היקר.
    פרופ' אבירם(איצ100) 20/01/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    54 4
    לידיעתך. מצבנו הכללי ממש לא מצויין ואפילו גרוע. וזה עוד לפני מריעין בישין שעלולים להגיע לפיתחנו מכיוונים שונים ומשונים. לדעתי. שב עם צוות הכלכלנים והחכמים שלכם ודונו בעניין שנית. ברכות.
    סגור
  • ברוכים הבאים
    א100 20/01/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    24 0
    ומוטב מאוחר מאשר אף פעם. נסלח על פסיקתכם שמדד ס.פ ברמות הרבה יותר למעלה מהיום היה חתום וברור והכיוון היה מאז חד משמעי למעלה. מאז עברו הרבה מים בדרך מטה. אבל. גם הצטרפותכם היום לשפויים..מבורכת.
    סגור
  • כן, השמאל לא מפסיק לבכות כמה שרע בישראל
    איציק 20/01/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ואז שוב נשבר שיא מכירות של רכב חדש, שוב נתב"ג עמוס מטיילים, עוד מפעל של אינטל נפתח, עוד אקזיט פורח... וכו וכו
    סגור
  • אנו השמאל בנינו המדינה לשכמותך.
    לאיציק 20/01/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה אתה מבלבל ת'מוח. לך תעביר איזו זקנה את הכביש ונסה לדפוק מכות לאיזה ערבי תמים.
    סגור
  • מסכים איתך ומקווה לטוב לכן לא מכרתי כלום (ל"ת)
    חי 20/01/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • לא טוב עשית (ל"ת)
    לחי 20/01/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • חבל שלא מכרת כי ימשיך ליפול.
    הגאון 20/01/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נקווה שתחזיק מעמד ולא תהפוך מ "חי" ל "מת". חחחחח
    סגור
  • לגאון?אני בוגר2008 ולא מכרתי למה אני לא טיפש
    חי 20/01/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש פאררים אולי אתה ?אלה מכרו ואחכ יללו אכלו לי שתו לי לא אצלי במיוחד שאני לא חייב
    סגור
  • מסתבר שכן (ל"ת)
    לחי 20/01/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ליוסף, מכיר את המושג "סכין נופלת" ? (ל"ת)
    ט 20/01/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק צריך גם להגדיל פוזיציה במנות קטנות ......
    יוסף פותר החלמות 20/01/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל יום של ירידה דרסטית לא להיות קצרי רואי את השוק אי אפשר לתזמן הדרך הטובה ביותר להרוויח מהירידות היא דבר ראשון לבצע הרבה אירועי מס (קנייה מכירה של נייר מפסיד באותו הסכום ) פעולות האלה יגרמו לכם בעתיד שהמגמה תתהפך (והיא תתהפך בשלב כל שהוא ) רווח של עוד 25 אחוז כאשר תרצו לממש בעתיד נירות ערך ברווח (שלא יעבור למס הכנסה) . דבר שנ י לפזר כל יום של ירידות דרסטיות סכומי כסף קטנים בין נירות הערך רצוי שהיו מדדים גאוגרפיים וסקטוראילים.
    סגור
  • מסכים איתך ומקווה לטוב לכן לא מכרתי כלום (ל"ת)
    חי 20/01/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • הכיוון למטה מי שיצא יוכל לחזור (ל"ת)
    נסיון עשיר 20/01/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי שחושב כמוך בטוח שנסיון עשיר אין לו.....
    יוסף פותר החלומות 20/01/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בהתרחשיות דוביות בשוק ההון, אף פעם אתה לא יכול לדעת אם זה תיקון חד או מפולת דבר שני אף פעם אתה לא תוכל לתזמן את הכניסה לשוק מכוון שאתה תחמיץ את כל העליות הדרסטיות .כמו שאתה רואה את התיק שלך באדום בוהק בעתיד אתה עוד תראה אותו בירוק שהיה יותר מהאדום הבוהק שהיה .
    סגור
  • אתה תמים
    ליוסף 20/01/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ותגדיל פוזיציה שלא יחסר. אולי יקחו הכל. כרגע בעולם זורקים ואין קונים. תתחיל להציל אולי ת'עולם בקניותך.
    סגור
  • ועוד איך שהכיוון למטה
    אריה 20/01/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק שבר קו מגמה ארוך טווח
    סגור